بین الملل

هند از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک سطح به هوا خبر داد

به گزارش خبرگزاری آنلاین دیباروز، وزارت دفاع هند روز سه شنبه از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک زمین به هوای کوتاه برد خبر داد.

به گزارش وب سایت هند، سازمان تحقیق و توسعه دفاعی و نیروی دریایی هند روز سه شنبه یک موشک زمین به هوای کوتاه برد را از محدوده آزمایش موشکی چندیپور در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کردند. این موشک کوتاه برد از یک کشتی نیروی دریایی هند به سمت یک پهپاد پرسرعت پرتاب شد.

به گفته وزارت دفاع هند، این موشک مجهز به جستجوگر فرکانس رادیویی محلی، هدف مورد نظر را با دقت بالایی ردیابی کرد.

سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه برد به صورت بومی توسط وزارت دفاع هند طراحی و توسعه یافته است. راجنات سینگ وزیر دفاع هند در جریان آزمایش این موشک اظهار داشت که این موشک باعث افزایش قدرت نیروی دریایی هند خواهد شد.

رسانه های هندی به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری در مورد این آزمایش ارائه نکردند.

چندی پیش، منابع رسانه ای اعلام کردند که هند یک موشک هسته ای میان برد را با موفقیت آزمایش کرده است. موشک بالستیک “آگنی-4” که قادر به حمل کلاهک هسته ای است، در چندی پیش تحت فرماندهی نیروهای راهبردی هند با موفقیت آزمایش شد. برد این موشک بالستیک 4000 کیلومتر است.

وزارت دفاع هند در بیانیه ای از پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک آگنی به جزیره عبدالکلام در منطقه اودیشا خبر داد. وزارت دفاع هند اعلام کرد این پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز این موشک تاییدی بر توان امنیتی هند و سیاست بازدارندگی دهلی نو است. هند مدعی است که استفاده از سلاح های هسته ای را آغاز نمی کند.

هند در حال تجربه تنش با چین و پاکستان، دو همسایه قدرتمند خود است، زیرا منابع آگاه اخیراً از استقرار موشک های دوربرد زمین به زمین در منطقه لاداخ هند برای مقابله با حمله احتمالی چین خبر داده اند.

منابع آگاه هندی از استقرار تعدادی از این موشک ها در منطقه مرزی لداخ برای افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله احتمالی چین خبر دادند. برد این موشک بیش از 1000 کیلومتر است و می تواند به اهدافی تا تبت برسد. تصاویر ماهواره ای افزایش استقرار موشک های زمین به هوای چین را در مناطق جدید تبت در مرز با هند نشان می دهد.

تنش بین ارتش هند و چین از سال 2020 پس از درگیری خشونت آمیز در مناطق دریاچه پانگونگ آغاز شد و دو طرف به تدریج با هجوم ده ها هزار سرباز و سلاح های سنگین گسترش خود را افزایش دادند. چین و هند 50000 تا 60000 سرباز در امتداد خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال 1962 در یک جنگ مرزی گسترده شرکت کردند، مدت هاست که یکدیگر را به تلاش برای تصرف سرزمینی در امتداد مرز غیررسمی خود، معروف به خط کنترل واقعی، متهم کرده اند.

انتهای پیام/




این مقاله را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا