اجتماعی

هشدار نارنجی هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در پایتخت

اداره کل هواشناسی تهران پس از آغاز بارندگی شدید از فردا هشدار نارنجی داد.

با توجه به دندان های مااداره کل هواشناسی استان تهران اخطاریه هواشناسی صادر کرد نارنجی تشدید رژیم بارندگی از صبح روز شنبه (26 آذر) تا یکشنبه (7 آذر) اعلام شد.

خطراتی مانند بارش متوسط ​​و گاهی شدید باران و برف همراه با مه گاهی اوقات و در نواحی مرتفع با احتمال طوفان برف در نواحی شمالی استان تهران (به ویژه در ارتفاعات) قابل پیش بینی است.

از اثرات این خطر می توان به لغزندگی معابر و مسیرها، آبگرفتگی برخی خطوط، طغیان مسیل ها، بالا آمدن رودخانه ها، مه و طوفان برف در ارتفاعات، محدودیت تردد در جاده ها و گردنه های کوهستانی و احتمال مسدود شدن موقت برخی راه ها اشاره کرد.

توصیه اداره کل هواشناسی شهر تهران در تردد درون شهری احتیاط کنید و از سفرهای بین شهری به ویژه در جاده های کوهستانی با زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در عبور از مناطق کوهستانی خودداری کنید و از توقف و تخلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید. ، گلایدرها و هواپیماهای سبک و تجهیز مجری برای جلوگیری از خسارت احتمالی.

بنابراین گزارش، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، انتظار داشت که پدیده های جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. یک هشدار نارنجی برای پیکربندی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مخرب صادر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا