عمومی

فرصت دستگیری از نیازمندان یک نعمت و توفیق الهی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

و به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام احمد مراوی عصر چهارشنبه با رئیس و اعضای هیئت امناء و مدیران کل استان های کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام خمینی (ره) دیدار کرد. امام رضا.آ) این کار انجام شد و وی فرصت دستگیری از نیازمندان را نعمت و توفیق خداوند دانست و گفت: کارگران در کمیته امداد باید قدر این نعمت و فرصتی را که خداوند در اختیار آنها قرار داده تا نیازهای نیازمندان را برآورده کنند و باشند. از آنها سپاسگزارم با استفاده از این فرصت.

تولیت آستان قدس رضوی، خدمت به خلق خدا را یکی از مهم ترین راه های کسب رحمت الهی دانست.

یکی از نکات برجسته در زندگی همه انبیا و اولیای الهی است صالحان وی رسیدگی به محرومان و نیازمندان را مورد توجه قرار داد و گفت: خدمت و رفع حوائج مخلوقات خداوند در نزد پروردگار تبارک و تعالی دارای ارزش و اجر فراوانی است تا جایی که گره گشایی از زندگی مردم یکی از کارهای برجسته در سیره همه انبیا و ائمه اطهار.آ) این آقایان را اغلب به همین معنا می شناسند.

حجت الاسلام معروفی تاکید می کند که هرکس خالصانه در جهت رفع حوائج مخلوق الهی تلاش کند از ثواب الهی بهره مند خواهد شد. وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام، خدمت به خلق خدا، آغاز تقرب به خداوند است و از ویژگی های متقیان و مؤمنان است.

آستان قدس رضوی مسئولیت کمیته امداد امام خمینی (ره) را بر عهده داشت قسمتی از با با ارزش ترین وی کارها را شناخت و افزود: یکی از پایه های کسب رحمت الهی خدمت به مردم است، بدون شک کار اعضای کمیته امداد، پیروی از راه معصومین است.آ) و ظاهر رضایت شما خدا هست

وی در ادامه به مظاهر خدمت به مردم و دستگیری آنها در زندگی ائمه صراط (ع) نگاه کرد.آ) علمای بزرگ اسلام تبیین و تشریح کردند: کار پس از انجام وظایف در نزد خداوند متعال مانند خدمت به نیازمندان ارزشی ندارد. در نظر اسلام توجه به جنبه های انسانی و رسیدگی به نیازمندان آنقدر مهم است که علی رغم حضرت علی (ع)آ) آن ها شهامت و شهامت تأثیرگذاری در تاریخ اسلام را داشتند و حتی یک آیه قرآنی از ایشان نازل نشد. اما زمانی که پیامبر آنلاین نماز یا روزه سه روزه را به نیازمندان داد، آیه نازل شد و این نشان دهنده نگاه انسان دوستانه و عاطفی اسلام به دستگیری نیازمندان است.

کمیته امداد رژیم اسلامی

آقای مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات کاری این نهاد با بنیاد کرامت آستان قدس رضوی اظهار داشت: آستان قدس رضوی و کمیته امداد بسیار هستند. در زمینه های مختلف در گره گشایی از کار نیازمندان مشترک است و همکاری خوبی بین این دو نهاد وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کمیته امداد را یکی از بازوان نظام مقدس اسلامی برشمرد و افزود: از جمله برنامه های کمیته امداد است که برای احیای آن مصمم شد. ، اعزام کاروان های حج بود. از زائران زیارت اول مشهد با همکاری آستان قدس و دلیل توقف آن به دلیل کرونا.

دکمه بازگشت به بالا