عمومی

درس بزرگ آنچلوتی به مربیان ایرانی

آنچلوتی پس از شکست سخت و سنگین مقابل رقیب دیرینه، درس بزرگی به هر مربی ایرانی که به دنبال بهانه های واهی است، داد.

به گزارش دیباروز، اخبار ورزشی وی نوشت: رفتار مربی باتجربه رئال مادرید را با رفتار برخی مربیان ایرانی مقایسه کنید که در صورت شکست همه را مقصر می دانند جز خودشان.

بارسلونا در ورزشگاه رئال مادرید 4 گل به ثمر رساند و حداقل 4 گل دریافت نکرد تا انتقام شکست های قبلی مقابل شاگردان آنچلوتی را بگیرد. هواداران بارسلونا باور نمی کردند که تیمشان با این دیدار خوب و نتایج شگفت انگیز سد رئال مادرید را بشکند اما شاگردان ژاوی دست به کاری زدند و کارستان همه توجه ها را به خود جلب کرد. آنچلوتی پس از این دیدار بدون بهانه‌جویی گفت: من مسئول این شکست هستم، اما از شما می‌خواهم که از این باخت بحران ایجاد نکنید. چون به روال عادی خود برمی گردیم.

رفتار این مربی متخصص رئال مادرید را با برخی مربیان ایرانی مقایسه کنید که در صورت شکست همه را مقصر می دانند جز خودشان. مربیان ایرانی معمولاً داور، فدراسیون، وزارت ورزش و عوامل دیگر را مقصر باخت می دانند و هرگز خود را مقصر نمی دانند. از سوی دیگر آنچلوتی پس از شکست سخت و سنگین مقابل رقیب دیرینه خود، درس بزرگی را برای هر مربی ایرانی به دنبال بهانه های واهی ارائه کرد.

قطعا این مربی با تجربه ای که دارد می تواند دوباره رئال مادرید را به همان تیم خوب رام نشدنی تبدیل کند. اولین قدم این است که مربی اشتباهاتش را بپذیرد که آنچلوتی هم قبول کرد، بنابراین امید زیادی وجود دارد که تیمش را به مسیر درست بازگرداند. برخلاف مربیان ایرانی که قدم اول یعنی اعتراف به اشتباهات و ضعف های خود را بر نمی دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا