عمومی

هیئت مذهبی باید خانواده محور باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زهرا نجاری در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با اشاره به نقش هیئات مذهبی در ترویج گفتمان ازدیاد جمعیت، اظهار داشت: هیئت های مذهبی باید کودک و مادر دوست باشند، یعنی جایگاه مادران در هیئت های مذهبی تسهیل شود. . مشکلی ایجاد نمی کند.

دبیر کارگروه جمعیت و بچه داشتن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان قزوین بیان کرد: اگر هیئت های مذهبی از ابتدا مشکل جامعه را به افزایش جمعیت نیاز دارند. و بچه دار شدن در دستور کار خود قرار داده و تمامی برنامه های خود را در این زمینه طراحی می کنند و تمامی ادارات هیئت نیز در حال رفع این موضوع هستند چرا که برای هیئت مهم تلقی می شود و قطعاً نتیجه فعالیت آن مثمر ثمر خواهد بود.

وی افزود: لازم است هیئت های مذهبی عملاً به مادر و فرزند محبت کنند و به شعار این موضوع بسنده نکنند و اگر فرزندی در هیئت های مذهبی حسینی وجود دارد، این حسینیه باید در اختیار مادر و دلیل باشد. کودک باید در فضای حسینیه باشد، به عبارت دیگر مهد باید احساس امنیت و آرامش داشته باشد و از طرفی محیط مهد به گونه ای باشد که مادر نیز از امنیت و امنیت احساس راحتی کند. سلام عزیزم

این مسئول بیان کرد: کارکرد شورا در جهت تعلیم و تربیت است تا مردم سبک زندگی ائمه اطهار را در هیئت های مذهبی بیاموزند و در زندگی خود پیاده کنند، اما اگر شورا خانواده محور نباشد و به گونه ای طراحی شود که وجود نداشته باشد. فضایی برای کودکان باش یا اینطوری که در موردش حرف میزنی مجردها یا زوج بدون فرزند تعریف می شود، دیگر انتظار نمی رود سبک زندگی ائمه آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی باید در زمان مشخص و مناسب فعالیت خود را آغاز و در زمان مناسب به پایان برسانند تا مادر و فرزند در هیئت های مذهبی مزاحمتی ایجاد نکنند، گفت: هدف از تشکیل هیئت یادبود نماز و عزاداری نیست. اما ما باید در کادر آموزشی باشیم. یاد بگیریم و در نظر بگیریم که اباعبدالله با خانواده و فرزندانش وارد کربلا شد و همیشه در کنار اهل بیت بود، هیئت های مذهبی ما باید به سیره اباعبدالله (علیه السلام) باشند و اهل بیت باشند و اهل بیت حضور داشته باشند. تفویض اختیار تا همه اعضای خانواده از مدرسه هیئات مذهبی درس زندگی ائمه را بیاموزند.

نجاری تصریح کرد: وقتی خانواده محوری فقط به شعار خلاصه می شود، مادران، فرزندان و شاید پدر خانواده انگیزه ای برای حضور در مجمع پیدا نکنند.

وی ادامه داد: دوست داشتنی بودن کودک را باید از بدو ورود به هیئت به او تلقین کرد و در مراسم به کلاس کودک احترام گذاشت. گاهی می بینیم که اعضای هیئت مدیره و حتی سخنرانان برخورد درستی با کودکان ندارند و یا بارها به کودکان گوشزد می کنند که سکوت کنند و این گونه مسائل از کار هیئت دور است.

این مسئول تاکید کرد: از طرفی گاهی محیط هیئت برای آموزش و کارکرد اصلی مناسب نیست و شاهد هستیم که بچه ها به تابلو یا سالن تخته سیاه می آیند و کارهای ساده ای مثل نقاشی یا بازی انجام می دهند و بدون اینکه چیزی یاد بگیرند آنجا را ترک می کنند. در عین حال فضا و برنامه های هیئت های مذهبی برای بچه ها باید به گونه ای باشد که جشن را رعایت کنند، یعنی کودک در حین بازی متوجه اتفاقات هیئت نیز شود، اما محتوای هیئت دارای یک موضوع باشد. تاثیر غیر مستقیم بر کودک

وی افزود: کودک تعامل اجتماعی را روی تخته یاد می گیرد یا مثلا وقتی در صف دریافت پیشنهاد می ایستد رعایت حقوق اجتماعی را یاد می گیرد اما متاسفانه فضای هیئت های مذهبی و خانه های کودک از این کار فاصله گرفت. و فضا و مانند یک مهدکودک معمولی کار می کند.»

نجاری در ادامه با بیان اینکه شورای دوستدار کودک و خانواده باید به گونه ای باشد که همه اعضای خانواده مشتاق حضور در شورا باشند، گفت: در بحث جمعیت بحث اصلی اقتصاد نیست، بلکه بحث مربوط به عقده ذهنی ایجاد شده در ذهن خانواده ها و بازگشایی این گره ها نیازمند اقدامات فرهنگی عملی است.

وی افزود: حرکت و فعالیت حوزه های هیئت های مذهبی باید در یک راستا باشد و شعار و کار با یکدیگر سازگار باشد. گاهی اوقات عملکرد ما در حوزه جمعیت و توانایی شورای کار با جمعیت خصمانه است به این معنا که محور گفتمان و اقشار مختلف شورای جمعیت و بچه داشتن اما در عمل مخالف این است.

دبیر کارگروه جمعیت و بچه داشتن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: شورا زمانی می تواند خانواده دوست و کودک دوست باشد که بخش های مختلف شورا به محوریت خانواده اعتقاد داشته باشند و تحمل خود را نسبت به حضور فرزندان افزایش دهند و به این نتیجه برسند که بچه ها مزاحم نیستند. تخته. وقتی هیئات مذهبی به این باور و تسامح رسیدند، می توان گفت که هیئات مذهبی در حوزه خانواده و فرزند خوب عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مهدکودک فرقه های دینی نباید از محل سکونت مادر دور باشد، ابراز کرد: کودک تخته سیاه را خانه خود بداند با این تفاوت که همانطور که اشاره می کند با فضای بیشتری در تابلو مواجه است. اشیاء و اطراف در هیئت است و او نیز با مراسم آشنا است و با دیدن مراسم عزاداری از پدر و مادر خود که در هیئت هستند نیز عزاداری را فرا می گیرد.

دبیر کارگروه جمعیت و بچه داشتن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان گفت: از سوی دیگر وقتی دیگران مادر و فرزند را در هیئت می بینند و آرامش آنها را درک می کنند و شهادت می دهند. مادر و کودکان در هیئت مزاحم نمی شوند، درک و توانایی خود را نسبت به موضوع کودک و هیئت افزایش می دهند.

دکمه بازگشت به بالا