بین الملل

ظریف: تعاملی سازنده درباره موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای با چاووش اوغلو داشتم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین دیباروز ، “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، محمد جواد ظریف ، که سفری را انجام داد که امروز (جمعه) چند ساعت به استانبول طول کشید ، پس از توئیت خود سفر در مورد بازدید او. ملاقات با همتای ترک خود ، “مولوت چاووش اوغلو” نوشت: من سفری فوق العاده به استانبول انجام دادم تا با برادرم مولوث چاووشولو ، وزیر امور خارجه ترکیه صحبت کنم.

ظریف افزود: “مانند گذشته ، ما در مورد مسائل دو جانبه و منطقه ای تعامل سازنده ای داشتیم.”

وی نوشت: هدف نهایی: استفاده از آزمایش صلح 400 ساله بین ایران و ترکیه در منطقه ما. با هم ، همه چیز ممکن است.

به گزارش فارس ، محمدجواد ظریف امروز در استانبول با همتای ترک خود “مولوت سیاوشو او لو” دیدار کرد. به گفته وزارت امور خارجه ایران ، در این دیدار طرفین در مورد موضوعات مختلف روابط سیاسی دو جانبه ، تاریخ و دستور کار کمیته مشترک اقتصادی و سایر استراتژی های توسعه روابط تجاری گفتگو کردند.

در این دیدار ، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه درباره تبادل نظر در مورد موضوعات منطقه ای ، همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

اوایل امروز ، وزارت امور خارجه ترکیه از سفر ظریف به این کشور خبر داد و اعلام کرد: “در این سفر ، روابط دو جانبه بین ترکیه و ایران علاوه بر مسائل جاری منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.”

ظریف در پایان سفر در مورد اهداف این سفر گفت: انجام مذاکرات مهم بین ایران و ترکیه در مورد روابط دو جانبه و همچنین مسائل منطقه ای و محافظت از روابط دو کشور ضروری بود.

وی گفت ، “خدا را شکر ، ما بحث های بسیار خوبی با مقامات ترکیه داشتیم. ما در مورد روابط اقتصادی دو جانبه ، روابط سیاسی دو جانبه ، و همچنین مشکلات کنسولی بین دو کشور و همکاری های دو جانبه منطقه ای بحث کردیم. امیدوارم این پایان خوبی باشد. به این بحث ها “برای پیشبرد رابطه استراتژیکی که ما داریم. توسط رهبران دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش فارس ، در بهمن ماه سال جاری رئیس هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از چندین کشور منطقه بازدید کرد و مقصد نهایی این سفر به استانبول بود و با چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و ترکیه دیدار کرد. رئیس جمهور رجب طیب اردوغان.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا