برترین های کسب و کارعمومی

مراحل ساخت و نصب انواع کانال های پلی یورتان

کانال هایی که حاوی هوای سرد یا گرم هستند برای کاهش اتلاف انرژی عایق بندی می شوند، در واقع کانال های پلی یورتان یکی از کانال های تولیدی هستند که نسل قبلی کانال ها پس از اجرا در پروژه کانال های عایق بندی شده اند. اما در چند سال اخیر به دلیل سهولت اجرا و افزایش کیفیت کانال ها، بازار این نوع کانال ها رونق گرفته است.

این نوع از کانال ها سبک وزن بوده و این قابلیت باعث سهولت در نصب ودرنهایت کاهش استفاده از تکیه گاه ها و ساپورت را نیز بدنبال دارد. این مورد همچنین باعث حمل و نقل آسانتر نیز می شود.

کانال ها تشکیل شده از پانل های پلی یورتان ، دارای روکش آلومینیوم با ضخامت 100 تا 500 میکرون می باشد که در دو طرف عایق استفاده شده است.وجود روکش آلومینیوم نیز باعث میشود عایق صوتی و رطوبتی نیز باشد.

پلی یورتان بعلت ضریب انتقال حرارت پایین (0.019w/m°k)، دارای اتلاف انرژی بسیار کمی است. این ماده به دلیل دارا بودن کلاس حریق B1 و همچنین طول عمر بالا، کاربرد زیادی در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و … دارا می باشد. لازم به ذکر است ضریب گسترش دود و شعله در این کانال ها منطبق بر مقررات ملی ساختمان کمتر از اعداد 50 و 25 می باشد.

خرید انواع کانال پلی اورتان

همیشه در نصب و اجرای تهویه مطبوع از کانال‌ها، مخصوصا کانال‌های فلزی استفاده می‌شد، اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی استفاده از کانال پیش عایق یا کانال پلی یورتان رواج فراوانی داشته است. تقریبا می‌توان گفت که این نوع کانال عرصه را بر کانال فلزی تنگ کرده است که مهم‌ترین دلیل آن به خاطر مزایای خرید کانال پلی یورتان می‌باشد.

کانال‌های پیش عایق نسل تازه‌ای از کانال‌های انتقال هوا می‌باشد، که می‌تواند بهترین جایگزین تا به الان برای ورق‌های گالوانیزه باشد. در واقع اصطلاح پیش عایق، به معنای عایق بودن قبل از اجرای کار و از پیش عایق بودن کانال‌ها است.

عایق کاری پس از نصب با مشقت و مشکلات فراوان همراه است، مخصوصا در مکان‌هایی که ارتفاع سقف کم یا دارای سقف کاذب می‌باشد. به همین دلیل نیاز به کانال پیش عایق روز به روز بیشتر می‌شود.

این لوله‌های انتقال هوا از نوعی فوم سرد تزریق شده که با دو لایه آلومینیوم در دو طرف آن پوشانده شده، ساخته شده است. که این امر باعث سبک شدن این لوله‌های انتقال هوا می‌شود. به علاوه سرعت نصب و اجرای آن نیز بیشتر از کانال‌های فلزی یا همان گالوانیزه می‌باشد.

نشتی هوا در این کانال‌ها به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کرده است، و همین امر باعث، صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف انرژی برق می‌شود. این مزیت به این دلیل است که سیستم تهویه مطبوع برای خنک کردن محیط کمتر کار می‌کند و همین امر باعث کاهش مصرف انرژی و کارکرد سیستم می‌شود. این نوع کانال‌ها را با نام‌هایی همچون کانال پیش عایق، کانال پیش ساخته، کانال پی پال، کانال عایق شده هم شناخته شده می‌باشد.

یکی از بهترین فروشگاه های معتبر در زمینه کانال های پلی اورتان سایت الموت می باشد. برای مشاهده محصولات می توانید به این سایت مراجعه نمایید.

مراحل ساخت و نصب کانالهای از پیش عایق شده پلی یورتان

  1. در ابتدا پانل های از پیش عایق شده در ابعاد cm120 x400 تا محل کارگاه مورد نظر حمل و تخلیه می گردد.
    تکنسین های اجرایی با توجه به سایز تعیین شده مطابق نقشه، در ابتدا Shop Drawing یا نقشه کارگاهی، از نقشه اصلی تهیه نموده، سپس پانل ها را با کاترهای مخصوص بصورت فارسی بر °45 در آورده و سطح دو پانل فارسی بر شده را با چسب های مخصوص پلی اورتان و فنولیک به یکدیگر می چسبانند.
  2. پس از چسبیده شدن چهار طرف پانل به یکدیگر، به جهت زیبایی و استحکام بیشتر محل های درز کانال بوسیله نوار چسب آلومینیومی چسب دار به عرض cm 5 درز ها گرفته می شود.
    ت) برای اتصال کانال های ساخته شده به یکدیگر کانال ها را از چهار طرف داخل فلنج های PVC یا آلومینیومی که به شکل U هستند کرده و جهت چسبندگی فلنج با کانال داخل این فلنج ها را از چسب مایع استفاده می کنند.
  3. سپس به وسیله چسب های سیلیکون مخصوص کلیه درزهای کانال از داخل آب بندی می گردد.

در کانال با ابعاد بزرگ از چهار عدد گوشه گالوانیزه در چهار کنج کانال برای گونیا نمودن استفاده می گردد.

و یا درون کانال با ابعاد بزرگ طبق جدول ذیل، به جهت مقاوم سازی کانال در مقابل فشار از لوله های آلومینیومی به همراه بشقابک های مربوطه (به نام استیفنر) استفاده می گردد.

در مثال زیر نحوه استیفنر گذاری را برای کانال با ابعاد cm90x cm 120 میتوانید مشاهده کنید.

نصب کانال پلی اورتان

کانال های از پیش عایق شده TD بدلیل وزن کم خود از ساپورت های ضعیف تری نسبت به کانال های گالوانیزه استفاده می کند. بدین صورت که از دو عدد میلگرد رزوه شده 8 یا 10 و نبشی گالوانیزه استفاده می شود.
میلگردهای گالوانیزه را متناسب با نوع سقف یا با جوشکاری یا با رول بولت به سقف آویز اتصال داده و چنانچه پشت کانال به سقف نچسبد از دو نبشی گالوانیزه در زیر و روی کانال برای مهار کردن استفاده می شود و با مهره فیکس می گردد.
کانال از پیش عایق شده باید با نبشی گالوانیزه با حداقل سایز mm 3 x 25 ساپورت گردد. البته نبشی نباید لایه پانل را از بین ببرد.

دکمه بازگشت به بالا