علمی و پزشکی

۵۰۰ تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از ۲۰ مکاتبه!

پس از مدت ها بحث در مورد تعیین ارز برای واردات سنگ شیر خام، سرانجام 500 تن سپرده گذاری شده در گمرک ترخیص شد، اما تکلیف گروه ارزی هنوز مشخص نیست و در این صورت ممکن است صاحب کالا مجبور به واردات کالای وارداتی با 4200 ارز و پرداخت با نیم سکه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، پیگیری آخرین مورد شیرخشک های ذخیره شده با اعلام نماینده فنی گمرک ایران مبنی بر انجام ترخیص کامل با حداقل مدارک همراه بود، اما مشکل این است که نهایی تصمیم در مورد تغییر مشمول گروه محصولات و بازگشت مواد اولیه شیر 1 نشد و 4200 ارز و وزارت صمت دستوری برای اجرا به بانک مرکزی اعلام نکرد.

به گفته اروانقی صاحب کالا، با توجه به اینکه دوام بیشتر این ماده آن را در آستانه فساد قرار می دهد و همچنین با کمبود مواد اولیه تولید مواجه می شود، ترخیص شده و به نظر می رسد تولید به پایان رسیده و عرضه نیز انجام شده است. رسید. مرحله اما تکلیف تامین ارز این محصول برای او مشخص نشده است.

این اتفاق در طول که ما را دوباره به یاد همان روند صدور بخشنامه ها و تصمیمات یکجا می اندازد تا پایان سال 1398 شیرخشک صنعتی کم چرب (SMP) ماده اولیه مورد نیاز برای تولید شیر خشک در گروه یک محصول واجد شرایط. برای ارز 4200 تومان بود، اما در سال 1399 در کتاب مقررات صادرات و واردات، تغییر تعرفه شیرخشک گاو صنعتی ایجاد شد و در حالی که در گروه اول قرار داشت، اولویت کالایی یک جهت واردات مواد اولیه بود. از پودر شیر خشک نوزاد به تعرفه جدید منتقل نمی شود.

بر این اساس ماده اولیه تولید شیرخشک کم چرب از گروه اول حذف و در گروه دوم قرار گرفت که در این صورت دیگر جزء سکه 4200 نیست و باید با نصف سکه حتی برای گروه 27 که اولویت ارزی منفی دارد.

اما طی مکاتبات متعدد دستگاه های ذیربط با انجمن تولیدکنندگان شیر خشک برای بررسی این تغییر، در نهایت در جلسه شهریورماه مقرر شد اولویت ارزی تعرفه شیر خشک صنعتی کم چرب برای نوزادان تا سازمان تنظیم مقررات صادرات و واردات مورد بررسی قرار می گیرد و اولویت گروه کالایی با تایید سازمان غذا و دارو و اعلام رسمی آن، این کالا را به گروه اول و مشمول سکه 4200 تومانی منتقل می کند.

اما اکنون پس از گذشت حدود دو ماه از این جلسه، به نظر می رسد وزارت صمت هنوز موافقت و اعلام نهایی را به بانک مرکزی برای تغییر گروه کالایی شیرخشک انجام نداده و تکلیف واردات مواد اولیه شیرخشک مشخص نیست. . این 500 تن ترخیص شده در هاله ای از ابهام قرار دارد و در صورت مخالفت با مجموعه اول، باید 4200 سکه را نصف کنید.

20 پیام پاسخ داده نشده است!

طی مکاتبات و عدم اقدام وزارت صمت بنا به درخواست گمرک، سازمان غذا و دارو و انجمن مربوطه مبنی بر تعیین وضعیت دسته شیر خشک، بکوزاده – سرپرست معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه. سکوت – گمرک از وی خواست تا مدارکی را برای نامه ای 20 کاراکتری ارائه کند مبنی بر دریافت 500 تن شیرخشک به تخصیص بی پاسخ مانده است.

اما در آخرین مکاتبات، نماینده فنی گمرک به این درخواست پاسخ داد و با اشاره به مدارک مکاتباتی، گفت: کالاهای مربوطه در شرایطی ترخیص شده است که تکلیف مجموعه کالا و ارز تعیین شده انجام نشده است. تکمیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا