برترین های کسب و کارعمومی

مراحل قدم به قدم نصب توالت فرنگی

راهنمای کامل مراحل نصب توالت فرنگی + نکات مهم و ساده ترین راه برای نصب توالت فرنگی یکپارچه یا یک تکه در منزل

این روزها انواع توالت فرنگی در ساختمان های مسکونی، هتل ها، مراکز اداری و … نصب می شود به همین دلیل آموزش نصب توالت فرنگی برای کاربران بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از این آموزش ها توالت فرنگی خود را به صورت اصولی در محیط بهداشتی نصب خواهید کرد. هر کدام از این توالت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و مراحل نصب آن ها متفاوت است. هر کدام از این محصولات بر اساس نوع طراحی، مدل فلاش، روش سیستم تخلیه و … دسته بندی های متفاوتی دارند.

مراحل نصب توالت فرنگی

برای نصب و راه اندازی هر مدل توالت فرنگی ابتدا باید با سبک و مدل طراحی آن آشنا باشید. رعایت این پیش نیاز برای نصب اولیه این محصولات بسیار مهم است. در زیر می توانید دسته بندی های این محصولات را مشاهده کنید:

توالت فرنگی ها بر اساس طراحی به دو دسته یک تکه و دو تکه تقسیم می شوند. در مدل اول مخزن توالت فرنگی به قسمت اصلی آن متصل شده و مخزن مجزایی در ساختار توالت فرنگی تعبیه نشده است. اما مدل دو تکه دارای مخزن مجزا می باشد.

دسته بعدی این محصولات مربوط به مکانیسم تخلیه آنها می باشد. در این زمینه توالت ها در مدل های واتر جک، دریپ، توربو جت، ویرپول و … عرضه می شوند که هر کدام دارای ویژگی های مهمی هستند.

ابعاد توالت فرنگی نیز برای نصب آن در محیط های مختلف در نظر گرفته شده است. این در حالی است که روشویی ها در دسته های دیواری، یک تکه و دو تکه با ابعاد مختلف تولید می شوند.

پس از تعیین مدل این توالت ها، نحوه نصب آنها در محیط مشخص می شود. هر یک از دسته بندی های ذکر شده قیمت خاص خود را دارند و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

نکات مهم برای انتخاب محل نصب توالت فرنگی

قبل از اینکه مراحل نصب توالت فرنگی را بررسی کنیم باید محل نصب آن را در محیط مشخص کنیم و پیش نیازهای نصب این تجهیزات را بررسی کنیم. در زیر به برخی از این نکات اشاره می شود:

در این زمینه باید به لوله های خروجی در توالت فرنگی توجه کنید. برای نصب توالت فرنگی در محل مورد نظر باید این لوله ها وجود داشته باشد.

فاصله مناسب بین فضای نصب توالت فرنگی و شیر آب نیز بسیار مهم است.

در نظر گرفتن فضای مناسب برای لوازم جانبی در کنار توالت نیز بسیار مهم است.

در نظر گرفتن استحکام دیوار پشتی برای نصب روشویی دیواری نیز بسیار مهم است.

به تجهیزات مورد استفاده در سیستم گرمایش ساختمان توجه کنید. اگر از سیستم گرمایش از کف استفاده می کنید، توالت را دور از مدارهای گرمایش این تجهیزات قرار دهید.

آموزش نصب توالت فرنگی

برای نصب این موارد در محیط بهداشتی ابتدا نقشه های نصب آن تهیه می شود. سپس باید لوله های توالت را در فضا نصب کنید. این موارد تحت پیش نیازهای نصب این موارد دسته بندی می شوند. وجود لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب در این مکان بسیار حائز اهمیت است. در زمینه لوله کشی توالت فرنگی نیز رعایت استانداردهای کیفی و فنی مرتبط با این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

سپس فواصل استاندارد برای نصب این توالت ها به صورت مهندسی شده در محیط مشخص و تعیین شود. در این راستا به فاصله توالت از دیوارهای پشتی و تیشه توالت نیز توجه می شود. در قسمت بعدی فاصله توالت از دیوارهای مجاور تخمین زده می شود. توالت باید فاصله مناسبی از دیوارهای روبرو داشته باشد. بعد از خرید توالت فرنگی چینی کرد از نمایندگی رضایی در قسمت بعدی نوبت به خرید تجهیزات نصب این وسایل می رسد.

انتخاب ابزار مناسب برای نصب توالت

در هر یک از مراحل نصب توالت فرنگی از تجهیزات و ابزار نصب مخصوصی استفاده می شود که فرآیند نصب و قرار دادن این محصولات را تسهیل می کند. برخی از اتصالات مهم در نصب توالت فرنگی به شرح زیر است:

  • مخازن توالت
  • درب توالت
  • ابزار اتصال ویژه شامل واشر، پیچ و مهره
  • شناور توالت فرنگی همراه با لوازم جانبی
  • شیلنگ اتصال توالت
  • اهرم تخلیه
  • انواع درب توالت فرنگی
  • سیفون مخصوص
  • پمپ توالت

برای نصب این موارد از تجهیزات نصب خصوصی استفاده می کنند. در این زمینه از انواع کانکتورهای لاستیکی و هودهای بخار نیز استفاده می شود. از شیر ادرار نیز در این زمینه استفاده می شود. انواع نوار تفلون، چسب آکواریوم و یا چسب های آنتی باکتریال نیز از مهم ترین ملزومات نصب این محصولات می باشد. ابزارهایی مانند متر، پیچ گوشتی، آچار فرانسوی، دستکش مخصوص، سطوح بنایی، شیلنگ های اتصال و … نیز در این زمینه استفاده می شود.

مراحل گام به گام نصب توالت فرنگی

  1. ابتدا هواکش های مخصوص را در زانو قرار می دهیم.
  2. سپس شیلنگ های اتصال توالت فرنگی را در جای خود نصب می کنیم.
  3. در ادامه سنگ توالت را در محل مورد نظر نصب می کنیم.
  4. در مرحله بعد توالت فرنگی را در محل نصب شده نصب و تنظیم می کنیم.
  5. نصب سیفون توالت فرنگی نیز بسیار مهم است و در این مرحله با دقت بالایی انجام می شود.
  6. در این توالت ها از اتصال دهنده های توالت فرنگی نیز استفاده می شود.
  7. شیلنگ های رابط را به دریچه ادرار وصل می کنیم.
  8. سپس باید عملکرد تخلیه و پرکردن مخزن توالت را بررسی کنید.
  9. آب بندی کل سطح توالت فرنگی در مرحله نهایی انجام می شود.
  10. آموزش مراحل نصب توالت فرنگی
  11. نکات مهم در نصب توالت فرنگی

در کل مراحل آموزش نصب توالت فرنگی باید به نکات مهمی توجه کنید. رعایت این نکات روند نصب را آسان تر می کند. برخی از این نکات به شرح زیر است:

  • در آموزش نصب توالت فرنگی به تراز توالت فرنگی و رعایت شیب استاندارد آن توجه کنید.
  • تنظیم شناور مورد استفاده در این توالت ها نیز بسیار مهم است.
  • باید با توجه به نوع خروجی فاضلاب، بو گیر را برای توالت فرنگی انتخاب و نصب کنید.

در تمامی مراحل نصب به قرارگیری صحیح توالت فرنگی روی چاه فاضلاب توجه کنید. در غیر این صورت آلودگی زیادی در محیط ایجاد می شود و محل نصب توالت فرنگی کپک زده، کپک زده و بدبو می شود.

نتیجه گیری

در این قسمت به بررسی مراحل نصب توالت فرنگی پرداختیم و مهمترین نکات نصب و راه اندازی این محصولات را بررسی کردیم. در این زمینه از ابزار و تجهیزات خاصی برای نصب این توالت ها استفاده می کنند که باعث افزایش کیفیت نصب آنها در محیط های مختلف می شود. انواع توالت فرنگی در مدل های مختلف تولید می شوند و در سرویس بهداشتی منازل و ساختمان های مختلف نصب می شوند. برای نصب آنها رعایت استانداردها و اصول این فرآیند بسیار مهم است و باعث افزایش کیفیت نصب می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت کاشی و سرامیک رضایی مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا