عمومی

تا انتخابات هست نظام جمهوری اسلامی ایران با همین قدرت و شکوه ماندگار خواهد بود

روحانی افزود ، “ما در آستانه روز جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم و فردا 12 وارواردین و روز جمهوری اسلامی ایران در سال 1979 ، و این یکی از افتخارات مهم رژیم اسلامی و انقلاب در معماری بزرگ معمار ، امام خمینی. “) پایان.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از انقلاب ، سیستم در دو روز همه پرسی دهم فروردین برقرار شد و فاصله این همه پرسی تا پیروزی انقلاب که 22 بهمن بود ، فقط 47 روز بود ، کمتر از دو ماه که مردم به سیستم رای دادند. “

رئیس جمهور افزود: “امامان درس بزرگی آموختند ، این است که مردم در این کشور متنوع هستند. 4 آوریل 1958 به معنای میزان رای ملت است و مردم کسانی هستند که سیستم را برای خود انتخاب می کنند.”

روحانی افزود: “نظام جمهوری یکی از ارکان آن است و یکی از ارکان آن دموکراسی است و ستون دیگر اسلام و ایران است و با همدیگر جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند.”

وی گفت: نام رژیم ما جمهوری اسلامی ایران است و در قانون اساسی ذکر شده است تا جمهوری در اصل ششم و ایران در اصل اول و سوم روشن باشد و این نشانگر هویت و فرهنگ ایرانی بودن است. مهم.

روحانی افزود: “منافع ملی ایران اساس است ، و آنچه اعتقادات ، اعمال ، اخلاق ، رفتار و اداره در کل کشور در دست مردم است ، و این مردم هستند که بالاترین مقامات را در کشور.” نظرسنجی “.

و رئیس جمهور ادامه داد: “تمام انقلاب ها در ایران از زمان میرزا شیرازی طی 150 سال گذشته به این دلیل بوده است که کسی مجبور به رای دادن به مردم نشود ، بنابراین 12 فوریدین مهم است و ما باید آنها را تماشا و محافظت کنیم. مردم بر همه حکومت می کنند. ” امور کشور را بیاورید.

روحانی افزود: “اگر انتخابات با حداکثر مشارکت انجام نشود ، ضربه بزرگی به روش و روش 4 آوریل وارد خواهد شد.”

موضوع انتخابات موضوع بسیار بزرگی است زیرا افراد باید برنامه هایی را انتخاب كنند.

وی ادامه داد: اگر خدای ناکرده انتخابات از چشم مردم افتاد و گفت پس چرا رأی می دهیم؟ این بدان معناست که تمام انقلاب های ایران از 150 سال پیش تا امروز به پایان می رسد.

رئیس جمهور اظهار داشت: “مردم باید بگویند با چه کسی رابطه داریم و با کدام کشور رابطه داریم و جمهوری ، اسلام و ایران معانی خاص خود را دارند که خلاصه ای از منافع ملی ایران است.”

وی گفت: “ما به روز 12 فروردین افتخار می کنیم زیرا وی قانون اساسی ما را ایجاد کرد و این چیزی جز رای مردم نبود”. تمام قوانین ما با رای مردم و همه پرسی تصمیم گیری می شود و اصل نظام بر اساس قانون اساسی است.

روحانی افزود: ایران برای همه پرسی با امضای 100000 نفر سوئیس نیست. اگر 100000 نفر در سوئیس در یک مورد کوچک که نیاز به انتخابات دارد ثبت نام کنند ، مطمئناً در همه پرسی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: “در یکی از سفرها از رئیس جمهور سوئیس سال کردم که آیا در برگزاری همه پرسی مشکلی دارد یا خیر؟ آنها گفتند بسیاری از مشکلات بزرگ یا کوچک به راحتی از طریق همه پرسی قابل حل است.”

رئیس جمهور افزود: “در سوئیس ، گاهی سالی دو بار و گاهی سالی یک بار ، همه پرسی در مورد موضوعات مختلف برگزار می شود. اکنون این مسائل می تواند در زمینه حقوق زنان یا ایجاد یک بزرگراه باشد ؛ همه این تصمیمات توسط رای مردم “.

آقای روحانی افزود: “ما نمی خواهیم مانند سوئیس با این موضوع برخورد کنیم ، اما قانون اساسی به ما می گوید که در موضوعات مهم سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، در ماده 59 آمده است که اگر مسئله مهم در یکی از این چهار مورد وجود داشته باشد بخشها و سپس قانونگذاری از طریق مجلس شورا انجام نمی شود. “اسلامی است و با همه پرسی انجام می شود.

وی گفت: “من سالهاست که به برگزاری همه پرسی در مورد این چهار موضوع مهم در کشور فکر می کنم تا مردم به همه اختلافات و مشکلات جناح ها و احزاب بله یا نه بگویند.”

دکمه بازگشت به بالا