عمومی

عدالت محوری ترین مسئله سیاست وحکومت علوی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام شامگاه پنجشنبه در جلسه ای فرضی با عنوان “بررسی ابعاد امام علی (ع)” حضرت علی (ع) تولدت مبارک و روز پدر در مورد یک موضوع اجتماعی. عدالت در شخصیت و اخلاق رهبر مithمنان علی (علیه السلام) است ، وی اظهار داشت: رسیدن به عدالت از مهمترین پیامهای پیامبران آسمانی ، و از آرمانهای انسانها در زندگی آنهاست.

امام جمعه جنافه افزود: “عدالت از جمله مواردی است که حسن آن با عقل قابل شناخت است و اجرای آن منوط به شرط و منفعت نیست ، بلکه بالاترین نفع است و به همین دلیل عدالت دوست و دشمن را نمی شناسد ، کافر و شر. ” م Belمن ».

وی ادامه داد: عدالت محوری ترین و پایدارترین مسئله ، مهمترین و جامع ترین مسئله در سیاست و دولت علوی است و نام مقدس امیر مithمنان علی (علیه السلام) چنان با عدالت عجین است که نام وی با عدالت “

وی با بیان اینکه عدالت همیشه مصداق مهمی در زندگی حضرت علی (علیه السلام) بود ، افزود: امام شهادت شهادت را به منظور تحقق و گسترش عدالت نوشیدند.

وی خاطرنشان کرد: امیر عزیز امیرالمfulمنین علی (علیه السلام) ، وی در پاسخ به س questionالی به دو دلیل “عدالت” را بالاتر از “عدالت” می داند. وی گفت: “عدالت جریان ها و امور را در مسیر و کانال طبیعی خود قرار می دهد ، اما جود آنها را از کانال عبور می دهد. “این به طور طبیعی ظاهر می شود یا همانطور که او گفت ، عدالت یک قانون کلی است که کل جامعه را شامل می شود ، اما وجود و تحمل در صورت عمومی شدن مورد خاصی است ، پس از آن دیگر وجود نخواهد داشت ، با دیدن اینکه امام بین عدالت و هستی عدالت شرافتمندانه و بهتری است.

وی گفت: “اصلی ترین چیزی که می تواند تعادل جامعه را حفظ کند و به بدنه جامعه سلامتی دهد ، اجرای عدالت است.”

امام جمعه جانافا گفت: “امروز ، وقتی عدالت به میان می آید ، بعد اجتماعی آن غالباً مورد توجه قرار می گیرد ، زیرا عدالت در هیچ یک از مفاهیم و عناوین آن به اندازه عدالت اجتماعی که شامل حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی باشد ، گسترده و مهم نخواهد بود. “

حجت الاسلام با اشاره به تعبیر شهید مطهری از مفهوم عدالت در جامعه ، سنگ بنای حسینی را اضافه کرد: “عدالت از این منظر مستلزم برابری است ، به این معنی که با همه با یکسان و بدون تبعیض رفتار نمی شود ، و این نیاز به برابری در عدالت دارد که حق برابری برای همه. ” باید داده شود و هیچ تبعیضی در این زمینه وجود ندارد و بنابراین عدالت اجتماعی ارزشی است که هر فرد در جامعه به حق خود احقاق می کند.

وی با اشاره به بخشهایی از فرمایشات حضرت علی (ع) در مورد مهمترین رکن عدالت که همان عدالت اجتماعی است ، گفت: امام علی (ع) فلسفه پذیرش دولت را برای رسیدن به عدالت و قضاوت معروف خود را می داند که فرمود: اگر حضور وفاداری و صاحبان مشاجره زیاد نیست. اگر خدا با علما عهد نكرده بود كه در برابر ظالمان و گرسنگی مظلوم ساكت نماند ، من شتر خلیفه را بر صورت او می انداختم او آنرا قلع و قمع کرد و آن را ترک کرد ، و در پایان خلافت من می توانستم آن را در اولین ظرف آن نقل کنم.

