اجتماعی

هموطنان مراقب پخش گاز مونواکسید کربن در فضاهای بسته باشند

رئیس مرکز اورژانس تهران از شهروندان خواسته است تا قبل از استقرار در منطقه آسایش نسبت به انتشار گاز مونوکسید کربن در فضاهای بسته دقت کرده و از مسیرهای خروجی این گاز مطمئن شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، یحیی صالح الطبری در این باره گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کنونی کشور، در برخی نقاط کشور با کاهش دما و سرمای بیش از حد مواجه هستیم و گاهی اوقات رفقای محترم از اجاق‌های پخت و پز یا وسایل گرمایش فضا استفاده می‌کنند.» آنها در حال بسته‌بندی چادرها، اردوگاه‌ها یا خانه‌هایی هستند که مدت‌هاست استفاده نشده‌اند.

وی افزود: در این صورت باید پنجره ها باز شود تا مونوکسید کربن ناشی از سوختن پیک نیک و وسایل گرمایشی از فضا خارج شود، در غیر این صورت افراد به آرامی و آهسته در معرض گاز قرار می گیرند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: علائم گازگرفتگی ابتدا با سردرد، تهوع، تاری دید و استفراغ همراه بوده و سپس سطح هوشیاری و در نهایت مرگ فرد را کاهش می دهد.

صالح الطبری گفت: از هموطنان عزیز تقاضا داریم ابتدا دهانه های سایت خود را بررسی کرده و از باز بودن فضای لوله بخاری اطمینان حاصل کنند تا دود ناشی از وسایل گرمایشی و گرمایشی به راحتی از فضاهای مسدود شده خارج شود.

وی بیان کرد: گاهی مشاهده شده است که پرندگان با ساخت لانه، دهانه لوله های اگزوز را مسدود کرده و باعث بازگشت گاز مونوکسید کربن به منازل و پناهگاه های ساکنان می شوند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: شهروندان و مسافران عزیز حتما این هشدارها را جدی بگیرند تا در بهترین روزهای سال نو غم خانواده ها را نخورند.

به گزارش سایت وبدا، متاسفانه در اثر بی توجهی به این هشدارها تعدادی از شهروندان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا