عمومی

نمونه چشم‌نواز روحانیت، الگوی اعتدال و پارسایی

آیت الله امینی رفتاری منطقی داشت و در عالم سیاست منشی بود. او وحدت اعتدال و مدارا را تبلیغ می کرد. او هرگز اختلافات جناحی، سیاسی، قومی و فرقه ای را مطرح نکرد و جناح ها و بازی های آنها در عرصه سیاست و مسئولیت او را فریب نداد.

به گزارش دیباروز، در سرمقاله یک روزنامه 19 دی مرتضی داستانی در روایتی نوشت: صادقی یک سال پیش در ایام کرونا به پادشاهی پیوست و همانطور که در پیام تسلیت خود به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی اشاره کرده بود، به زودی به زیارت امام راحل و دوستان علاقه مندش پیوست. یاران شهید.

آیت الله امینی به معنای واقعی کلمه، روحانی وارسته، ساده، مردمی و با الهام بود و رفتار شخصی ایشان به تعبیر مقام معظم رهبری مصداق بارز تقوا و تقوا و بی توجهی به جاذبه های مادی بود. او مسئولیت پذیر، وقت شناس و به خوبی نیازهای جامعه خود را می شناخت و به دلیل همین شناخت بیشتر به فعالیت های فرهنگی و آموزشی به ویژه مشکلات و نیازهای جوانان می پرداخت.

آیت الله امینی در زهد انقلابی بود. صالحان و صالحان. از گفتن حقيقت تا زماني كه وحدت جامعه را به هم نزند دريغ نمي كرد و به خاطر همين صداقت هزينه هاي زيادي مي داد و سخت ظلم مي كرد.

عقلانی عمل می کرد و در عالم سیاست منشی بود. او وحدت اعتدال و مدارا را تبلیغ می کرد. او هرگز اختلافات جناحی، سیاسی، قومی و فرقه ای را مطرح نکرد و جناح ها و بازی های آنها در عرصه سیاست و مسئولیت او را فریب نداد.

وی به شدت معتقد بود که نقش روحانیت بسیار فراتر از نقشه جناح ها و گروه های سیاسی در جامعه است و روحانیت نباید خود را قربانی طمع جریان های سیاسی و باندهای قدرت کند. این رابطه با ورود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای حمایت از نامزدها مخالف بود.

او همیشه از دردهای دین و مردم رنج می برد، روحش شاد و دیدار اولیای الهی باد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا