مخمصه مسی – دیباروز

مخمصه مسی - ایسنا

شاید مهم ترین اتفاقی که این روزها می توان انتظار داشت بازگشت لیونل مسی به فرانسه باشد. همان جایی که تیر تیزش را شلیک کرد و اجازه نداد مردم این کشور برای دومین بار متوالی جام جهانی را تجربه کنند.

به گزارش روزنامه دیباروز اقتصاددان وی نوشت: دقیقا شش روز دیگر لیگ 1 از سر گرفته می شود تا فوتبال مانند سایر لیگ های معتبر اروپایی بار دیگر به خانه خود بازگردد. پس از گذراندن یک ماه هیجان انگیز در قطر که پایانی فراموش نشدنی داشت، ستاره ها اکنون برای نشان دادن مهارت های فوتبالی آنها در قالب یک باشگاه است. اما این دگرگونی به این راحتی نیست. شاید مهمترین اتفاقی که این روزها می توان انتظار داشت بازگشت لیونل مسی به فرانسه باشد. همان جایی که او تیر تیزش را شلیک کرد. و اجازه نداد مردم این کشور برای دومین بار متوالی جام جهانی را تجربه کنند. مسی که با فداکاری برای قهرمانی در جام جهانی، به عنوان بهترین بازیکن تاریخ به پاریس برمی گردد که بسیاری از مردم آنجا هستند. ممکن است انتظار نداشته باشید؛ به خصوص با توجه به آنچه اخیراً اتفاق افتاده است.

آرژانتینی ها با سومین قهرمانی خود در جام جهانی آنقدر مست بودند که فراموش کردند در فوتبال اصول اخلاقی و حرفه ای وجود دارد. بلافاصله پس از پایان مسابقات و زمانی که همه بازیکنان در رختکن آلبی سلسته پا به پا می زدند، امیلیانو مارتینز، برجسته ترین مدافع این تیم و یکی از ستاره های فینال، ضمن تمسخر کیلیان امباپه، از هم تیمی هایش خواست یک دقیقه سکوت کنند. . مهاجم فرانسوی! اما مارتینز از امباپه دست نکشید. البته او در فینال 4 بار امباپه را با احتساب ضربات پنالتی واگذار کرد اما همچنان از هر فرصتی برای تمسخر ستاره خروس ها استفاده کرد. نمونه آن نمایش عروسک کوچکی بود که عکس امباپه به جای سرش در آن نقش بسته بود که دروازه بان آرژانتینی آن را در خیابان های بوئنوس آیرس برای تمسخر این ستاره جوان حمل کرد.

همه این اتفاقات زمانی رخ داد که مسی در پاری سن ژرمن در کنار مارتینز هم تیمی امباپه بود و شاهد نابودی خط حمله تیمش بود. پس از این اتفاق بسیاری از هواداران پی اس جی انتقاد شدیدی از لئو کردند که نباید به هموطنان خود اجازه چنین کاری را می داد. کار به جایی رسید که یک پیراهن مسی در کافه ای در فرانسه روی زمین به شکل کشیش طراحی شد و مشتریان را ملزم می کرد قبل از ورود کفش های خود را با آن تمیز کنند! اتفاقی که انزجار ستاره آرژانتینی را به اوج رساند. البته برخی این تصویر مخابره شده را مربوط به نیمه نهایی و نیز نشات گرفته از هواداران مارسی می دانستند. تصویر بالا پیراهن مسی و مارسی، دشمن سرسخت پاری سن ژرمن است.

در هر صورت حتی اگر همه اینها باج گیری رسانه ای یا مربوط به گذشته باشد، مسی اکنون برای بازگشت به باشگاهش با دوراهی عجیبی مواجه است. او مطمئناً در بازی هفتگی پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ به میدان نخواهد رفت و در حال حاضر از این باشگاه به مرخصی می آید اما دیدار و همکاری مجدد او با امباپه اجتناب ناپذیر است. گفته می شود ستاره جوان باشگاه از اینکه مسی بیشتر از او مورد توجه قرار می گیرد و این دو رابطه خوبی با هم ندارند، ناراضی است. در هر صورت حالا هواداران بومی پاری سن ژرمن هم پشت امباپه هستند و باید دید لئو چگونه این چالش را مدیریت خواهد کرد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا