بین الملل

نماینده آمریکا در ناتو: بایدن رئیس‌جمهور منتخب است/ درباره «اس-۴۰۰» نگرانیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز ، همزمان با اظهارات برخی جمهوری خواهان برجسته در مورد لزوم حضور در “مراسم تحلیف بایدن” ، نماینده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بایدن رئیس جمهور منتخب را صدا زد.

طبق این گزارش سایت اینترنتی کی بیلی هاچیسون ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در سخنرانی خود در اتحاد غربی بار دیگر مخالفت و “نگرانی” واشنگتن در مورد استقرار سیستم روسی S-400 در ترکیه و تنش های ترکیه را تکرار کرد. وی همچنین درباره یونان در شرق مدیترانه اظهار نظر کرد.

نماینده آمریکا در سخنرانی خود در نشست ناتو ، که به طور پیش فرض برگزار شد ، ابتدا مقامات ناتو و متحدان آنها در اتحاد را تحسین کرد و اعلام کرد که این جلسه آخرین حضور وی در اجلاس ناتو به عنوان نماینده ایالات متحده در ناتو است.

این مقام آمریکایی در اظهارات خود بر مخالفت واشنگتن با استقرار سامانه دفاع موشکی S400 روسی در ترکیه تأکید کرد.

یک خبرنگار از نماینده ایالات متحده در ناتو پرسید: “ترکیه ناتو را در چندین جبهه به چالش می کشید: S-400 ، شرق مدیترانه و منطقه قره باغ.” نظر شما در مورد نقش و آینده ترکیه در ناتو چیست؟

این مقام آمریکایی پاسخ داد: “بله ، ما نگران برخی اقدامات ترکیه هستیم.” ترکیه مدتهاست که متحد مهم ناتو است ، اما برخی از رفتارهای آن (در سوال ذکر شده) برای وحدت اتحاد (ناتو) مشکل ساز است و اتحاد قوی است زیرا ما متحد هستیم. “به همین دلیل ما بیش از هر چیز نگران S400 هستیم.”


خانم بیلی هاچیسون در کنار ترامپ و پمپئو

وی گفت: “ایده استقرار سیستم دفاع موشکی ساخت روسیه در ائتلاف ما ایده ای در خارج از مرزها است. ما چندین بار از ترکیه سوال کرده ایم و امیدواریم که ترکیه قبل از پرتاب این سیستم دفاع موشکی را راه اندازی کند.” وی افزود: “آنها باید عواقب و میزان خسارت وارده به بقیه را برای توانایی ما در فعالیت در ائتلاف درك كنند.”

نماینده آمریکا در ناتو افزود: “من امیدوارم که ترکیه به این فکر کند و امیدوارم که آنها تصمیم اشتباه خود را برای استقرار سیستم دفاع موشکی روسیه در آنکارا برگردانند.” بسیاری از ما در تلاش هستیم تا با ترکیه به گونه ای همکاری کنیم که اتحاد خود را تقویت کند ، و ما می خواهیم ترکیه یک متحد مهم دیگر باشد. این در گذشته است. “

یک روزنامه نگار یونانی از نماینده واشنگتن در ناتو پرسید: “آیا در مورد تنش در شرق مدیترانه بین ترکیه و یونان نظری دارید؟”

هاچیسون گفت: مطمئنا (من آویزان هستم). ناتو در تلاش برای کاهش تنش در مدیترانه و شرق مدیترانه موقعیت مهمی را اتخاذ کرده است. منطقه ای که یک اختلاف اساسی و یک اختلاف مرزی بین یونان و ترکیه وجود دارد و ما یک شورا داریم که در آن آنها می توانند ریشه های درگیری را شناسایی کرده و برای حل این درگیری میانجیگری کنند. این مسئله اکنون باعث تنش های مداوم شده است. “بنابراین ، بله ، ناتو سخت تلاش می کند تا تنش بین دو متحد را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که تنش ها تشدید نمی شود.”

پس از جلسه ، یک روزنامه نگار فرانسوی از نماینده آمریکا در ناتو پرسید: “آیا فکر می کنید رئیس جمهور منتخب جو بایدن مسیر ناتو را تغییر می دهد و در مقایسه با رئیس جمهور دونالد ترامپ موضع حمایتگرانه تری از اروپا اتخاذ می کند؟” »

در پاسخ به این س ،ال ، هاجسون ، یک مقام دولت دونالد ترامپ ، دو بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات را “رئیس جمهور منتخب” توصیف کرد.

تأیید نماینده آمریکا در ناتو مبنی بر اینکه بایدن رئیس جمهور منتخب است در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور دونالد ترامپ شکست را نپذیرفته و خواستار تقلب گسترده در انتخابات شده است.

نماینده واشنگتن در ناتو گفت: “من می خواهم بگویم که ایالات متحده بسیار به ناتو متعهد است و ما آن را تغییر نمی دهیم.” “رئیس جمهور بایدن قطعاً از حامیان ناتو است.”

وی گفت: “من با او (بایدن) در مجلس سنای ایالات متحده خدمت کردم و می دانم که او از طرفداران جدی این سازمان چند جانبه است.” “ما می خواهیم متحد داشته باشیم ، و می خواهیم متحد داشته باشیم و این از یک دولت به دولت دیگر صادق است.”

وی گفت: “من فکر می کنم که اولین سفر رئیس جمهور منتخب (بایدن) به اروپا و مقرهای ناتو خواهد بود زیرا وی یک حامی واقعی روابط بین اقیانوس اطلس است و همچنین به دلیل اینکه این سفر به طور سنتی اولین سفر سران ایالات متحده است.” اروپا متحد مهمی برای ما و ناتو بوده است.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا