نحوه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

تعویض پنجره قدیمی با پنجره‌های دوجداره دارای اهمیت بسیاری است. پنجره‌های قدیمی با چوبهای تک لایه و شیشه‌های ناکارآمد، می‌توانند منجر به هدر رفت انرژی، نفوذ صدا و حتی نشت آب شوند. با تعویض این پنجره‌ها با نسل جدید پنجره‌های دوجداره، می‌توانید بهبود و بهره‌وری بسیاری را در خانه‌تان تجربه کنید. بنابراین، تعویض پنجره قدیمی با پنجره‌های دوجداره نه تنها به زیبایی و استحکام خانه‌تان می افزاید، بلکه به شما کمک می‌کند تا از بهترین عایق حرارتی، کاهش صدا و بهبود عایق انرژی برخوردار شوید. با این اقدام ساده می‌توانید در درازمدت از صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی بهره‌مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

ساختمان

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به چه صورت انجام می گیرد؟

برخی از افراد تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را بسیار عذاب آور می دانند به دلیل تخریب ساختمان و دوباره تعمیر کردن ساختمان، این تعویض موجب هزینه های بسیاری برای فرد می شود و به همین دلیل استفاده از پنجره های قدیمی را بهتر می دانند. اما باید به این نکته توجه کنند که درصورت تعویض نکردن پنجره به دلیل اینکه پنجره های قدیمی عایق نمی باشند باعث صرف انرژی و هزینه بیشتری می شوند.

اگر تعویض پنجره را به افراد متخصص بسپارید در کوتاهترین زمان و بدون آسیب می توانند این کار را برای شما انجام دهند. در صورت داشتن تخصص در این زمینه این کار به راحتی و بدون کمترین خرابی انجام می گیرد. که انتخاب درست اونها ، علاوه بر زیبایی، باعث افزایش طول عمر پنجره، و به صرفه بودن قیمت پنجره دوجداره وین تک می شود.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب انجام میشود و با مهارت و تجربه کافی می توان خیلی سریع این کار را انجام داد. البته مهارت نداشتن نصاب می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته و رگلاژ پنجره دوجداره به درستی انجام نشود. به همین دلیل بهتر است این کار به افراد متخصص سپرده شود. نحوه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به صورت زیر است:

  • ابتدا پنجره قدیمی به طور دقیق بررسی و ابعاد آن اندازه گیری میشود.
  • سپس پنجره جدید با ابعاد مورد نظر انتخاب و خریداری میشود.
  • با ابزارهای مناسب تمام اجزای پنجره قدیمی به جز فریم و قاب اصلی برش داده شده و از جای خود خارج میشود.
  • سپس روی فریم کاملا تمیز شده و بخش های اضافه از روی قاب جدا میشود.
  • پروفیل های بازسازی برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در این مرحله استفاده میشود.
  • پروفیل ها بر روی قاب پنجره قدیمی قرار میگیرد.
  • سپس شیشه های یک، دو یا سه جداره متناسب با نوع پنجره در جای خود قرار میگیرند.
  • با چسب و یراق آلات مخصوص پنجره کاملا آب بندی و عایق میشود.
  • سپس رگلاژ پنجره انجام میشود.

 تعویض پنجره قدیمی با دوجداره چه تاثیری در عایق بندی دارد؟

استفاده از پنجره های دو جداره در فصل گرما و سرما باعث جلوگیری از ورود سرما، گرما، گرد و خاک و آلودگی می شود. دمای محیط را تنظیم می کند و باعث کاهش هزینه مصرف انرژی می شود. در گذشته از پنجره های معمولی در ساخت و ساز استفاده می شد که علاوه بر عایق نبودن زیبایی چندانی برای نمای ساختمان نداشت.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران

برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در تهران، مهارت نصاب اهمیت بسیار زیادی دارد. چون جداسازی پنجره از قاب اصلی باید به گونه ای انجام شود که به دیواره های کناری آسیب وارد نشود. علاوه براین، در جداسازی پنجره از قاب باید مراقب قاب اصلی بود. چون در صورت انحراف و خمیدگی قاب در حین جدا کردن پنجره، نصب پنجره دوجداره جدید را با مشکل مواجه می کند.

سایان وین یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه فروش پنجره دوجداره متعلق به برندهای مختلف داخلی و خارجی می باشد. این مجموعه علاوه بر فروش پنجره دوجداره یو پی وی سی و آلومینیومی، خدمات تعویض پنجره قدیمی با دوجداره و تعویض پنجره دوجداره لولایی و کشویی و غیره را با رعایت استانداردها ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه تماس بگیرید.

آیا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره ضروری است؟

عوامل متعددی وجود دارد که نشان می دهد ضروری است. اما ضرورت زمانی پیدا می کند که این جایگزینی دارای مزایای بسیاری باشد. این عوامل به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی می کند.
  • جلوگیری از آلودگی صوتی که نود درصد از نفوذ آلایندگی های صدا جلوگیری می کند.
  • افزایش امنیت خانه و سایر محیط را فراهم می کند.
  • مقاوم در برابر زلزله می باشد.
  • کمک به محافظت محیط زیست می کند.
  • باعث بالا رفت قیمت ملک می شود.
  • پنجره دوجداره در برابر شرایط محیطی و خورشید عدم تغییر رنگ می دهد.
  • زیبایی نمای ساختمان را دوچندان می کند.
  • این پنجره ها نسبت به پنجره های معمولی دارای طول عمر بیشتری است.
  • قابلیت بازیافت و سهولت در نظافت این پنجره ها وجود دارد.
  • وزن کم و سرعت در نصب مهمترین مزیت پنجره دو جداره است.
  • مقاوم در برابر باران و رطوبت است.
  • امکان نصب پرده های توری در این پنجره ها وجود دارد.

مزایای تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره مزایای فراوانی را به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

عایق بندی یکی دیگر از فواید تعویض پنجره دوجداره است. پنجره ‌های دوجداره UPVC دارای عایق‌بندی بسیار مناسبی هستند که می ‌توانند از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند. این موضوع منجر به کاهش هزینه‌ های انرژی و مصرف سوخت می ‌شود. پنجره‌های دوجداره به دلیل داشتن فضای هوا بین دو لایه شیشه، عایق حرارتی قوی‌تری نسبت به پنجره‌های تک جداره دارند. این عایق حرارتی باعث کاهش نفوذ حرارت از خارج به داخل یا بالعکس می‌شود، که در نتیجه هزینه‌های گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد.

پنجره‌های دوجداره همچنین دارای عملکرد عالی در کاهش نفوذ صدا هستند. فضای هوا بین دو لایه شیشه باعث جذب و جلوگیری از انتقال صداهای خارجی به داخل فضا می‌شود. این ویژگی باعث افزایش راحتی و آرامش در داخل فضا می‌شود.

تکنولوژی آبندی و عایق‌ بندی پیشرفته در پنجره های دوجداره UPVC باعث جلوگیری از نفوذ آب در بارش ‌ها و ورود گرد و غبار می‌ شود.

  • محیط زیست و بهره‌وری انرژی

تعویض پنجره دوجداره برای حفاظت از محیط زیست نیز می تواند مفید باشد. پنجره‌ های دوجداره UPVC باعث مهار انرژی و کاهش مصرف سوخت‌ های فصلی می ‌شوند که به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کمک می ‌کند.

با تعویض پنجره دوجداره UPVC  نیاز به تاسیسات گرما زا و سرما زا کمتر می ‌شود که هزینه های خرید، نصب و نگهداری آنها را کاهش می ‌دهد.

کاهش مصرف تاسیسات به علت بهبود عایق ‌بندی و کارآمدی پنجره ‌های UPVC، منجر به کاهش هزینه‌ های انرژی می ‌شود.

شیشه ‌های مخصوص دوجداره مانند UPVC از اشعه UV جلوگیری می‌ کنند و محافظت از پوست را تضمین می ‌کنند.

پنجره‌ های UPVC به راحتی نصب می ‌شوند و نیاز به تخریب و خرابی محیط ندارند.

پنجره‌های دوجداره با طراحی زیبا و مدرن، می‌توانند به زیبایی و استایل خانه یا ساختمان شما افزوده شوند. با تنوع در طرح‌ها و رنگ‌ها، می‌توانید پنجره‌هایی را انتخاب کنید که به شخصیت و سبک دکوراسیون داخلی شما متناسب باشد.

تعویض پنجره بدون تخریب

یکی از چالش های بسیار مهم در بازسازی ساختمان ها، تخریب های متعدد و هزینه بر است. علاوه بر اینکه تخریب هزینه بسیار زیادی به همراه دارد، زمان زیادی نیز برای انجام و بازسازی آن لازم است. به همین دلیل در این بازه ساختمان غیرقابل استفاده خواهد شد. در تعویض پنجره قدیمی با دوجداره نیز بسیاری از افراد چنین تصوری دارند و شاید به همین دلیل است که از انجام این کار خودداری می کنند. برای حل این مشکل با ساخت پروفیل و فریم های بازسازی امکان تعویض پنجره بدون تخریب فراهم شده است.

در واقع با این پروفیل و فریم ها قاب اصلی پنجره از جای خود خارج نشده و پنجره جدید و پروفیل های آن بر روی همان سازه قبلی نصب میشوند. به همین دلیل هیچگونه تخریبی انجام نشده و تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون نیاز به مصالح ساختمانی انجام خواهد شد. در نتیجه زمان اجرای کار، هزینه ها و میزان تخریب و کثیف کاری در حین تعویض پنجره دوجداره تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

آیا می توانید یک پنجره قدیمی را دوجداره کنید؟

به طور خلاصه بله. افزودن شیشه دوجداره به پنجره های موجود به روشی بسیار محبوب برای بازسازی خانه تبدیل شده است. چندین مزیت از جمله حفظ گرما و عایق صدا دارد و در برخی موارد حتی می تواند ارزش افزوده داشته باشد. با این حال، مانند بسیاری از انواع بازسازی، برای هر نوع خانه ای مناسب نیست.

تعویض پنجره آهنی با دوجداره

پنجره های آهنی از قدیمی ترین و مقاوم ترین انواع پنجره های ساختمانی هستند که هنوز هم در برخی از محیط ها کاربرد دارند. این پنجره ها وزن بسیار سنگینی داشته و متاسفانه بدنه آنها رسانای حرارت و دما و صوت است. به همین دلیل بار مرده ساختمان را افزایش داده و در شرایط بروز زلزله آسیب های جدی به افراد وارد می کنند. علاوه براین، میزان مصرف انرژی در چنین ساختمان هایی زیاد است و آلودگی صوتی بیرون نیز آزاردهنده خواهد بود.

استفاده از این نوع پنجره در گذشته شاید بهترین گزینه بود، اما با روی کار آمدن پنجره دوجداره شرایط تغییر کرده است. به طوریکه می توان با تعویض پنجره آهنی با دوجداره از مزایای متعدد پنجره های دوجداره بهره مند شد. پنجره های دوجداره در مقایسه با نوع آهنی وزن بسیار سبک تری داشته و بار مرده ساختمان را می تواند تا چندین برابر کاهش دهد. علاوه براین، پروفیل های به کار رفته در آنها که از نوع upvc و آلومینیومی هستند، در برابر حرارت و صوت عایق می باشند. در نتیجه می توان از مزیت کاهش مصرف انرژی این پنجره ها نیز با تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بهره مند شد.

یکی دیگر از مزایای تعویض پنجره قدیمی آهنی با دوجداره، زیبا و مدرن شدن نمای ساختمان است. پنجره های دوجداره در مقایسه با مدل های آهنی قدیمی ظاهر بهتری داشته و به همین دلیل می توانند جلوه بهتری به ساختمان بدهند. در واقع با پنجره قدیمی با دوجداره می توان با یک تیر چندین نشان زد.

تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره

برخلاف تصور بسیاری از افراد، پنجره های دوجداره همیشه یو پی وی سی نیستند و برخی از آنها آلومینیومی است. البته پنجره دوجداره آلومینیومی با مدل های قدیمی آن تفاوت زیادی دارد. از مهم ترین دلایلی که تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره را یک اقدام موثر می کند، نوع پروفیل های آلومینیومی جدید است. پنجره آلومینیومی دوجداره دارای یک لایه عایق درون پروفیل های خود است. این لایه عایق می تواند مانع بزرگی در برابر نفوذ حرارت و صوت به شمار رود. به همین دلیل با تعویض پنجره دوجداره می توان به شدت هزینه های مصرف انرژی را کاهش داد.

یکی دیگر از مزایای تعویض پنجره آلومینیومی با دوجداره می توان به استفاده از پنجره های مدرن و جدید اشاره کرد. پنجره های دوجداره آلومینیومی دارای تنوع بسیار بالایی هستند و متناسب با شرایط محیط می توان انواع آنها را انتخاب و نصب کرد. از رایج ترین انواع پنجره دوجداره می توان به پنجره دوجداره کشویی و پنجره دوجداره فرانسوی و بازشونده اشاره کرد. علاوه براین، مدل های مدرن تاشو و آکاردئونی نیز از دیگر نمونه هایی هستند که با تعویض پنجره قدیمی با دوجداره می توان از زیبایی های آنها استفاده کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا