علمی و پزشکی

معاون وزیر بهداشت از افزایش coronavirus در مازندران هشدار می دهد

دیباروز / مازندران معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در مازندران این نکته را بیان می کنم که با وجود کاهش تعداد بیماران نسبت به اسفند ، تعداد موارد در چند روز گذشته نسبت به هفته گذشته اندکی افزایش یافته است.

دکتر ایرج حریریچی در حاشیه دیدار امشب با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه این افزایش عفونت در مازندران نگران کننده است ، گفت: مردم باید قبل و در ماه رمضان در این ماه سفر را به حداقل برسانند.

وی افزود: از امروز تاکنون ممنوعیت تردد بین استانها برداشته شده است و این بازگشایی ترافیک برای مقاصد اقتصادی و مشاغل بوده است و ما مردم عزیز باید همچنان رمزهای وفادار خود را در خانه نگه داریم و کاملاً وفادار باشیم.

ما باید به زندگی با Coron عادت کنیم تا زمانی که دیگر یک روش درمانی و واکسن را به صورت ماهانه و سالانه پیدا نکنیم ، زمان دیگری را بشناسیم

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی حتی در سرتاسر جهان حتی کشورهای مورد نظر پاک هستند ، پیکهای دوم ، سوم و سوم کاملاً محتمل هستند.

دکتر حریریچی ادامه داد: اینگونه نیست که اگر ما در قم و گیلان همه گیر شدید داشتیم و اکنون کاهش یافته است ، پرونده این بیماری بسته شده است.

وی اظهار داشت: استان مازندران که زمانی اوج اوج خود را داشت ، اکنون یک بیماری کنترل شده است ، اما این بدان معنی نیست که ما خودمان را آزاد کرده ایم.

معاون دبیرکل وزارت بهداشت گفت: به طور خلاصه ، ما می توانیم زندگی را با تاج ، احتیاط کرونری ، بهداشت شخصی ، فاصله اجتماعی تا حد ممکن ادامه دهیم ، تا این که در ادامه ماهانه و سالانه تا زمان کشف مواد مخدر و واکسن مشخص نیست. دسترسی به همه کشورهایی که باید به آنها عادت کنیم.

علت اصلی شیوع این بیماری در جامعه افرادی است که علائم کمی دارند و علائمی ندارند

دکتر حریریچی افزود: در حال حاضر وزارت بهداشت مرحله دوم غربالگری را در حال انجام است ؛ در مرحله اول غربالگری با همه افراد تماس گرفتیم و در اکثر استانها با بیش از 99 درصد مردم تماس گرفته شده است.

“در مرحله دوم معاینه با بیش از 80 درصد افراد تماس گرفته شده است. یکی از موارد بسیار خوبی که انجام می شود غربالگری مولکولی بینی و گلو در افرادی که علائم ضعیفی دارند و یا ندارند.” که تماس نزدیکی با بیماران داشت.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه علت اصلی شیوع این بیماری در جامعه افراد ناامن و بدون علامت است ، افزود: افراد دارای علائم منزوی و بستری بودند که این کار در 21 استان انجام می شود و به سایر استان ها نیز سرایت می کند.

دکتر حریریچی ادامه داد: یک قدم مهم دیگر که با دانشگاه صنعتی شریف برداشته شده این است که با نرم افزار تلفن همراه می توانیم افرادی را که آلوده هستند شناسایی کنیم یا به جاهایی برویم که افراد آلوده باشند ما می توانیم محدودیت هایی را ایجاد کنیم و افراد نیز نرمی نواحی آسیب دیده را مشخص کنید.

وی گفت: “همانطور که یک ویروس با هوشمندی عمل می کند ، ما باید با هوشمندی عمل کنیم ، تاکتیک ها را به روز کنیم و دفاع را به حدی تغییر دهیم که بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.”

“به جز برخی از ورزشکاران ، ما به جز برخی از ورزشکاران ، بسیاری از افراد مشهور و افراد مشهور را ندیده ایم. این ویروس بیشتر افراد جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و افراد فقیر بیشتر مبتلا می شوند.” .

دکتر حریریچی افزود: “در انگلیس ، سیاهپوستان و آسیایی ها 14٪ از جمعیت را تشکیل می دهند ، اما افراد مبتلا به بیماری شدید و بستری در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان 28 درصد هستند.”

“در ایالات متحده ، میزان مرگ و میر برای سیاهپوستان و افراد فقیر دو برابر سفید پوستان و ثروتمندان است. اثرات اقتصادی این بیماری بر فقرا ، مودیان و بخش خصوصی متمرکز شده است.”

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اکنون زمان کمک به یکدیگر بوده است ، ادامه داد: افراد مشهور و افراد مشهور امروز در کشورها نقش بسیار بزرگی در آموزش مسئله تاج ، کمک های مستقیم مالی و افزایش کمک های عمومی ایفا می کنند.

مردم باید به فاصله اجتماعی احترام بگذارند

دکتر سید فرزاد جلالی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ، در ادامه این جلسه گفت: “ما از اواخر بهمن ماه با کرون سروکار داشتیم. خوشبختانه در یک هفته گذشته تا 10 روز ، آمار کم یا زیاد نبوده است.”

وی اظهار داشت: از آنجا که مجدداً واحدهای صنفی را بازگشایی کردیم ، برای هفته آینده منتظر آمار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: اگر آمار ما در هفته آینده به 10 روز کاهش یابد ، می توانیم از قله اول خلاص شویم ، اما احترام و معیارهای فاصله هوشمند باید مورد احترام مردم عزیز باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا