اجتماعی

لزوم توجه به رشته مهندسی حریق/اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح خلاءهای قانونی در آتش نشانی تهران

معاون حفاظت و پیشگیری از آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و دبیر پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی در تهران گفت: استقبال از این همایش فراتر از انتظار ما بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، کامران عبدولی در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که امروز برگزار شد، گفت: نزدیک به 8 ماه است که در این همایش شرکت کرده ایم. یک تیم حدودا 40 نفره بود و کار روی اکثر هاب های مختلف انجام شد.

وی بیان کرد: تلاش کردیم تا چالش های آتش نشانی، دانشجویان و دانش پژوهان را مطرح کنیم تا در این زمینه به ما کمک کنند. در واقع ما ادغام مورد نیاز خود را با علم انجام دادیم. برای اولین بار، بحث صنعت در این کنفرانس گنجانده شد.

العبدولی تصریح کرد: اگر فرهنگ ایمنی را ارتقا دهیم و به جایی برسانیم که مردم مطالبه ایمنی کنند، حتی می توانیم در آینده تعداد ایستگاه های آتش نشانی را کاهش دهیم، اما متاسفانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

وی گفت: کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 25 سال است که در رشته مهندسی آتش نشانی تحصیل می کنند.

دبیر این همایش گفت: 25 دانشگاه برتر کشور در خصوص این همایش با ما همکاری داشته اند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی ما آتش نشانان کشوری، شرکت های تولیدی، دانشگاه ها، اساتید علوم و … هستند که بسیاری از آنها از این نمایشگاه بازدید کردند، گفت: یکی از اهداف این همایش شناسایی و درک اهمیت ایمنی است. و استخراج خلأهای ایمنی و مشارکت عملی در تولید ملی و محلی و …

معاون حفاظت و پیشگیری از آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه این رویدادها چهار سال پیش برگزار شد، گفت: متاسفانه در سال 1397 به دلیل ویروس کرونا لغو شد و مجددا برگزار شد. عمومی.

وی گفت: 280 مقاله علمی داشتیم که در نهایت 199 مقاله کلیدی استخراج شد که امیدواریم بتوانیم از خروجی های آنها بهره مند شویم.

العبدولی ادامه داد: در این راستا با بسیاری از سازمان ها همکاری کردیم و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین 27 کارگاه جانبی همزمان با میزگردها برگزار شد که بسیاری از کشورها از جمله فرانسه و استرالیا در آن حضور داشتند. استقبال از همایش فراتر از انتظار ما بود و امیدواریم ادامه داشته باشد. در این همایش 35 شرکت تولیدی و واردکننده، 15 شرکت دانش بنیان و 20 شرکت تولیدی شرکت داشتند.

اعلام آمادگی مجلس برای اصلاح خلأهای قانونی در سازمان آتش نشانی تهران

اقبال شکری نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در تکمیل این همایش اظهار داشت: یکی از سازمان هایی که در دو حوزه خدمات خود را به خوبی انجام می دهد سازمان پرافتخار سازمان آتش نشانی است. شاید گاهی در مورد حوادث و بحران ها فکر کنیم که آتش نشانی فقط مترادف با بحران و حوادث است و در میدان حضور دارد.

وی ادامه داد: البته این درست است و در این زمینه کارهای ارزنده ای انجام می دهد و این کاملا مشخص است. به عنوان مثال، ما توانایی نفوذ به بافت های فرسوده برای اطفاء حریق را نداریم و سال هاست که دستمال کاغذی های فرسوده همراه ما هستند. یک پهپاد می تواند این کار را انجام دهد و این آتش نشانی بود که به این پارچه دسترسی پیدا کرد. این مجموعه اقدامات حرکت رو به جلوی این سازمان را نشان می دهد. این نشان دهنده پویایی و پیشرفت سازمان است که نشان می دهد دستگاه های جدیدی در این راستا اختراع کرده است و باید از این سازمان حمایت بیشتری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی پیشگیری و توانمندسازی است گفت: اقدامات سازمان آتش نشانی دریای عظیمی از خدمات است.

شکری ادامه داد: سازمان آتش نشانی در حال حاضر خلاءهای زیادی را پر کرده و کارشناسانی را از شرکت های تخصصی تربیت کرده است و به نظر من در حال ارائه خدمات است که در آینده خدمات پیشرفته تری ارائه خواهد کرد. ما باید به این سازمانی که این خدمات را ارائه می دهد، درود بفرستیم و معتقدم خدمات پیشرفته تری را شاهد خواهیم بود.

در شهرهایی مانند تهران، خطراتی مانند ریزش ساختمان و نشست زمین وجود دارد. اما آنچه شهر به عنوان یک چرخه با آن مواجه است همان آتش سوزی است که متأسفانه در بلاسکو و سینا آتار دیدیم.

وی با اشاره به حوادث بلاسکو، سینا، اطهر و متروپل گفت: میزان تلفات این عزیزان افزایش یافته و این غیرقابل قبول است. قطعاً در صورت خلاء قانونی از این سازمان حمایت می کنیم و اعلام آمادگی می کنیم و قطعاً از اصلاح طرح ایمنی در شهرهای بزرگ استقبال خواهیم کرد. ما حاضریم با شورای اسلامی شهر تهران، وزارت راه و شهرسازی، قوه قضائیه و … در مورد نواقص قانون شهرداری همکاری کنیم.

شکری گفت: به نظر من گفت وگوهایی که کارشناسان انجام می دهند دستاوردی خواهد داشت که از آن بهره مند خواهیم شد.

وی افزود: سازمان آتش نشانی نیز اخطار می دهد و در برخی از این موارد آتش نشانی هفت بار تذکر داده و این هفت اخطار چه زمانی باید اجرا شود. افرادی که اخطار دریافت می کنند نیز باید به ما کمک کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا