علمی و پزشکی

خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا / زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با تاج گذاری با استناد به داده های WHO ، گفت: “طبق سازمان جهانی بهداشت ، کشورهایی که محدودیت هایی را اعمال می کنند و واکسن ها را جدی می گیرند تا پایان تابستان سال آینده به Covid-19 آلوده می شوند.” او. در کشور ما این زمان تا پایان پاییز سال آینده پیش بینی می شود.

در مصاحبه ای با دیباروز ، دکتر مسعود مردانی وی در مورد بیماری کرونا ویروس قلب به دلیل آلودگی هوا گفت: “هر اتفاقی که در زمینه تشدید زنجیره انتقال عفونت عروق کرونا ویروس رخ دهد ، پس از دو هفته تأثیر خود را در بروز و میزان مرگ و میر نشان می دهد.” در همان زمان ، از زمان ابتلای فرد به بیماری کرونا ویروس قلب تا زمان شناسایی علائم بالینی به طور متوسط ​​5/5 روز طول می کشد و در صورت تشدید بیماری ، دو هفته طول می کشد تا در بیمارستان بستری شوند. در همان زمان ، تأثیر این موارد بر میزان مرگ و میر پس از چهار هفته مشهود است.

وی افزود: در حال حاضر ، حدود هشت روز پیش آلودگی هوا تشدید شده است و در حال حاضر حداقل دو هفته پس از شروع این رویداد ، در صورت بروز اثر این آلودگی بر کرونا رخ خواهد داد. البته باید توجه داشت که افزایش انتشار کرونا به دلیل آلودگی هوا در مقایسه با میلیون ها مسافر به استان های شمالی که منجر به فاجعه شده اند بسیار کمتر است.

مردانی با بیان اینکه وضعیت فعلی تاج در کشور به خوبی پیش می رود و روند نزولی داشتیم ، گفت: البته ما این تجربه را در ماه مه داشتیم. در آن زمان ، با کند شدن روند تاج ، مردم معتقد بودند که تاج پایان یافته است ، و این منجر به عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها ، تجمع و سفر و در نتیجه افزایش بیماری می شود.

وی ادامه داد: “ما هنوز نشانه هایی از این موضوع را می بینیم.” وقتی مردم اصرار به مسافرت و رفتن به شمال دارند ، یا هنگام بیرون رفتن و مهمانی های خانوادگی ، زنجیره انتقال شدت می یابد و فاجعه فاجعه بار کرونا تکرار می شود. امیدوارم این بار مردم هوشیار باشند.

در مورد زمان پایان کرونا ، این افراد گفتند: “سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که کشورهایی که این محدودیت ها را جدی گرفته و واکسیناسیون را به طور جدی آغاز کرده اند ، تا پایان تابستان آینده به ویروس Covid-19 آلوده می شوند.” در کشور ما این زمان تا پایان پاییز سال آینده پیش بینی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا