عمومی

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

در واقع به دلایلی کار ما در کنفرانس متوقف شد. وگرنه این سال ها را ادامه می دادیم. موزه ای هم در مجموعه فرهنگی سعدآباد برای چهره های ماندگار راه اندازی کردیم که البته دولت قبل به بهانه مرمت این مجموعه تعطیل شد که الان خراب است.
امیدواریم جناب آقای زرگامی وزیر فعلی میراث فرهنگی و گردشگری که از ابتدا و در زمان تصدی ریاست رسانه ملی از این پروژه حمایت کرده و با تعلیق وی مخالفت کرده اند، ترتیبی برای بازگشایی موزه و ادامه فعالیت های خود بیاندیشند. فعالیت ها.
پس از وقفه ای از کنفرانس، موزه بسیار کاربردی بود. البته این همایش به اندازه کنفرانس تاثیرگذار نبود، اما خب، هفت هشت سال است که در موزه نشست های علمی و تخصصی داشتیم و سعی کردیم افراد مشهور را به علاقه مندان معرفی کنیم. اساتیدی مثل دکتر دنانی به موزه آمدند و سخنرانی کردند.

علت این وقفه در برگزاری همایش دائمی شخصیت ها را باید از مسئولان صدا و سیما جویا شد. در این سال ها سعی کردیم کنفرانس را از سر بگیریم، اما هر بار که به جایی می رسیدیم، صندلی تغییر می کرد و کار به جلسه بعدی می رفت.
هر پروژه ممکن است معایبی داشته باشد. اما ما همیشه سعی کرده ایم کار خود را به دور از مسائل سیاسی، اجتماعی و جناحی انجام دهیم. این پروژه بازخورد بسیار خوبی از جامعه دریافت کرده است. تا جایی که برخی به بهانه تجلیل از چهره های ماندگار در عرصه های مختلف از نام او سوء استفاده کردند و از مردم پول گرفتند. خوب اگر این کنفرانس و یادداشت های آن به نتیجه نمی رسید، این علاقه و یا حتی سوء استفاده وجود نداشت.
اکنون میدان مناسب است و می توان به برگزاری مجدد آن امیدوار بود. دکتر جبلی رئیس جدید رسانه ملی می تواند نقش مهمی در تسهیل این امر داشته باشد. در هر صورت تمرکز مالی و آمادگی برای برگزاری مراسم بر عهده صدا و سیما است. امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و شاهد جشن باشیم.

* طراح و مجری پروژه «چهره های بی زمان».
* مصاحبه با روزنامه خراسان

دکمه بازگشت به بالا