ورزشی

مجمع درباره پرسپولیس تصمیم گیرد/فیفا واژه «غیردولتی» را پیگیر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حامد سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره معرفی مجید صدری از سوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل گفت: نباید به جای هیات مدیره باشگاه ها در وزارت ورزش کار کنیم. “

سجادی ادامه داد: در آخرین جلسه ای که با اعضای هیات مدیره پرسپولیس برگزار کردم، از آنها خواستم تا با توجه به خواست توده مردم در این زمینه به من نظر بدهند. برخی از دوستان این شرایط را با استقلال مقایسه می کردند اما وضعیت آنها متفاوت بود و قابل مقایسه با پرسپولیس نبود. در این باشگاه تعداد اعضای هیئت مدیره کم بوده و تعدادی از آنها استعفا داده اند. باشگاه را یکی دو نفر اداره می کردند. در استقلال ابتدا تابلو را مرمت کردیم و سپس این تابلو تکمیل شد. سپس اعضای هیئت مدیره با یکدیگر مشورت کردند و از ما خواستند مشورت کنیم و در نهایت به این نتیجه رسیدند که مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال می شود.

وی خاطرنشان کرد: دیروز هیئت مدیره به من پیشنهاد کرد که قصد دارم این کار را سریعا و در اسرع وقت انجام دهم. تغییراتی در برنامه هایم ایجاد کردم تا بلافاصله در خدمت هیات مدیره پرسپولیس باشم. اگر نیاز به تغییر هیات مدیره این باشگاه باشد، هیات مدیره را تغییر می دهیم و اگر نیاز به تقویت باشد هیات مدیره پرسپولیس را تقویت می کنیم.

سجادی در ادامه صحبت های خود درباره ادامه حضور الصدر خاطرنشان کرد: با مشورت هیات مدیره و مجموعه این باشگاه مدیرعامل پرسپولیس را انتخاب می کنیم. مجلس تنها من نیستم بلکه وزیر دادگستری و اقتصاد هستم. در نهایت هم مثل باشگاه استقلال که هیات مدیره برای انتخاب و انتخاب مدیرعامل با هیات مدیره رایزنی کرد، در پرسپولیس هم همین کار را خواهیم کرد. پس از تشکیل مجمع، بلافاصله تصمیم گرفتیم مدیرعامل پرسپولیس را انتخاب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: من به عنوان خادم ورزش و جوانان فردی آشنا به ورزش هستم. این مسائل بر عهده مدیریت باشگاه است و ما دخالتی در آن نداریم. از مصطفی آجورلو بپرسید که ما نقشی در انتخاب نماینده باشگاه استقلال نداریم. خود باشگاه این مسائل را بررسی می کند و برنامه هایی را دنبال می کند.

سجادی با تایید برگزاری بازی استقلال تهران و پرسپولیس در مرحله اول لیگ برتر انگلیس گفت: بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم بهترین بازی، بهترین عملکرد و بهترین کیفیت را ببینم. دربی خوبی داریم. امیدوارم هموطنان عزیزم از این آزمون سربلند بیرون بیایند و دربی به گونه ای برگزار شود که هواداران دو تیم از دیدن فوتبالی زیبا، مهیج و باکیفیت راضی باشند. هر دو کادر فنی بهترین عملکرد خود را نشان خواهند داد. ما با توده مردم هستیم. من به خود معاونین و همکاران در وزارت ورزش دستور داده ام که به بهترین شکل ممکن به استقلال و پرسپولیس خدمت کنم.

و وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به اینکه راهکار موجود برای حل مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال و تصویب آن در مجلس، توضیح داد: این موضوع و آیین نامه های بعدی آن بحث روز است. جهان شاهد بود. چهره ها. یادم هست حدود 10 سال پیش اساسنامه فدراسیون جهانی تکواندو در یک سال سه بار تغییر کرد و کاملتر شد.

وی با تشریح مسائل مربوط به حوزه اساسنامه افزود: حدود یک دهه پیش در کشورمان تیپ داشتیم. از زمان آقای هاشمی طبا که فدراسیون ها از ایالت تعیین شده انتخاب می شدند، اساسنامه هم تشکیل شد. در دوره دولت اصلاحات و ریاست محسن مهرعلیزاده در سازمان تربیت بدنی اصلاحاتی در ماده 10 قانون اساسی انجام دادند که قبلاً وجود نداشت، پس در تبصره ماده 10 چه آمده بود؟ ورزشکاران به یاد دارند که این تذکر باعث شد رئیس وقت سازمان تربیت بدنی با استعفای رئیس فدراسیون و انتخاب سرپرست برای فدراسیون موافقت کند. این مشکل باعث ایجاد چالش بین سازمان تربیت بدنی وقت و فدراسیون فوتبال شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به چالش های پیش روی این دو نهاد گفت: در دولت احمدی نژاد، آقای محمدعلی عبادی رئیس سازمان تربیت بدنی بود. در آن زمان فدراسیون فوتبال با چالش مواجه بود. نتیجه این شد که پس از چند مرحله قانونی از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شد و قانون جدیدی برای این فدراسیون تدوین شد. همه فدراسیون ها یک اساسنامه داشتند و یک قانون اساسی برای فوتبال. در واقع ما دو قانون داشتیم، یکی برای 51 اتحادیه و یکی برای یک اتحادیه.

وی افزود: در آن زمان فدراسیون فوتبال به قول گذشته هزینه های خود را از سایر فدراسیون ها جدا کرد. از آن زمان به بعد گاهی به این موضوع اشاره می شود که چرا سایر فدراسیون ها نهادهای دولتی هستند و فدراسیون فوتبال یک سازمان غیردولتی. این تاپیک شروع هزار و یک تاپیک بود. من 8 سال از وزارت ورزش دور بودم و در مدتی که در این وزارتخانه نبودم در اساسنامه فدراسیون فوتبال کلمه «عمومی» به کلمه غیردولتی اضافه شد. حالا تمام جنجال بین فیفا و فدراسیون فوتبال ایران این است که فیفا معتقد است کلمه «عمومی» باید از سمت غیردولتی حذف شود. موضوع به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی ابلاغ شد و بحث این است که آیا GFA باید به غیردولتی بودن ادامه دهد؟

سجادی گفت: پرچم خام قوانین فیفا داریم. نکته جالبی در مقاله اول نوشته شده بود. در این مقاله آمده است که اتحادیه شما یک اتحادیه عمومی غیردولتی است، اما همچنین بیان شده است که این اتحادیه باید مطابق با قوانین محلی هر کشور باشد. مطمئنم اگر قوانین داخلی فیفا را توضیح می دادیم قانع می شد. من به نوبه خود قوانین بین المللی را به خوبی می شناسم و مسلط هستم. سابقه کار من در خارج از کشور یونسکو و هیچ کدام است اما کاری به این مسائل نداریم.

او گفت: “اگر خوب صحبت کنیم و توضیح خوبی بدهیم، فیفا غیردولتی یا غیردولتی بودن فدراسیون را می پذیرد و می پذیرد. عمومی یا غیر دولتی. مسئولان فیفا به قوانین ملی هر کشور احترام می گذارند مگر اینکه برخی کلمه ” را دوست داشته باشند. غیردولتی در اساسنامه برای فدراسیون فوتبال این مسائل را به قانونگذار می سپاریم ما در خدمت مجلس شورای اسلامی هستیم و به صلاحدید نمایندگان احترام می گذاریم طبق قوانین کشور فقط قانون برای ما مهم است.

دکمه بازگشت به بالا