امام جمعه جنافه جمعه ، با اشاره به بخشهایی از فرمایشات حضرت علی (علیه السلام) در مورد رعایت عدالت با بندگان در فرمان خود به صاحب ایشتار ، افزود: “در تغییر فضل هیچ چیز سریعتر نیست از خدا و عجله در مجازات او نسبت به اصرار بر بی عدالتی ، زیرا خداوند دعای مظلوم را می شنود و ستمگران را در کمین خود می گیرد.

وی با اشاره به بخشی از پیام امام علی (ع) به یکی از حاکمان گفت: “آنچه امروز همه مسئولان جامعه ما باید به آن توجه کنند عدالت است ، بنابراین همه ما باید هرچه بیشتر وظیفه خود را بدانیم و تلاش کنیم بخاطر اینکه بگذارید ما دولت عدالت را اجرا کنیم.

امام جمعه جنافه خاطرنشان كرد: در حكم اميرالم PBمنين (عليه السلام) توجه به نيازمندان مهم و مسلم بود و امام فرمود خداوند متعال نياز فقرا را در املاك ثروتمندان تعيين كرده است. و فقرا فقیری گرسنه وجود ندارد مگر اینکه ثروتمندان از آن استفاده کنند و خداوند در این مورد از آنها س asksال کند.

وی با اشاره به برخی فرمایشات و رهنمودهای حضرت علی (علیه السلام) در امر مراقبت از فقرا و مستمندان گفت: این احکام و دستوراتی که امیرالمithمنین (ع) صادر کرده می تواند راهنمای ما در اعمال عدالت اجتماعی و حاکمیت باشد. “

محمود مطهریه در این جلسه با موضوع روش امام علی (علیه السلام) در استدلالها علیه مخالفت گفت: مقالات و مطالبی در مورد استدلالهای حضرت علی (علیه السلام) علیه مخالفتها ، چه مستقیم و چه در كتابها و آثار نوشته شده است. درباره زندگی این امام قابل مشاهده است.

یکی از اعضای کادر آموزشی گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: حضرت علی در چندین دوره زندگی می کند ، از جمله دوران کودکی و قبل از لباس ، و فاصله مکه از نوجوانی و جوانی و کمی شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره مدینه می توان مسئله مخالفان امام را با جدیت بیشتری مشاهده کرد ، گفت: در زندگی رسول خدا صلی الله علیه و آله ، حضرت علی (علیه السلام) با تمام وجود ، مسحور شد و وجود او از بین می رود. پیامبر بزرگوار اسلام و در این زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله است ، او صحبت نمی کند و همه چشم و گوش است و همه چیز را به پیامبر بزرگوار اسلام سپرد و این کلید است به درک رفتار امام. علی (ع) در سالهای آینده برای حفظ اسلام و نام پیامبر صلی الله علیه و آله ، بخشش ، گذشت و چشم پوشی از حق خود.

معاون وزیر آموزش و تحقیقات در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری علوم پزشکی در استان تهران با اشاره به زندگی امام علی (علیه السلام) در دوران خلافت ، افزود: در این دوره ، بحث بام ، ماجراهای خلافت و مسائلی که با آن یا برای امام (علیه السلام) سروکار دارند یا اسلام مربوط به آن وجود دارد.

مطهری نیا با اشاره به اینکه در زمان امام علی (ع) گروه های مختلفی مخالف امام (علیه السلام) بودند اظهار داشت: استدلال های حضرت علی (علیه السلام) با مخالفت خوب و منطقی است ، یعنی استفاده از همان اصول طرف مقابل و معتقد است که او را محکوم می کند.

وی گفت: حضرت علی (علیه السلام) دارای گروهی از مخالفان داخلی و خارجی است ، برخی از آنها دشمن و برخی از آنها معترض هستند و برخی از آنها بازجو و برخی دیگر ضعیف تحلیل می شوند ، حتی اگر آنها را خوب و صحیح طبقه بندی کنیم. نهج البلاغه و کتب تاریخی را باید خواند و استدلالهای مختلفی از امام (علیه السلام) را برای این گروهها دید و نتایج عملی را برای دنیای امروز بدست آورد.

“بررسی ابعاد شخصیت امام علی (ع)” به همت دانشگاه پیام نور با همکاری مدرسه الزهرا (سلام الله علیها) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع) آل در زنیه برگزار شد. سعید عملا.

دکمه بازگشت به بالا