اجتماعی

مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد/صاحب‌کالا اقدام کند

به گفته معاون گمرک ایران، طی روزهای اخیر روند تایید ثبت 19 محموله پودر شیرخشک نوزاد تایید شده است و با درج اظهارنامه صاحب کالا، گمرک ترخیص و تحویل می دهد. ارسال با حداقل مدارک

فرود عسکری، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در گفت وگو با دیباروز، به تشریح اطلاعیه اخیر سازمان غذا و دارو درباره ترخیص شیر خشک و زمان بندی آن پرداخت.

وی با بیان اینکه ترخیص محموله هایی مانند شیرخشک از گمرک با حداقل مدارک و تاییدیه وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: اما واردکننده شیرخشک مذکور در زمان تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان غذا و دارو به تعهدات خود در خصوص برخی محموله های قبلی عمل نکرده و مهلت مذکور را تا امروز تمدید نکرده است، اما گمرک تصمیم به ادامه کار گرفته است. با ترخیص در صورتی که حداقل مدارک را با مسئولیت خود ارائه کرده باشد.
العسکری با بیان اینکه صاحب این کالا 19 محموله شیر خشک رژیمی شامل سه محموله در بهمن ماه، 6 محموله در اسفند سال گذشته و 10 محموله دیگر در فروردین ماه امسال وارد کرده است، افزود: مشکل این است که این شیر پودر ثبت نشده است سازمان غذا و دارو نمی توانند مجوز گمرک و ترخیص را صادر کنند اما طی اقدامات انجام شده از اواخر هفته گذشته بخشی از این محموله ثبت سفارش دریافت کرد و امروز (یکشنبه) ثبت سفارش انجام شد. صادر شده برای محموله های باقی مانده، بررسی کیفیت و اظهارنامه کالا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاریخ ابلاغ تمدید نامه وزارت بهداشت برای ایفای تعهد تعیین شده است. وی تصریح کرد: بنابراین با اقدامات انجام شده تمامی محموله های شیرخشک کودکان در این هفته به شرط تمهید به موقع صاحب کالا و سازمان غذا و دارو قابل ترخیص است.

گفتنی است طی روزهای گذشته بحث انبار کالا شامل یک میلیون جعبه شیرخشک برای نوزادان و لزوم تامین آن مطرح شد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا