برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

لیفت صورت بدون جراحی چیست

سالهاست که روش جوانسازی صورت با لیفت صورت در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال با پیشرفت علم پزشکی روش های لیفت صورت بدون جراحی روی کار آمده اند و طرفداران زیادی نیز در سالهای اخیر داشته اند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر به انواع لیفت صورت بدون جراحی، روش های جوانسازی صورت بدون جراحی، مزایا و عوارض آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاندیدای مناسب لیفت صورت بدون جراحی

این روش برای افراد زیر مناسب می باشد:

  • افرادی که دارای شلی و افتادگی خفیف و متوسط در پوست خود هستند.
  • خانم هایی که باردار نباشند.
  • افرادی که داروهای خاصی مصرف نمی کنند.
  • افرادی که به بیماری خاصی مبتلا نیستند.
  • افرادی که انتظارات منطقی از این روش ها دارند.

لیفت صورت بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

برای داشتن پوستی جوان و چهره ای زیباتر و شاداب تر روش های غیرجراحی نیز برای جوانسازی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از فیلرها و سرم لیفت گاتیو میباشد. این روش برای افرادی کاربرد دارد که در نواحی از صورت حجم از دست داده اند و با تزریق فیلر در قسمت های افتاده مثل اطراف لب، چشم، گونه و … حجم از دست رفته را پر می کنند. اما در مواردی ممکن است فرد تمایلی به افزایش حجم صورت خود نداشته باشد. روش های دیگری مثل لیفت با نخ، تزریقر بوتاکس، کربوکسی تراپی، هایفوتراپی و … نیز وجود دارد.

مزایای لیفت صورت بدون جراحی

این روش دارای مزیت های بی شماری می باشد که عبارتند از:

✅ بدون نیاز به جراحی

✅درمان افتادگی های خفیف و متوسط پوست صورت، گردن و بدن

✅بدون باقی ماندن جای زخم

✅ نتیجه موثر و قابل توجه

✅ عوارض جانبی بسیار کم

✅ زمان کم

✅ ماندگاری بالای یک سال

انواع لیفت صورت بدون جراحی

کاری که فیلرهای پوستی انجام می دهند این است که با «پر کردن» نواحی فرو رفته و از بین بردن سایه های تیره، شادابی جوانی ایجاد می کنند. همچنین هنگامی که در امتداد چین‌های نازولبیال (که معمولاً به‌عنوان «خطوط لبخند» یا «خط خنده» شناخته می‌شوند) یا خطوط ماریونت (چروک‌های معمولی که با افزایش سن در اطراف دهان و چانه ظاهر می‌شوند) پوستی صاف و بدون چین و چروک ایجاد می شود. فیلرهای پوستی حاوی  هیالورونیک اسید و  کرم دور چشم گاتیو غنی از رطوبت و سایر مواد هستند. آنها با نگه داشتن آب، پوست را آبرسانی می کنند. خواص حجم دهندگی و صاف کنندگی فیلرها می تواند از شش ماه تا بیش از یک سال دوام داشته باشد.

تزریق بوتاکس از دیگر روش های لیفت صورت بدون جراحی استفاده از روش می باشد. این روش ماهیچه های صورت را به صورت موقت شل می کند و باعث در قسمت های افتاده صورت به دلیل حرکات تکراری مثل لبخند و اخم و … می شود. بوتاکس بلافاصله چین و چروک ها را از بین نمی برد، اما می توانید نتایج را در عرض 1 تا 2 هفته مشاهده کنید که تا سه ماه ماندگاری داشته باشد.

کربوکسی تراپی کربوکسی تراپی با انتشار گاز CO2 در لایه میانی پوست برای ایجاد حالت هیپوکسی باعث کاهش اکسیژن رسانی در آن ناحیه می شود. این کار مغز را تحریک می کند تا خون و مواد مغذی بیشتری را به ناحیه تحت درمان ارسال کند. بنابراین کربوکسی تراپی منجر به تشکیل کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست می شود. بسته به پوست، این درمان ممکن است به یک یا چند جلسه در هفته به مدت چند هفته نیاز داشته باشد. هایفوتراپی در روش هایفوتراپی HIFU با استفاده از انرژی اولتراسوند تولید کلاژن را تحریک می شود تا پوست سفت تر شود. این روش بیشتر برای درمان دو چانه علاوه بر لیفت صورت استفاده می شود. روش هایفوتراپی در یک جلسه انجام می شود که می توان آن را سالیانه تکرار کرد.

سوالات متداول لیفت صورت بدون جراحی

بهترین روش برای لیفت صورت بدون جراحی کدام است؟ در این خصوص باید گفت که روش های بدون جراحی با توجه به نوع پوست، میزان افتادگی و … برای افراد انتخاب می شود و گاهی نیز از روش های ترکیبی برای انجام لیفت صورت بدون جراحی استفاده می شود و بنابراین نمی توان تعیین کرد که کدام یکی از این روش ها از همه بهتر هستند. روش هایفوتراپی و کرم سفت کننده گاتیو برای لیفت صورت بدون جراحی در چه افرادی بیشتر مناسب می باشد؟ باید به این موضوع اشاره کرد که این روش بیشتر برای افرادی در بازه سنی بین 30 الی 40 سال مناسب و افراد

برخی از افراد به دلیل ترس از عمل های جراحی ترجیح می دهند روش های غیرجراحی و کم تهاجمی را برای جوانسازی پوست صورت خود انتخاب کنند. برای انجام لیفت صورت بدون جراحی روش های مختلفی وجود دارد که سعی کردیم در این مقاله توضیحاتی درباره هرکدام از این روش های ارائه دهیم. برای انجام جراحی لیفت صورت یا جوانسازی و لیفت صورت بدون جراحی توصیه می شود به مراجعه کنید. دکتر حمیدرضا فتحی با رزومه کاری درخشان و نمونه کارهای موفق آماده خدمت رسانی به متقاضیان جراحی های زیبایی می باشند. جهت ارتباط با دکتر حمیدربه طور کلی، روشهای غیر جراحی سفت شدن پوست با استفاده از انرژی هدفمند برای گرم کردن لایه های عمیق تر پوست انجام می شود ، که باعث تحریک تولید و الاستین شده و به تدریج رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد.

  1. اولتراپی
  2. رادیو فرکوئنسی یا آر اف فرکشنال
  3. ترکیب دستگاه IPL و آر اف فرکشنال

با افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئین که به حجم، سفتی و صافی پوست ما کمک می کنند؛ کاهش می‌یابد. در نتیجه مناطقی از پوست، صورت، گردن و بدن آویزان و شل می‌گردد. اگر شلی پوست شما را اذیت می کند، لیفت پوست بدون جراحی، می تواند به طور موقت این روند را متوقف کرده و ظاهر جوانتر و پوستی صاف تر و بهتر برای شما ایجاد کند.

  • لیفت غیر جراحی پوست می‌تواند میزان افتادگی خفیف تا متوسط پوست در صورت، گردن یا بدن را بدون جراحی و جای زخم درمان کند.
  • این روشهای درمانی می‌توانند لیفتینگ قابل توجهی در پوست ایجاد کنند.
  • اگر این روشها توسط پزشک متخصص و متبحر انجام شوند، با عوارض جانبی بسیار کم و محدود مواجه می‌شوید.
  • لیفت غیر جراحی پوست، در مطب، طی زمانی کمتر از 1 ساعت قابل انجام است.
  • نتایج روشهای غیر جراحی پوست می توانند بیش از 1 سال ادامه داشته باشند.
  • نتایج به تدریج طی چند هفته یا چند ماه پس از درمان ظاهر می شوند.
  • در برخی روشهای لیفت غیر جراحی، برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است به چندین جلسه درمانی نیاز باشد.
  • برای حفظ نتایج، باید به طور دوره‌ای تکرار شود.
  • در افتادگی شدید پوست، استفاده از روشهای لیفت غیر جراحی پوست مناسب نمی‌باشد.

سفت شدن غیر جراحی پوست به طور کلی برای افرادی که شلی و افتادگی خفیف تا متوسط ​​پوست را تجربه می‌کنند؛ و به لیفتینگ و برداشتن پوست با جراحی نیاز ندارند، مناسب است. در حالی که عوارض جانبی جدی بسیار کمی در ارتباط با سفت شدن پوست بدون جراحی وجود دارد، اما ممکن است برای خانم‌های که باردار هستند، یا داروهای خاصی مصرف می کنند، یا شرایط پزشکی خاصی دارند؛ مناسب نباشد. بهترین راه برای اینکه بفهمید آیا سفت شدن پوست بدون جراحی برای شما مناسب است یا خیر، مشاوره با یک پزشک پوست با تجربه است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا