عمومی

قیام عاشورا صحنه‌ نمایش تسلیم و رضا/جلوه‌های ادب در یاران حسین(ع) – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانداری: اگرچه مهمترین ویژگی قیام عاشورا جنبه سیاسی و موضوع مبارزه با بی عدالتی ، فساد و تبعیض است ، اما اهمیت جنبه های دیگر این حرکت دائمی در تاریخ بشریت کمتر از جنبه های سیاسی آن نیست. از جنبه های اساسی قیام عاشورا ، آموزه های تربیتی آن و آموزه های آن برگرفته از قرآن و سنت پیامبر است.

این آموزه ها مانند کلام خدا بر قلب ها تأثیر می گذارد ، زیرا شخص امام حسین (علیه السلام) به عنوان یک امام معصوم و یاران باوفایش الگو و الگوی تربیتی بشریت بودند.

در همین راستا و در گفتگوی مفصل با آیت الله سید احمد میرعمادی ، استاد حوزه و دانشگاه ، به آموزش آموزه های آموزشی قیام عاشورای بزرگ پرداختیم که قسمت اول و دوم آن در پیوند یافت می شود. حق مطالبه به عزت و حسادت دینی »و« یاران امام حسین در اوج بصیرت / تفسیر ». بینش، بصیرت، درون بینی“حضرت عباس” را بخوانید.

در دو قسمت قبلی گفتار این استاد در حوزه علمیه قم “تلاش برای احیای حقیقت و مقابله با جبهه حق علیه گروه نادرست و مبارزه با حق با باطل” ، “عزت و شوق مذهبی” و “روح”. ” – ایثار ، “صبر و استقامت” ، “اخلاص و انجام وظیفه” ، “یاد مرگ و قیامت” و “علم و بصیرت” از آموزه های آموزشی قیام عاشورای بزرگ محسوب می شد.

یاران امام حسین در اوج بصیرت / تفسیر

همه مسائل آموزشی در ادبیات و احترام خلاصه شده است

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از آموزه های تربیتی در قیام عاشورا را «ادب و احترام» نامید و گفت: ادب و احترام از بزرگترین آداب است. مزایای این یک اخلاق فردی و اجتماعی است ، فردی که دارای این ویژگی است همیشه در جامعه مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: اسلام عزیز در آداب و احترام اهمیت زیادی دارد و دستورات متعددی در این زمینه صادر کرده است و افزود: آداب نزد خداوند متعال ، پیامبران ، ائمه اطهار (علیهم السلام) ، آداب علما و بزرگان و آداب برخورد با پدر و مادر. معلم ، بزرگان ، رفتار زن و شوهر با یکدیگر و انسانها نسبت به یکدیگر ، همگی در اسلام احکام زیادی دارند.

ادب و احترام کلید جذب عاطفی و جاذبه اجتماعی هستند و این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در مورد موضوع آموزش ، اگر بگوییم همه مسائل آموزشی به ادب و احترام خلاصه می شود ، اغراق نیست اگر بگوییم به همان اندازه که ضرب المثل فارسی می گوید “مودبانه”. او هست “تا وقتی بزرگ شدی”

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ادب و احترام نقش بسیار مهم و آثار شگفت انگیزی در زندگی انسان ها دارند ، گفت: ادب و احترام کلید جذب عشق و جذابیت اجتماعی است. امیر مولوی ، متدین ، ​​مومن علی (علیه السلام) به فرزندش امام حسن مجتبی (علیه السلام) می گوید ساخته شده! ادبیات واکسن ذهن، و زیرکی قلب و عناوین لطففرزندم ، ادبیات ذهن را غنی می کند ، قلب را بیدار می کند و فضایل را پرورش می دهد. وی در حدیث دیگری می فرماید:وراثت آداب معاشرتهیچ میراثی با ارزش تر از ادبیات نیست.

قمر بنی هاشم در ادبیات و احترام برای همه مشهور و الگو است

وی در ادامه ادب و احترام را عامل لطف و رحمت الهی دانست و ادامه داد: عدم ادب و احترام اولاً افراد را از چشم دور می کند و ثانیاً باعث می شود از لطف و رحمت الهی دوری کنند. از سوی دیگر ، ادبیات زمینه رشد و توسعه انسان را فراهم می آورد و ارزش وجودی انسان را بالا می برد.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: در قیام عاشورا شاهد جلوه های مختلف ادب و احترام هستیم ، یاران امام حسین (علیه السلام) نهایت ادب و احترام را برای حضور آن حضرت به کار گرفتند. از جمله شخصیت های مقدس کربلا وجود ماه بنی هاشم حضرت است ابوالفضل العباس او ، رحمت الله علیه ، در ادبیات و احترام مشهور است و برای همه الگو است.

یاران امام حسین در اوج بصیرت / تفسیر

وی ادامه داد: این داستان امام مشهوری است که از کلمه “یا آقا و مولوی” برای اشاره به برادرش امام حسین (علیه السلام) استفاده می کند. حتی از کلمه “برادربرادر از آن استفاده نکرد ، زیرا این نشانه رفتارهای پیامبر است. از نظر پیامبر صلی الله علیه و آله ، او بدون اجازه در کنار برادرش امام حسین (علیه السلام) ننشست. برده او مقابل اربابش نشست.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت که ابوالفضل العباس او (صلوات الله علیه) در رفتار و احترام الگو بود ، بنابراین گفت: البته این امام جماعت این رفتار را از مادرش ، امل البنین ، آموخت که آن بانوی بزرگوار به فرزندان خود این امر را در پیش یاد داد. از فرزندان حضرت زهرا (ث) در ادبیات بیشترین دقت را داشته باشید.

چرا حضرت عباس در عاشورا از کلمه “برادر” استفاده کرد؟

ابوالفضل العباس (پ) این تجلی شجاعت ، شجاعت ، عبادت ، حسادت ، آزادی ، آزادی و مهمتر از همه مظهر ادب و احترام بود. او گفت: ابوالفضل العباس (P) این مظهر شجاعت ، شجاعت ، پرستش ، اشتیاق ، آزادی ، آزادی و بالاتر از همه ، مظهر ادب و احترام بود. مورخان نقل می کنند “وقتی ابوالفضل العباس از اسب به زمین افتاد یا برادر تصور کن برادردر اینجا او از کلمه برادر استفاده می کند .. برادر حسین ، دنبال برادرت بگرد.

و نویسنده چندین کتاب اضافه کرد: شاید در اینجا روح احساسی درخواست کرد که او از کلمه برادر استفاده کند ، و امام حسین (علیه السلام) بالای سر عباس ظاهر شد. عباس او تماس گرفت “در حال حاضر گند زدن برگشت و گفتم ترفند من این است که کمرم را بشکنم ، پتانسیل خود را از دست دادم و برادر شدم.

رضایت و تسلیم با اعتماد به نفس ارتباط تنگاتنگی دارد

وی سایر آموزه های تربیتی در قیام عاشورا را “قناعت و تسلیم در برابر خدا” دانست و گفت: “حالت رضایت و تسلیم از مراجع عرفانی ، اخلاقی و تربیتی که در سعادت و سعادت ابدی انسان نقش عمده ای دارد ، بالاترین سطح تحصیلات “رضایت و تسلیم.

و این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این بدان معناست که شخص به مرحله ای می رسد که همه اعمال و رفتارهای انسان مورد رضایت خداوند متعال است و این امکان پذیر نیست مگر اینکه ایمان ، رفتار و کار شخص صد در صد الهی باشد.

آیت الله میرعمادی گفت: تا زمانی که شخص به رفتار ، اعتقادات و اندیشه های مورد پسند خداوند متعال اطمینان نداشته باشد ، نمی تواند به این مقام برسد زیرا قناعت و تسلیم رابطه ای عمیق با اعتماد به نفس دارد.

یاران امام حسین در اوج بصیرت / تفسیر

و افزود: “برای هوشیاری یک انسان هوشیار لازم است. خداوند متعال در قرآن فرموده است” ، یا شما خود اطمینان بخش، برگرد به من مطرح شود راضی رضایتبخش، برو داخل قیمت عبادی ، و وارد کنید بهشت به روح هدایت می شود ، مطمئناً هنگامی که روح به مرحله یقین برسد ، به سوی پروردگارتان باز می گردد ، زیرا خداوند متعال در آنجا به او می گوید که به سوی خداوند بازگردید که شما مورد رضایت خدا هستید و خدا از شما راضی است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: به قول مرحوم علامه برو داخل قیمت نمازگزاران و وارد کنید معلوم می شود که بهشت ​​به معنی بندگان خاص و بهشت ​​خاص است. کسانی که به مقام رضایت و تحویل رسیده اند ولی بندگان خاص خدا در بهشت ​​خاص خدا قرار می گیرند.

سه ویژگی که فرد را به سمت رضایتمندی می رساند

و آیت الله میرعمادی ادامه داد: در رمان ذکر شده است که سه ویژگی وجود دارد که فرد را به مقام قناعت می رساند ، یکی از آنها شکرگزاری از نعمت های الهی است ، دوم یاد خدا و سوم مسئله است. از عشق. عشق به خدا ، اگر عشق الهی در قلب انسان قرار گیرد ، انسان عاشق خدا می شود و فقط خدا را می بیند. سوره الحسین علیه السلام.

هنگامی که شخصی خود را در قلمرو ربوبیت خدا می بیند و بر اساس تقدیر و فایده تمام تقدیر الهی را در نظر می گیرد ، آن شخص دارای روحیه ای مطمئن است و به مقام رضایت و تسلیم رسیده است. وی گفت: وقتی شخصی خود را در قلمرو ربوبیت خدا می بیند ، و تمام تقدیر الهی را بر اساس حکمت و عدالت می بیند ، و راضی می شود و به آنچه خداوند متعال برای او خواسته و اراده می کند تسلیم می شود ، چنین شخصی چنین چیزی را دارد اعتماد به نفس و رضایت تسلیم به دست آمده است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: “فردی فقیر یا ثروتمند ، سیاه یا سفید ، زشت یا زیبا ، بیمار یا سالم ، به سرنوشت خود بسنده می کند.” این مرحله قناعت است و این حالت قناعت و تسلیم باعث آسایش جسم ، آرامش روح و روان و خیر و خوشی انسان ها می شود. فردی با روحیه مطمئن چیزی جز خدا را دوست ندارد و به هیچ چیز دیگر قانع نیست.

قیام عاشورا صحنه رضایت و تسلیم در برابر خداوند است

انتفاضه عاشورا صحنه تسلیم و رضایت / جلوه های ادبیات در یاران حسین

وی گفت: قیام عاشورا صحنه ای برای نشان دادن رضایت و تسلیم در برابر خداوند متعال بود و امام حسین (علیه السلام) در یکی از خطبه های خود فرمود: ریزانا مردم خانهو رضایت خدا رضایت اهل بیت است و ما بدون رضایت خدا راضی نیستیم.

آیت الله میرعمادی افزود: استاد شهیدان (سلام الله علیه) به راستی ابراز رضایت و تسلیم در برابر خداوند بود و در روز عاشورا این همه مصیبت را در کربلا دید.

وی با بیان اینکه آنچه در کربلا ظاهر شد ، قناعت و تسلیم است ، ادامه داد: امام حسین علیه السلام در امتحان سختی در روز عاشورا افتخار کرد و به آنچه مورد رضایت خداوند متعال است بسنده کرد. حضور مقدس حضور استاد شهیدان “در آخرین لحظات زندگی خود ، خداوند خود را دعا می کند.”.تاریخی لطفا قضاوت های من خداحافظ برای آمریکا خیر بت اسکورت یا تسکین یاورخدایا ، من از رضایت و تسلیم فرمان تو راضی هستم و منتظر قضاوت تو هستم آه تو پروردگارا ، معبودی جز تو نیست غیاث المستجیتینبه اینها آخرین جملات هستند ابی عبدالله الحسین او در گودال کشتار بود که رازیانه سرش را غرق کرد ابی عبدالله الحسین درود بر او.

دکمه بازگشت به بالا