عمومی

فرانسه به دنبال پاداش کشتار در افریقا

طبق پایگاه داده دیباروز ،

این گزارش که پس از دو سال موشکافی و صدور هزاران سند و مقاله از پرونده تهیه شده است ، بر اساس دخالت فرانسه در بحرانی است که منجر به نسل کشی در رواندا شد.

دولت فرانسه ، با درک واقعیت روشن آن و تأیید دخالت خود در قطع و سوزاندن حدود یک میلیون زن و کودک آفریقایی ، ابراز امیدواری کرد که با انتشار این گزارش نقطه عطفی در روابط دو کشور پس از 25 سال جنجال بر سر نقش فرانسه در نسل کشی رواندا. در همین راستا ، پاریس خواستار روابط نزدیکتر و نزدیکتر با کیگالی ، پایتخت رواندا شد.

گزارشی که توسط دولت فرانسه صادر شد ، بر حمایت كوركورانه و مسئولیت بزرگ دولت وقت فرانسه در مورد نسل كشی توتسی در رواندا در سال 1994 تأكید كرد ، در حالی كه الیزه با انتشار بیانیه ای خواستار روابط نزدیكتر با کیگالی (پایتخت و بزرگترین شهر رواندا)

ایرنا به نقل از فرانس 24 گزارش داد ، در گزارشی که مورخان پس از دو سال تحقیق به امانوئل مكرون ، رئیس جمهور فرانسه ارائه دادند ، پاریس كوركورانه از رژیم آپارتاید رواندا در پاریس در نسل كشی توتسی در سال 1994 حمایت كرد.

رسانه های فرانسوی افزودند: “این گزارش با رد اتهام مطرح شده توسط کیگالی (پایتخت رواندا) به پاریس مبنی بر دخالت در قتل عام توتسی ، دخالت نظامی و سیاسی پاریس را تأیید می کند.”

به گفته رسانه های فرانسوی ، الیزه با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری برای بهبود روابط با رواندا کرد و گفت که این بار روند صلح پایدار می تواند آغاز شود.

فاجعه نسل کشی رواندا به سال 1994 برمی گردد ، زمانی که هواپیمایی حامل رئیس جمهور رواندا یوونتال حبیاریمانا در حوالی کیگالی ، پایتخت ، بین حوتس و توتسی سقوط کرد. در واقع ، این حادثه جرقه ای بود که اختلافات بین این عمل را شعله ور کرد. شاید بتوان عمیق جنایات را در این حکم خلاصه کرد که فقط در طی 100 روز ، حدود 800000 نفر به طور وحشیانه با قمه به قتل رسیدند. آمارها نشان می دهد که بین 200000 تا 500،000 زن و دختر مورد تجاوز قرار گرفته اند.

دکمه بازگشت به بالا