عمومی

مسئولیت‌ها بر اساس شایستگی باشد/ ضرورت رعایت عدالت اسلامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر یکشنبه در جلسه تفسیر قرآن در سخنانی با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) اظهار داشت: ایشان از سلف مکرمه خود الگو گرفتند و پدر عزیز امام علی. (ص) حک شده بود.

امام حسن مجتبی (علیه السلام) در هنگام شهادت فرمودند که برای سفر آخرت آماده باشید و به گونه ای آماده باشید که برای سفر آخرت پشیمان و اندوهگین نشوید: حضرت علی (ع) درود بر او). ) خودش ایستاده، افسوس می خورد که چمدانش کم است و سفر طولانی و جاده ترسناک است، زیرا بررسی موشکافانه ای است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه شریفه «خداوند هیچکس را گمراه نمی کند او از راه هدایت خارج است» سخنان خود را بیان کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مصادیق ظلم و ستم گفت: مفسدان فی الارض، منافقان و پیروان آنها، کسانی که یک پنجم و زکات مال خود را نمی پردازند، لجاجت به حق، پیروی از هوس و استکبار. . انفعال دنیا، سوء استفاده از نعمت های الهی، خیانت در امانت، از مصادیق جفا است.

وی در تشریح عواقب ظلم و ستم ادامه داد: در آیات 86 و 87 سوره کهف از زبان ذوالقرنین تأکید شده است که هر که ایمان آورد و عمل صالح انجام داد، بهترین پاداش برای او محاسبه می شود. موضوع آسان خواهد بود و ما تعیین خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ظلم عذاب دنیوی و آخرت دارد، تصریح کرد: عذاب دنیا مانع عذاب اخروی نیست، عذاب دنیا معلوم است، اما واقعیت و جدیت عذاب اخروی است. عذاب اخروی معلوم نیست و جایی برای مقایسه نیست.

حجت الاسلام شاهرخ ادامه داد: در عین حال اجرای عدالت اسلامی و مبارزه با بی عدالتی بر عهده همه ما و هر یک از ما بر اساس مسئولیت خود و به ویژه حاکمیت اسلامی است و رعایت هنجارهای اجتماعی آسان است. به خاطر «مردم و غیره».

با استناد به آیه 124 سوره بذر، جاهلیت در بین پیامبران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و الگوی پیامبر اسلام به شمار می رود و از برگزیدگان، صالحان، راستگویان، شکیبایان، راستگویان و صدیقین است. مؤمن و… و سرانجام به مقام امامت رسید.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در این آیه تاکید شده است که وقتی خداوند ابراهیم (علیه السلام) را امتحان کرد و قبل از امتحانات سخت و دشوار خداوند به او فرمود که تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم. ، حضرت. ابراهیم علیه السلام فرمود این امامت در نسل من ادامه دارد؟ خداوند متعال می فرماید: دوران امامت به ظالمان نمی رسد، پس انبیا را نیز امتحان می کند.

حجت الاسلام شاهرخ با بیان اینکه برای قرارها و انتخاب ها نیز آزمون لازم است، ادامه داد: حضرت ابراهیم برای رسیدن به مقام امامت امتحانات را یکی یکی پس دادند.

فرمود: در آیه مذکور تأیید می کند که دوران امامت به ظالمان نمی رسد و لیاقت و جهاد و ایثار می خواهد. پس از جنگ احد نازل شد و تصدیق می کند: کسانی که دعوت پیامبر اسلام را به جهاد با وجود مجروحیت اجابت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بهشت ​​انسان با کار است.

دکمه بازگشت به بالا