مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در هیئت مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه کاربردهای فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن ماشین استقامت ناسا در مریخ گفت: “این سومین ماموریت کاروان مریخ نورد مریخ امسال است و قرار است در آخرین ساعات فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه بر روی این سیاره فرود آید.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر از امارات متحده عربی با کاوشگر امید (امید) به مریخ بود و دومین مأموریت برای چین با فضانورد تیان فن 1 بود که پس از هفت ماه کره زمین با موفقیت در مدار مریخ قرار گرفت.

دبیر اجرایی خاورمیانه هیئت مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه سازمان ملل در زمینه کاربردهای فضایی (SGAC) گفت: مأموریت مارس 2020 ، Perseverance Rover ، از 9 آگوست به مریخ پرتاب می شود. سفت این فضانورد بالگردی به نام Prowess را به سیاره سرخ می آورد.

وی ادامه داد: این هلی کوپتر که وزنی کمتر از دو کیلوگرم دارد از یک سیستم دو تیغه در جهت مخالف استفاده می کند که در جو با غلظت یک درصد جو زمین امکان بالارفتن و پرواز اولین بالگرد ناسا را ​​فراهم می کند. سیاره.”

جعفری افزود: “قبل از اینکه یک غواص استقامت بخواهد فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در داخل دهانه جیزرو فرود بیاید.”

دبیر اجرایی خاورمیانه از هیئت مشورتی نسل فضایی سازمان ملل در حمایت از اجرای فضا (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانورد از این تجربه وحشتناک وجود ندارد.” در طول این سال ها ، فقط 40٪ از فضانوردانی که در مریخ فرود می آیند ، با موفقیت فرود آمده اند.

جعفری افزود: “این تعداد ناامیدکننده در بسیاری از بخشها در چند دهه اول عصر فضا افزایش یافت.” با این حال ، با توجه به مأموریت های موفق ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی افزود: “صحنه ای که روز پنجشنبه (به وقت ایران) به طور زنده در اتاق کنترل مأموریت مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) مشاهده خواهد شد ، کاوشگر به سیاره سرخ نزدیک شده و وارد جو می شود. مریخ و فرود آن شگفت انگیز هستند

دبیر اجرایی خاورمیانه از هیئت مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که یک فضانورد در مارس 2020 می تواند با خیال راحت روی مریخ فرود بیاید.” . این توانایی مقاومت در برابر دستورالعمل های فرود از قبل برنامه ریزی شده را دارد و مانند وسایل نقلیه خودران بر روی زمین با استفاده از آرایه ای از سنسورها که داده ها را به الگوریتم های بصری خودرو می رساند حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا