علمی و پزشکی

بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده در حوادث اخیر کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش دیباروز، بیانیه سازمان نظام پزشکی به شرح زیر است:

همکاران عزیز

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سلام

با احترام، ضمن تشکر از دغدغه‌های رحمت‌آمیز جنابعالی در خصوص حوادث اخیر و با توجه به لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای خواسته‌های ارکان مختلف سازمان و اعضای محترم جامعه پزشکی کشور به نکات زیر توجه دارند:

1- پس از درگذشت تاسف بار سرکار خانم محصی امینی در روز جمعه 25/06/1401 هجری شمسی، رئیس سازمان در روز یکشنبه 27/06/1301 هجری شمسی با حضور در بیمارستان القصری و دیدار با مدیر عامل محترم و مسئول محترم فنی در بیمارستان بستری و اقدامات درمانی انجام شد، پرونده بررسی شد و نظرات افراد حاضر در جلسه استماع شد.

2- رئیس سازمان در تاریخ 28/06/1401 هجری شمسی طی تماس تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور ابراز نگرانی نمودند. جامعه پزشکی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پزشکی شدند.

3- در تاریخ 28/06/1301 هجری شمسی طی نامه ای به جناب وزیر کشور درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نمایندگان انجمن های علمی مربوطه شد.

4- در جلسه ای با حضور جناب وزیر کشور و معاون امنیتی شهربانی در تاریخ 29/6/1301 هجری شمسی با بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت یاب. کمیته به جناب وزیر کشور مطرح شد و پذیرفت.

5- در همان روز 29/06/1401 و پیرو نامه دبیر شورای امنیت ملی مبنی بر تشکیل کمیته مذکور، از انجمن های علمی خواسته شد تا نماینده انجمن را جهت حضور در جلسه بیاورند.

6- عصر همان روز (29/06/1301) با حضور نمایندگان مجامع علمی فوق الذکر، ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، رئیس سازمان نظام پزشکی، معاون محترم وزیر. . بهداشت و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در این وزارتخانه و با حضور دبیر شورای امنیت کشور برگزار شد و تمامی جوانب موضوع و مستندات به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

7- سازمان نظام پزشکی پس از انتشار سی تی اسکن مغز منتسب به خانم امینی در تاریخ 29/06/1301 هجری شمسی از هیئت رادیولوژی درخواست کرد تا نظر علمی خود را در مورد نتایج سی تی اسکن اعلام کند.

8- در تاریخ 30/6/1401 هجری شمسی طی نامه ای خطاب به جناب وزیر دولت بر ادامه کار کمیته تا حصول نتیجه نهایی و همچنین استفاده از توانمندی های عظیم مجامع علمی تخصصی تاکید شد. این زمینه. برای دفاع از حقوق مردم.

9- بنا به درخواست تعدادی از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی مبنی بر رعایت صحت و رعایت موازین علمی در رسیدگی به پرونده، این درخواست به محضر محترم ابلاغ شد. افراد رئیس سازمان پزشکی قانونی در تاریخ 7/2/1301 مجمع عمومی محترم و پاسخ از پزشکی قانونی دریافت شد.

10- در پی نگرانی تعدادی از همکاران مبنی بر امکان استفاده غیرپزشکی از آمبولانس و همچنین حمله به آمبولانس در حین انجام مأموریت، در تاریخ 06/07/1301 طی مکاتبه ای با دبیر شورای امنیت کشور، این موضوع مطرح شد این موضوع در جلسات نیز منعکس شد و تماس های متعدد با نهادهای مربوطه پیگیری شد.

11- پیرو سخنان تعدادی از اعضای محترم جامعه پزشکی و روسای شعب نظام پزشکی کشور در خصوص پیگیری برخی از دغدغه ها و نگرانی ها خطاب به رئیس سازمان، رئیس شورای عالی رئيس مجمع عمومي، رئيس سازمان با رئيس مجمع و شوراي عالي تماس گرفته و پس از اخذ نقطه نظرات و دستورات آنان و ارائه گزارش پيگيري، ضمن ارائه مفاد پيام مذكور. . در جلسات متعدد با مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی کشور طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری های رسمی این درخواست ها، دغدغه ها و مواضع این سازمان را به صورت علنی بیان کرده اند.

12- علیرغم برخی تفاسیر تعدادی از همکاران از متن پراکنده مصاحبه، در این مصاحبه به وضوح بر موارد زیر تاکید شده است:

– با صداقت کامل به پرونده خانم امینی رسیدگی کنید
درمان تمامی مجروحان در تمامی مراکز درمانی بدون تعصب
– از وسایل نقلیه نجات در راستای ماموریت اصلی خود استفاده کنید
حضور در کنار جامعه پزشکی و پیگیری مطالبات آنان و بیان مخالفت های خود به صورت منطقی
ضرورت ایجاد فضای امن برای ابراز انتقاد و اعتراض در کشور
معترضان و منتقدان مدافع تمامیت ارضی کشور هستند و خواهان پیشرفت کشور هستند
جامعه پزشکی در بیان ایرادات و انتقادات خود با اخلال و آسیب به اموال عمومی مخالف است.
– استفاده از عوامل تجزیه طلب و مزاحم این حادثه و برهم زدن فضای اعتراض مسالمت آمیز غیرقابل قبول و غیرقابل قبول است و باید مرز اعتراض و اغتشاش توسط مسئولان محترم کشور از هم جدا شود.

بنابراین در هیچ جای این مصاحبه چیزی که حاکی از اغتشاشگر بودن معترضان باشد وجود ندارد.

13- پیگیری درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی از جامعه پزشکی طی نامه ای به دادستانی محترم کل کشور و در تماس های متعدد با رئیس سازمان با مقامات مختلف امنیتی و قضایی. ، دستور در حال پیگیری است.

14- در جلسه شورای عالی تنظیم نظام پزشکی (7/7/1401) و همچنین در جلسه انجمن های علمی پزشکی تاریخی (1401/07/20) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور. . توسط رئیس سازمان به اطلاع اعضای محترم رسید.

15- کلیه سطوح فوق الذکر در زمان تشکیل مجمع عمومی سازمان کامل و مستند خواهد بود.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

07/30/1401 “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا