عمومی

کسری تجاری آمریکا

به گزارش پایگاه دیباروز،

به گزارش رویترز، بسیاری از آمریکایی‌ها اخیراً توجه خود را به پیامدهای اقتصادی اپیدمی کووید-19 معطوف کرده‌اند که روزانه حدود 1200 نفر را در این کشور می‌کشند، زیرا کسری تجاری ایالات متحده در ماه سپتامبر به رکوردی بی‌سابقه رسید و به همین میزان رسید.
وزارت بازرگانی آمریکا روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که با کاهش صادرات آمریکا، کسری تجاری آمریکا در ماه سپتامبر به 80 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است.
صادرات ایالات متحده در ماه سپتامبر با 3 درصد کاهش به 207.6 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با 6 درصد افزایش به 288.5 میلیارد دلار رسید.
بر اساس اعلام این وزارتخانه، کسری کالا و خدمات نسبت به ماه قبل ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است.
اگرچه کووید 19 تا روز پنجشنبه بیش از 751000 نفر را کشته است، فشارهای اقتصادی بسیاری از آمریکایی ها را مجبور کرده است که توجه خود را به امر اجتناب ناپذیر معطوف کنند.
اخیراً بسیاری از شهروندان آمریکایی با افزایش قیمت ها و کمبود کالاها مواجه شده اند.
نظرسنجی اخیر رویترز نشان داد که 73 درصد از بزرگسالان آمریکایی اکنون ترجیح می دهند مقامات سیاسی بر مشاغل و رشد اقتصادی تمرکز کنند. سال گذشته، 61 درصد از آمریکایی ها در یک نظرسنجی گفتند که مدیریت کووید یکی از 19 عامل مهم در رای دادن آنها به ریاست جمهوری است.
بسیاری از آمریکایی ها دولت بایدن را مسئول مشکلات اقتصادی می دانند. گزارشی که روز چهارشنبه در هیل منتشر شد، گفت که لایحه کمک مالی 1.9 تریلیون دلاری و افزایش پیشنهادی در هزینه‌ها، اقتصاد را بیشتر تقویت کرد، که یکی از اقدامات بیش از حد مالی دولت است.
در همین حال، اگرچه بایدن زمانی گفته بود که از نوامبر گذشته افزایش دستمزدها در ایالات متحده از سطح تورم فراتر رفته است، اما داده ها و داده های وزارت کار ایالات متحده نشان می دهد که این رقم تا سپتامبر تنها 4.18 درصد بوده است.
در حالی که دو شاخص اصلی تورم یعنی شاخص بهای مصرف کننده و شاخص قیمت مخارج مصرفی شخصی به ترتیب 5.06 درصد و 4.33 درصد افزایش یافتند.

دکمه بازگشت به بالا