عمومی

معلمی مانا و خاموش که خودش را وقفِ رشد علم کرد

دامنه فعالیتهای آموزشی و علمی وی بسیار گسترده است و عمدتا او بسیار عمیق و مانا است. با توجه به رهبری عزیز ، تأثیرات علمی دکتر ایگی سالها ادامه دارد و به نفع جامعه علمی است. فعالیت گسترده و بسیار تأثیرگذار وی در زمینه کشف و آموزش استعدادهای قابل توجه ، از نظر کمی و کیفی ، به حدی بوده است که پایه و اساس محکم و ارزنده ای را برای پیشرفت علم و آموزش ایجاد کرده است و نتایج آن را می توان در SAMPAD برای نگاهی به سطح بین المللی مشاهده کرد.

سیاست تدریس دکتر ایگی یکی از سیاست های نبوی و احساس رسالت برای پرورش دانشجویان متخصص و متعهد است. اینگونه معلمان ، قبل از اینکه دغدغه خاص خود را داشته باشند ، ارتقا their آنها نگرانی دیگران است. به همین دلیل ، فعالیت پررنگ وی تنها کمک به گفتمان علمی بود بدون اینکه مجبور به “جلب” خود باشد. با کمال تأسف می گویم که عادت خودخواهانه “تزئین CV” و تولید مثل مقاله ، تولید علم نیست ، امروزه یک ارز رایج است که نوعی فردگرایی را در زمینه علم ارائه می دهد. اما دکتر اژ عادت نداشت. این امر به رشد علم برای سیستم و آینده آن اختصاص داشت.

او افق و بینش آموزش و تربیت کشور را داشت و می دانست چه می کند و کوچکترین خستگی و تأخیری در این راه ندارد. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را “مجاهدین خاموش” خواندند. او سکوت اختیار کرد زیرا بدون عذر و بدون حاشیه به حرکت گسترده و اساسی خود ادامه داد. به طور کلی ، انسان هایی که نمونه ای مقدس و افق آسمانی مشخص دارند ، با اخلاص رفتار می کنند و بیشتر از این که به خود اهمیت دهند ، به بالا بردن استاندارد جامعه اسلامی خود اهمیت می دهند.

نکته دیگر این است که شخصیت اواخر دریای اژه شخصیتی جامع و پیشرفته بود که به لطف تلاش های علمی ، تهذیب نفس و رفتار معنوی وی ویژگی های بسیاری را به دست آورد. به عنوان مثال ، “همه کارها براساس ساختار اوست” ، و هر کس طبق ساختار خود عمل می کند. رفتار و شخصیت علمی و همچنین تناسب اندام ، تجربه ، نشاط ، تقوا ، مهربانی و محبوبیت وی بیانگر ساختاری منسجم و پیچیده است.
روح او شاد و همراه با روحیه های مقدس خدا است.

* یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران

دکمه بازگشت به بالا