عمومی

وزارت گردشگری با حضور ضرغامی تعطیل شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین: میر غنی نظری عصر جمعه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در اردبیل که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، گفت: به گفته کشوری حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل تعطیل شده و مفید نیست. کار در آستانه فصل گردشگری استان اردبیل توسط مدیران تصرف شد.» ما این گروه را نمی بینیم.

وی بر تامین امنیت غذایی و بهبود معیشت مردم از طریق حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام یارانه تاکید کرد. خانواده دولت می خواهد افزایش 10 درصدی دستمزدها ربطی به تورم 40 درصدی نداشته باشد در حالی که قانون به صراحت در مجلس اعلام کرده است که افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با تورم کشور باشد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس باید روند موجود را اصلاح کنند و متناسب با شرایط سخت اقتصادی، حقوق کارمندان و مشمولان را افزایش دهند.

نزاری افزود: در قانون بودجه سال 1401 مبلغ 103 هزار میلیارد تومان از محل منابع برای ایجاد فرصت های شغلی تعیین شد که امیدواریم سهم استان ها در قالب صندوق پیشرفت و عدالت پرداخت شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: این انصاف نیست که استان کمتر توسعه یافته اردبیل را در پرداخت منابع صندوق توسعه ملی همسو با استان های توسعه یافته مانند تهران، اصفهان و تبریز ببینیم که اگر این اتفاق بیفتد. عنوان ملی را صندوق توسعه محلی و منطقه ای می نامند.

نظری با بیان اینکه استانداری اردبیل هنوز نتوانسته منابع کلانی از صندوق را در راستای سرمایه گذاری جذب کند، افزود: انتظار می رود این امر در پاسخ به مطالبات، طرح ها و پروژه های مردم باشد. استخدام کنید که به درستی اجرا و اجرا شود.

ضرورت تکمیل تونل خلخال اسلام وی گفت: از وزیر اقتصاد می خواهیم 200 میلیارد تومان از اصل 56 برای تکمیل این پروژه اختصاص دهد و از ماده 23 به طرح های توسعه ای جنوب استان کمک کند.

نظری با یادآوری تامین مالی سرمایه گذاران توسط بانک های دولتی و خصوصی گفت: به دلیل ضرورت اصلاح این عملیات، شاهد نوعی رها شدن در مدیریت بانک ها هستیم.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا تکمیل سدهای زنده را هدفمند کرده و برای تامین منابع آبی مورد نیاز بخش کشاورزی گام های موثری بردارد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بی ذوقی در حوزه مدیریت معدنی را یادآور شد و تصریح کرد: باید اکتشاف عملیات معدنی را به سرمایه گذاران خصوصی واگذار کنیم و باید شاهد شتاب بیشتری در این کار باشیم.

دکمه بازگشت به بالا