علمی و پزشکی

همکاری بین بخشی؛ مهمترین رویداد در پاندمی کرونا/کرونا همانند یک مانور بیولوژیک برای حوزه سلامت

فرمانده اقدامات مقابله ای در پایتخت مهمترین رویداد در طی همه گیری کرونا را همکاری بین بخشی عنوان کرد: همه گیری کرونا به عنوان یک مانور بیولوژیکی برای بخش بهداشت عمل کرد.

به گزارش دیباروز ، دکتر علی رضا زالی ، فرمانده ستاد عملیات بخش بیماری های کرونا در پایتخت ، تهران ، تجربیات و آموزه های آموخته شده از مقر کرونا در پایتخت را در کنفرانس بین المللی ویروس کرونا و سیستم بهداشت تشریح کرد.

وی ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در این کنفرانس ، وضعیت شهر تهران در مدیریت بیماری بیماری کرونا قلب را با سایر استانهای کشور متفاوت دانست و به دلیل تراکم بالای جمعیت ، حاشیه زیاد ، شهرک های غیررسمی ، جمعیت کمی منطقه ، و شهروندان. غیرایرانی ، زیرساخت های بهداشتی ضعیف و بیمارستان های دولتی رو به زوال به بیماری های بیشتری احتیاج دارند.

دکتر زالی در ادامه به تشریح روند تشکیل ستاد علیه کرونا ، پایتخت پرداخت و بزرگترین دستاورد این ستاد را ایجاد هماهنگی ، همدلی ، همگرایی و هم افزایی بین بخشها برای کنترل اپیدمی کرونا عنوان کرد و گفت: چنین چیزی وجود ندارد دستاورد نمونه ای از این موارد در ایجاد هماهنگی بین بخشها در وضعیت عالی است و در واقع ستادها به ذاتی تبدیل شده اند که در آن همه نهادها معتقدند و به درک مشترک رسیده اند که همه باید به حل مشکل موجود کمک کنند.

فرمانده ستاد مرکز کرونا در پایتخت مهمترین رویداد در طی همه گیری کرونا را یک رویداد بین بخشی توصیف کرد و گفت: “بیماری همه گیر کرونا به عنوان یک مانور بیولوژیکی برای بخش بهداشت عمل کرد.”

به گفته دکتر زالی ، در این ساختار 25 م institutionsسسه و 465 م subsidسسه تابعه در شهر تهران با ستاد کرونا تهران همکاری داشتند و در شورای رهبری حضور داشتند.

دکتر زالی با اشاره به همکاری خوب بین دستگاه های مختلف از جمله اجرای قانون ، شهرداری ، سپاه پاسداران ایران ، ارتش ، دادگستری و سازمان های غیردولتی عمومی با ستاد ضد کرونا در استان تهران اظهار داشت: این همکاری انجام شد و باعث ایجاد پروتکل ها ، اعمال محدودیت ها بر اساس وضعیت مطلوب در تهران و تغییر الگوها شد. تصمیم گیری و اجرای اپیدمیولوژیک.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری و اجرای تصمیمات کاملاً پویا و پویاست ، افزود: پروتکل ها بر اساس شواهد جدید به روز شدند ، تصمیمات جدیدی برای مقابله با بیماری گرفته و اعلام شد و آنها با همکاری بین بخشهای استان اجرا شدند و توسط ستاد ملی در سطح ملی. “

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “با طولانی شدن همه گیر ، برای بسیاری از مردم در وارجان ، اوضاع به تدریج به سمت عادی شدن پیش رفت ، که زمینه بهداشت را برای آن خطرناک اعلام کرد و فرهنگ سازی کرد. درباره نیاز به نظارت. ” پروتکل ها و محدودیت ها اقدام کرده اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کمک داوطلبانه سازمانها و ارگانهای مختلف به ستاد و حوزه بهداشت در استان تهران اشاره کرد.

حمایت از بنیاد مستضعفان ، ایجاد بیمارستان های صحرایی و تخت های بهبودی توسط نیروهای مسلح ، سپاه پاسداران ایران و بخش خصوصی ، همکاری با سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت برای مدیریت یکپارچه تختخواب های پزشکی ، همکاری بین شهرداری و همسایگی ، سازماندهی سفره خانه های شهری ، تهیه وعده های غذایی برای بیمارستان ها و ارائه تسهیلات برای مدافعان بهداشت توسط سازمان اقتصاد اسلامی ، با همکاری سازمان فناوری اطلاعات FanUp ، برای راه اندازی سیستم 89511 برای پاسخگویی به شهروندان ، برخی از موارد ذکر شده توسط دکتر . زالی

وی همچنین به راه اندازی وعده های بهداشتی ، همه گیر امید ، برای تأمین نیازهای بهداشتی ساکنان مناطق محروم ، تجهیزات پزشکی مختلف بیمارستان ها و اقدامات دیگر در این زمینه اشاره کرد.

تعامل با نمایندگان هنرمندان ، فعالان بازارهای دیجیتال و اتحادیه ها ، نشست و همکاری مستمر با نمایندگان 22 سازمان غیردولتی و گروه های داوطلب به منظور فرهنگ سازی در جامعه ، همکاری خیرین در ایجاد دوره نقاهت و همکاری موثر نیروی انتظامی شبکه های خیریه و سازمان ها تهیه داوطلبانه ماسک ، مواد محافظتی و ضد عفونی کننده ها را راه اندازی کردند ، که این اقدام دیگری است که در طی اپیدمی کرونا انجام شد ، همان چیزی است که دکتر زالی پیشنهاد کرد.

فرمانده عملیات بخش بیماری های کرونا در تهران ، با قدردانی از کارکنان این کنفرانس بین المللی ، ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین سمینارهایی و تبادل اطلاعات و تجربیات به دست آمده در طی اپیدمی کرونا در صحنه های ملی ، منطقه ای و بین المللی منجر به ایجاد موارد جدید استراتژی های مقابله با بیمار باشید.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نوسانات در مورد بیماری همه گیر کرونا درس های جدیدی را به ما آموخت که مهمترین آنها هماهنگی ، تعامل ، روابط نزدیک و هماهنگی است ، به طوری که انشاالله بتوانیم راه حل های بسیار خوبی برای نجات جان شهروندان خود بدست آوریم. “

طبق گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، همایش بین المللی Covid 19 Webinar and System Health – Lessons Learned Symposium ، با حضور مجازی بیش از 400 شرکت کننده داخلی و خارجی ، رئیس دفتر یونیسف در ایران و نماینده سازمان بهداشت جهانی از چهارم و تا 26 ژوئن ادامه دارد. این وبینار مجازی توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با کمیته های تخصصی برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا