عمومی

حضرت خدیجه(س) الگوی نوینی از زن و خانواده بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، به نقل از مرکز اطلاع رسانی آن سمینار ، آیت الله علیرضا اعرافی در این همایش اظهار داشت: به بانوان خوبی که در استانداری کرامات قم برگزار شده است ادای احترام می کند: عصر نادانی در برابر رسول خدا (پ) یعنی دور شدن از تمام ارزشهای الهی و انسانی ، در این سن ما تعداد کمی از افراد را داریم حنفاء آنها مشهور بودند و در گرداب این آلودگی ها غرق نمی شدند ، بنابراین احساس می کردند که رسالت انجام شده از سوی آنها انجام شده است.

ارسال شده توسط: حضرت خدیجه (س) او یکی از کسانی بود که روی موج های آلودگی ایستاد. چنین شخصی باید دارای لایه های معرفت شناختی عمیق باشد. حضرت خدیجه همه این لایه ها را پشت سر گذاشت و این اعماق را دید. بین حنفای عصر جاهلیت خدیجه مانند خورشید است ممکن است درخشش. دانش او مانند بوی مأموریت است. این نگاه عمیق گرایش به لایه های تاریخ دارد ممکن است نگاه کن و بوی ماموریت می دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه کلامی ادامه داد: این یک دانش عمیق و تجزیه و تحلیل ناب است که نیاز به کمک جهان و پادشاهی نامرئی دارد تا نسیم جدیدی را از جهان پادشاهی و امپراتوری بکاهد. حضرت خدیجه در چنان موقعیت معرفت شناختی بالایی قرار داشت که هیچ کس در آن مقام نبود. به خاطر داشته باشید که این قدرت در عمق جهل کشنده است اوه در تاریخ شرح داده شده است.

وی اظهار داشت: خدیجه (س) حلقه گذار از این جهل به تمدن مدرن است. یکی از اینها ، عنصر انتقال گذار از این دوره به معاد است. خدیجه یک عنصر منفعل نیست. این یک عنصر فعال برای انتقال از تاریکی به نور ، از آلودگی به خلوص و به حلقه اتصال است.

آیت الله عرفی اظهار داشت: حضرت هادی خدیجه (سلام الله علیها) الگوی جدیدی از زنان و خانواده بود. این یک الگوی متفاوت و ایده آل است. خانه ای که در ویژگی های متعارف دوره کاوش نشده است. خانه ای که ویژگی های جدید الهی در آن بنا شده است. ثروت و خرد ، دانش ، جهاد و مقاومت الگویی است که در این بانوی ارجمند اسلام نمایان می شود که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: داشتن ثروت کامل نیست اما پیوند ثروت با دانش ، دانش ، مقاومت و جهاد اندک است. خدیجه کبری (س) در سخت ترین شرایط ، او همه این ارزش ها را جمع آوری کرد. طبیعت ثروت ، تنهایی و فاصله از دانش آسمانی را به ارمغان می آورد. این مخالفان در این زن جمع می شوند و جمع این خصوصیات متنوع ثروت و مقام و مقام با شجاعت و بینش و خرد ، بیانگر مجموع دشواری هایی است که در شخصیت این بانوی بزرگ بیان شده است.

مدیر این سمینار گفت: اگر به روزهای حساس و سرنوشت ساز انقلاب و بعد از انقلاب نگاهی بیندازیم ، خواهیم دید که مردم حیرت و آگاه ایران اسلامی بویژه شهر مقدس قم همیشه در صحنه بودند و باعث ایجاد غرور می شدند.

وی ادامه داد: ما باید از مردم قم و نیکوکارانی که واقعاً افتخارآفرینی کرده اند تشکر کنیم ؛ با اقدام ارزشمند جذب کمکهای عمومی می کنیم. اوه باید ادامه یابد و در آن ایام همدلی ، جامعه اهداکنندگان خیرخواه باید انسجام بیشتری داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا