عمومی

اقتصاد ایران به شدت دولتی و معتاد به نفت شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین محمود عباس زاده Mh گی n ی وی امروز ، پنجشنبه ، در جلسه مشترک اعضای اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی در اردبیل با معاون اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: “وظیفه دولت انجام امور اقتصادی در کشور است و مطابق با اصل 44 قانون اساسی ، نظارت بر آن را اجرا می کند و سیاست های خود را به طور موثر انجام می دهد.

وی با انتقاد از دولتی شدن اقتصاد ایران تأکید کرد: در سال های اخیر بودجه دولت براساس درآمدهای نفتی اقتصاد ایران را به شدت به نفت وابسته کرده است و باید این روند اشتباه اصلاح شود.

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی در پارلمان اصلاح قوانین موجود و تصویب قوانین جدید با هدف حمایت از بخش خصوصی در امور اقتصادی را یادآوری کرد و افزود: ما با تسهیل مقامات دولتی چاره ای جز خصوصی سازی و سپردن فعالیت های اقتصادی به همان افراد نداریم.

عباس زاده مشکینی با اشاره به لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: بودجه ای که 88 درصد آن صرف بخش های هزینه ای کشور می شود ، دیگر مجالی برای اجرای پروژه های عمرانی در دولت برای دولت باقی نمی گذارد.

نماینده مشمنشهر در مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده باید تغییرات اساسی اعمال شود و اصلاح روند قبلی و روند تهیه بودجه در کشور اجرا شود ، در غیر این صورت پیش بینی توسعه متوازن کشور در آینده و آماده شدن برای مقابله با تهدیدهای جدی لازم نیست. منطقه مهاجرت از شهرها و روستاها به شهرهای بزرگ باشید.

وی به ارقام بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: از 2 میلیون و 500 هزار میلیارد تومان بودجه دولت سالانه پیش بینی شده در قانون بودجه سال آینده ، بیش از یک میلیون و 800 هزار میلیارد تومان به بودجه شرکت های دولتی مرتبط است.

اقتصاد دولتی تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد

عباس زاده میشکینی با اشاره به اینکه اقتصاد شرکت های دولتی سهمی در توسعه کشور ندارد و درآمد حاصل از این شرکت ها صرف خود دولت می شود ، اظهار داشت: آنچه امروز در سفره مردم می بینیم عدم مدیریت اقتصادی در بهبود معیشت و توسعه مردم است. این باید به طور عمده در نظر گرفته شود.

یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری وضعیت استان اردبیل و عقب ماندگی توسعه در همه بخش ها افزود: شورای استانداری اردبیل انتظار دارد دولت با توجه ویژه به توسعه متوازن در همه زمینه ها ، این توسعه نیافتگی را جبران کند.

نماینده مردم مشگنشهر در شورای اسلامی اسلامی در ادامه با لغو تبدیل شرکت مغان برای کشاورزی ، صنعت و دامپروری اظهار داشت: خصوصی سازی در کشور دارای نقص های عمده است و نباید به این ترفندهای موجود اجازه داد سرمایه گذاران از خرید شرکت های دولتی تردید کنند.

وی با بیان اینکه نتایج لغو تصفیه باید در مدیریت سازمان خصوصی سازی منعکس شود ، افزود: توجه به نظرات سرمایه گذاران ، تأمین سود حقوقی و در نظر گرفتن حق سرمایه آنها در تصمیم گیری ها زیرا بدون مشارکت بخش خصوصی است ، این امر از فعالیت های اقتصادی گرفته شده است.

عباس زاده میشکینی با انتقاد از عدم تمایل دولت به خصوصی سازی به معنای واقعی کلمه اظهار داشت: متاسفانه دولت نمی تواند ذهن شرکت های خود را به خود مشغول کند و مدیریت خود را به مردم واگذار کند و برای این امر می خواهد قانون انتقال شرکت های دولتی به بخش خصوصی را اصلاح و روشن کند. ما این را از نزدیک مشاهده می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا