عمومی

برنامه ۱۰۰ روزه محرم طراحی شد/ هیچ برنامه مذهبی تعطیل نمی‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام روح الله هاریزاوی ، در جمع خبرنگاران ، امروز دوشنبه با اشاره به سفر مسئولان تبلیغات اسلامی به استانها به منظور قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات 28 ژوئن ، وی ستایش کرد شبکه تبلیغاتی برای پخش آن. وی همچنین نظرات خود را درباره ماه محرم و مأموریت پیش رو بیان کرد: “ما یک برنامه 100 روزه در این زمینه طراحی کردیم.”

طراحی برنامه برای 100 روز محرم

وی گفت: این برنامه 100 روزه 40 روز استقبال از ماه محرم ، 30 روز برنامه های عملیاتی محرم و 30 روز برنامه صفر و چهل ماهه است.

معاون اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هیچ برنامه دینی به دلیل محدودیت ویروس کرونا بسته نخواهد شد ، گفت: خوشبختانه افراد خوب ما مناظر زیبایی ایجاد کرده اند و جامعه مذهبی ، هیئت ها ، مساجد ، گروه های قرآنی و محافل میانی از توانایی خوبی برخوردار هستند. آنها با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی مسئولیت دینی و اجتماعی نیز به دست آورده اند و امسال محرم با شکوه و روشنی خواهیم داشت.

حجت الاسلام هاریزاوی در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه های مربوط به محتوای محرم اعلام می شود ، افزود: موضوع مهمی که امسال روی آن کار می کنیم بحث مسئولیت اجتماعی به ویژه مسئولیت اجتماعی هیئت ها و گروه های مذهبی و مردمی و توجه ویژه است به هیئت ها و گروه های مذهبی و مردمی بحث درمورد جمعیت و باروری مطالبه شده توسط رهبر معظم گروه های مذهبی.

تشکیل کارگروه های تخصصی

وی با تأکید بر اینکه ستاد عملیات محرم هر ساله در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود ، گفت: این ستاد از سه بخش تشکیل شده است ، یک بخش ستاد ملی محرم است که متشکل از بیش از 50 نهاد ریاست جمهوری است و یک بخش نیز بخش محبوب ، که نماینده مناطق مرکزی گروههای فعال از افراد وابسته به دولت نیست ، و امسال ما بخش بین المللی را برای هماهنگی حرکت جهانی محرم با کشورهای مختلف مسلمان و حتی غیرمسلمان اضافه کرده ایم.

معاون رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأیید کرد: در همین راستا کارگروه های تخصصی در موضوعات مختلف برای آن تشکیل می شود.

ارائه خدمات تبلیغی و فرهنگی در مناطق حاشیه نشین

حجت الاسلام هاریزاوی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه اولین کاری که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد ، ساماندهی حضور شبکه تبلیغات و مبلغان و توانمند سازی مبلغین در حومه شهرها بود: نیمی از مناطق آلوده است و فعالیتهای اجتماعی و عملی زیادی دارند. ما مسائل فرهنگی را پوشش دادیم.

وی گفت: “این طرح برای پوشش کل منطقه است. همکاری خوبی در وزارت کشور وجود دارد و ما امیدواریم که در دولت آقای رئیسی وزارت کشور زمینه را برای همه مناطق محروم فراهم کند. مناطق فقیرنشین حومه شهرها “. از خدمات فرهنگی و تبلیغاتی بهره مند شوید.

اعزام مبلغین به سراسر کشور برای توضیح بیانیه گام دوم انقلاب

معاون رئیس اداره تبلیغات اسلامی در جنبه دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارهایی که سازمان تبلیغات اسلامی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده است ، گفت: انجام شده است.

حجت الاسلام هاریزاوی گفت: ما در حال حاضر شبکه ای از رهبران گام دوم داریم که وظیفه پیگیری هفت محور را دارند تا با کمک حلقه های میانی گام دوم انقلاب را در شهرها و مراکز استانها اعلام کنند.

دکمه بازگشت به بالا