اقتصادی

۲۰۰۰ کامیون معطل در گمرک ترخیص شود

وزیر راه و شهرسازی پس از پاکسازی نکردن کامیون های وارداتی طی سه سال از زمان استقرار پروژه نوسازی ناوگان فرسایشی ، از رئیس جمهور خواست که دستور ترخیص 2000 کامیون معلق در گمرک را در اسرع وقت صادر کند.

به گزارش دیباروز ، طرح نوسازی ناوگان (کامیون) منسوخ شده ماه هاست که اجرا می شود و بر همین اساس ، تصمیم بر این شد که متقاضیانی که مایل به استفاده از کامیون های درجه دو برای نوسازی کامیون خود هستند ، باید شرایط اعلام شده توسط سازمان راهداری و ارزی را برای درخواست و قیمت ها داشته باشند. آنها در انجام این کار آزاد هستند ، اما به نظر می رسد با وجود ورود 2000 کامیون زیر سه سال توسط رانندگان کامیون به اروپا ، هیچ اقدامی برای پاکسازی آنها صورت نگرفته است و محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی – در این زمینه از رئیس جمهور خواستار پاکسازی آنها شده است این کامیون ها که وقت زیادی برای ترخیص گمرک در اسرع وقت نداشته اند.

متن کتاب وزیر به شرح زیر بود:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور عزیز

موضوع: طرح واردات کامیون موضوع بند (ه) ماده (30) قانون مقررات دائمی برنامه های توسعه دولتی

سلام و درود

آنها همچنین احضار شدند و با اطمینان از خوشبختی وی ، برنامه واردات كامیونهای زیر سه سال ساخت از منابع ارزی برای متقاضیان از خارج از كشور در دستور كار قرار گرفت و پس از ثبت نام رانندگان و شركتها با كامیونهای فرسوده كه در سقف 5000 واحد فعالیت می كنند ، اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط بالای سن 40 سال و به وزارت صمت آوردند.

متأسفانه بیش از چهار ماه علی رغم اخذ گواهینامه استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین گواهی خدمات پس از فروش از شركت های معتبر محلی و ورود حدود 2000 كامیون اروپایی ، وزارت صمت از اطلاع رسانی به مردم برای تخلیه كامیون ها خودداری كرده است. و از آنجا که سال ساخت این کامیون ها (2017) است ، کمتر از 40 روز برای پاکسازی آنها زمان باقی مانده است و عدم رعایت و عدم ترخیص ، برای حل و جلوگیری از این مشکل نیز خسارت زیادی به این بخش وارد می کند. افزایش بیش از حد قیمت کامیون ها در کشور و جلوگیری از عدم رضایت رانندگان کامیون ها ، جناب عالی موظفند دستورات جناب عالی را به وزارت صمت اعلام نمایند تا این کامیون ها مطابق مصوبه ستاد اقتصادی 8/99/12 از گمرکات کشور ترخیص شوند .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا