بین الملل

هشدار یونیسف نسبت به قاچاق و سوءاستفاده از کودکان آواره اوکراینی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می گوید تهدید قاچاق و آزار کودکان “واقعی و رو به رشد” است زیرا بیش از 1.5 میلیون کودک اوکراینی آواره شده اند.

به گزارش رویترز، مدیر منطقه ای یونیسف در اروپا و آسیای مرکزی در بیانیه ای گفت: «جنگ اوکراین به آوارگی گسترده، موجی از آوارگی منجر شده است که منجر به قاچاق انسان و بحران جدی حمایت از کودکان شده است».

یونیسف همچنین اعلام کرد که بین 24 فوریه تا 17 مارس 2022، بیش از 500 کودک بدون همراه از اوکراین در رومانی شناسایی شدند، اما تعداد کودکان بی سرپرستی که از جنگ در اوکراین فرار کردند، بیشتر بود. سازمان ملل می گوید بیش از سه میلیون نفر در 20 روز گذشته از اوکراین فرار کرده اند.

یونیسف همچنین خاطرنشان می کند که کودکان منزوی به ویژه در برابر سوء استفاده و قاچاق آسیب پذیر هستند.

یک مطالعه اخیر توسط یونیسف و گروه هماهنگی مبارزه با قاچاق نشان داد که 28 درصد از قربانیان شناسایی شده قاچاق جهانی کودکان هستند.

یونیسف همچنین بر این باور است که کودکان اوکراینی نسبت بیشتری از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، زیرا کودکان و زنان تقریباً همه افرادی هستند که از اوکراین فرار می کنند.

یونیسف همچنین دولت‌های کشورهای میزبان پناهندگان را تشویق می‌کند تا کنترل‌های حفاظت از کودکان را در گذرگاه‌های مرزی تقویت کنند. این آژانس همچنین از دولت‌ها و مقامات حمایت از کودکان در کشورهای مختلف می‌خواهد تا در فراسوی مرزها همکاری کنند و نظارت بر پناهگاه‌ها و مکان‌هایی که پناهندگان در آن تجمع می‌کنند را افزایش دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا