عمومی

هر ۲۰۰۰ قدم بیشتر، یازده درصد زندگی بیشتر

برای استقبال از سلامتی چقدر باید در روز پیاده روی کنید؟

به گزارش روزنامه دیباروز مربای مربا او نوشت: “آیا به تعداد قدم هایی که هر روز برمی دارید اهمیت می دهید؟ آنها را می شمارید؟ فکر می کنید هر روز چند قدم برمی دارید؟ علم پزشکی معتقد است که برای حفظ سلامتی باید روزانه تعداد معینی قدم بردارید. آیا این عدد را می‌دانید؟ می‌دانید چرا تعداد قدم‌هایی که برمی‌دارید؟» ما روز را مهم می‌کنیم؟ بعد از این همه سؤال پیچیده، نوبت به پاسخ‌گویی است. البته به شرطی که هوا قابل تنفس باشد و بتواند قدم به قدم برداشته شود.

اکنون اپلیکیشن Health را روی گوشی هوشمند خود راه اندازی کنید. این نرم افزار را ندارید؟ آن را نصب کنید. این برنامه هر روز صبح به صورت خودکار فعال می شود و قدم های شما را می شمارد. تعداد گام های سالم روزانه 10000 است! بله 10000 قدم بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله علمی پزشکی «جاما اینترنشنال»، هر فرد بزرگسال باید سلامت اولیه خود را حفظ کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، برخی از انواع سرطان و مرگ و میر ناشی از بیماری های مرتبط با کم تحرکی یا کم تحرکی مانند استرس را کاهش دهد. • فشار خون بالا یا اضافه وزن باید 10000 قدم در روز راه بروید. این داده ها بر اساس یک مطالعه بیوبانک بریتانیا از سال 2012 تا 2014 بر روی 78500 نفر از جمله بزرگسالان 40 تا 79 ساله در انگلستان، ولز و اسکاتلند به دست آمد. 55 درصد از این شرکت کنندگان را زنان با میانگین سنی 61 سال تشکیل می دادند و بیشتر آنها سفیدپوست بودند. در این تحقیق از شتاب‌سنج‌های دیجیتال مچی استفاده شد و تعداد گام‌های روزانه و سرعت این گام‌ها ثبت شد. وضعیت سلامت این افراد طی هفت سال بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها در اسفند تا فروردین 1401 مورد بررسی قرار گرفت.

هر قدم مهم است

محققان با استفاده از مدل‌سازی آماری دریافتند که گام‌های روزانه بیشتر خطر مرگ را کاهش می‌دهد و همچنین خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. یکی از دلایل اصلی این تأثیر فعالیت بدنی، تنظیم عملکرد قلب، سیستم گردش خون، مغز، تنظیم میزان مصرف روزانه و کالری مصرفی است. هر 2000 قدم در روز می تواند خطر مرگ زودهنگام را 8 تا 11 درصد کاهش دهد. در این تحقیق نیز نکاتی برای پرسش وجود دارد. اول، همه جمعیت های انگلستان، ولز و اسکاتلند مورد مطالعه قرار نگرفته اند. دوم، داده های شمارش گام ها یک بار در شروع مطالعه جمع آوری شد و متغیرهای کمکی در تاریخ های مختلف شتاب مورد بررسی قرار نگرفتند. علاوه بر این، انرژی صرف شده برای پیاده روی و فعالیت های روزانه در افراد مسن بیشتر است. با این حال، این تحقیق نشان می دهد که پیاده روی 10000 قدم در روز – و احتمالاً با سرعت بیشتری – می تواند علاوه بر حفظ سلامت جسمانی، خطر ابتلا به زوال عقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا