موافقتنامه مقر مجمع مجالس آسیایی توسط ظریف و دبیرکل مجمع امضا شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دیباروز ، این توافق نامه امروز (یکشنبه) توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمدرضا مجیدی دبیرکل پارلمان آسیا در وزارت امور خارجه ایران امضا شد.

موافقتنامه مقر مجمع مجالس آسیایی توسط ظریف و دبیرکل مجمع امضا شد

توافق نامه بین جمهوری اسلامی ایران و انجمن جوامع آسیایی درباره حقوق ، امتیازات و مصونیت های دبیرخانه دائمی انجمن (مجمع پارلمانی آسیا) (APA) انجمن های آسیایی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امضا شدند ایران

این قرارداد پس از تصویب و صدور مجوز لازم برای وزارت امور خارجه توسط شورای وزیران امضا شد.

موضوع تأسیس “انجمن مجامع آسیایی” (APA) در نوامبر 2006 و در هفتمین اجلاس “انجمن مجامع آسیایی برای صلح” در تهران ، که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، تصویب شد و بنابراین ساختار انجمن مورد تایید قرار گرفت. از انجمن های صلح آسیا در تهران به انجمن جوامع آسیایی تغییر یافت.

مجمع آسیا در حال حاضر 44 عضو قانونگذار آسیا و 14 انجمن ملی دیگر با وضعیت ناظر دارد. همچنین 10 سازمان بین المللی و منطقه ای به عنوان ناظر وجود دارد.

طبق تصمیم انجمن جوامع آسیایی ، دبیرخانه آن از ابتدا در تهران واقع شده است.

لازم به ذکر است که پارلمان آسیا به عنوان یک سازوکار منطقه ای پویا در زمینه تعاملات بین المللی پارلمانی دارای یک حوزه فعالیت گسترده و متنوع و طیف وسیعی از موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله مبارزه با فساد و عدالت در این زمینه است. بهداشت ، مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، تقویت عناصر همکاری و دوستی بین اعضا ، کاهش فقر ، حفاظت از محیط زیست ، حمایت از تنوع فرهنگی ، مبارزه با قاچاق مواد فرهنگی ، حقوق زنان ، جوانان و افراد مسن و همچنین مواردی از جمله جنایات رژیم اشغالگر در سرزمینهای اشغالی فلسطین. شورای پارلمان های آسیا سالانه قطعنامه هایی را به منظور هماهنگی و پیگیری سیستماتیک کار خود در این زمینه ها و سایر موارد مورد نگرانی اعضای خود تصویب می کند.

ایده تأسیس مجلس توسط مرحوم حسین شیخ الاسلام ، نماینده هفتم مجلس ، طراحی ، پیگیری و تحقق یافت. وی به عنوان نماینده منتخب پارلمان ، بازار یکپارچه انرژی آسیا و پیمان دوستی آسیا را در چارچوب APA طراحی و دنبال کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا