عمومی

تاکید وزیر صمت بر ترخیص کالاهای انبار شده در بنادر

طبق پایگاه داده دیباروز ،
علی رضا رازیم حسینی به خبرنگاران گفت: “در حال حاضر 2.6 میلیون تن محموله اساسی در بندر امام خمینی (ره) ، جنوب استان خوزستان موجود است و 490،000 تن در بندر تخلیه می شود.” 800 هزار تن بار ضروری از بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت خود را موظف به انجام اقدامات لازم برای تأمین کالاهای اساسی می داند ، افزود: براساس دستور سه هفته پیش رئیس جمهوری مبنی بر ترخیص سریع کالا در بنادر کشور ، از انبارهای بندر امام خمینی (ره) بازدید کردیم. . بارهای زیادی در بنادر وجود دارد و باید هرچه سریعتر با دستور رئیس جمهور ترخیص شود.

رزیم حسینی گفت: با توجه به موجودی خوب بنادر و وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهایی که در انبارها داریم ، از نظر کالاهای اساسی مشکلی نداریم اما مجبور بودیم روند ترخیص کالا را تسریع کنیم تا کالا زودتر به دست مردم و واحدهای تولیدی برسد.

وی ادامه داد: “در بنادر حدود 4 میلیون تن کالای کارخانه ای وجود دارد که در صورت پاکسازی ، چرخه تولید افزایش یافته و تولید کشور رونق می گیرد.” قطعاً برای پایین آوردن قیمت در بازار ، باید کالاهای فراوانی داشته باشیم و عرضه را افزایش دهیم.

وزیر صنعت افزود: دولت سالانه حدود 6 میلیارد دلار برای تأمین نهاده های كشاورزی اختصاص می دهد و تاكنون این نوع نهاده ها با وام حدود 5 میلیارد دلاری وارد كشور شده و به تدریج وارد شبكه توزیع می شوند.

رزیم حسینی افزود: “وظیفه ما به عنوان وزارت صمت تحویل کالا از بنادر به جهاد کشاورزی و تولید ، عرضه و توزیع مرغ و تخم مرغ توسط جهاد کشاورزی است.”

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کشوری که در آن جنگ اقتصادی داریم ، دولت تدابیری اندیشیده است تا اطمینان حاصل کند کالاهای اساسی با قیمت ارزان تری به دست مردم می رسد. اخیراً وزارت جهاد کشاورزی گامهایی را برای بهبود شبکه توزیع برداشته است تا کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

دکمه بازگشت به بالا