ورزشی

ماموریت بزرگ بنزما؛ تکلیف توپ طلا را یک‌سره کن!

رئال مادرید در این فصل در شرایطی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید که بی شک کریم بنزما با گل های متوالی خود در مراحل حذفی نقش مهمی در کسب این افتخار بزرگ داشت. بنزما در این فصل 15 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است و با دو گل بیشتر از روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ، در حال حاضر بهترین گلزن فصل است.

نزدیک ترین رقیب او در این زمینه محمد صلاح است که 8 گل به ثمر رساند و رسیدن به ستاره فرانسوی رئال مادرید غیرممکن است. گل تعیین کننده کریم بنزما در بازی برگشت مقابل سیتی از روی ضربه پنالتی دهمین گل او در مرحله یک هشتم نهایی این فصل بود و حالا کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید با رکورد فصل 2016-2017 برابری می کند. اگر در فینال گل بزند، بنزما به تنهایی رکورد خواهد زد.

همچنین با دو هت تریک متوالی مقابل پاری سن ژرمن و چلسی، بنزما به چهارمین بازیکنی تبدیل شد که در دو بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا هت تریک می کند و هفتمین بازیکنی است که بیش از یک بار در فصل این کار را انجام می دهد. کریم بنزما همچنین در 22 بازی لیگ قهرمانان مقابل تیم های انگلیسی 16 گل به ثمر رساند که بیشترین گل او مقابل نمایندگان هر کشوری است. ستاره فرانسوی در این فصل 7 بار انگلیس را شکست داده و رکورد 14 گل به تیم های آلمانی را پشت سر گذاشته است. اگر در فینال بدرخشد، شکی نیست که کریم بنزما برنده توپ طلا می شود.

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا