بین الملل

«والیبال روی میز» ایده‌ای از جوان مخترع، ورزشی کاملاً ایرانی

فرزاد سیدی والیبالیست کشورمان در حاشیه مراسم عید نوروز در دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: علاوه بر والیبال، پینگ هم بازی می کنم. پنگ بنابراین سعی کردم تغییری در دنیای ورزش ایجاد کنم و با ترکیب والیبال و تنیس روی میز تغییری در میز پینگ پنگ ایجاد کردم.

وی افزود: در واقع در والیبال پینگ پنگ یا فرزادی از پینگ پنگ و والیبال استفاده می کردم و در هیچ رشته ای استفاده نمی شد. دور این ورزش تقریباً به اندازه دور اصلی والیبال است که اندازه آن را کم کردم و آوردم روی میز. سپس یک صفحه رومیزی شیبدار در دو طرف طراحی کردم به طول 3 متر، عرض 60 سانتی متر و عرض 158 سانتی متر. شروع بازی قوانین خاص خود را دارد. سقف شیبدار – 3 متر و 60 سانتی متر. اگر نصفش کنیم؛ یک ضلع 180 سانتی متر و ضلع دیگر 80 سانتی متر است.

مخترع والیبال روی میز این ایده را ارائه کرد: بازیکن توپ را به صورت دایره ای پرتاب می کند و برای شروع بازی باید به ناحیه شیبدار ضربه بزند یا سرویس دهد. هنگامی که این ضربه گرفته می شود، توپ با زاویه به زمین حریف می رود. بازیکن حریف می تواند این ضربه را یک بار با زدن توپ به خانه و ضربه زدن به تیم مقابل تکرار کند. این روند تا زمانی تکرار می شود که یک نفر از تیم مقابل امتیاز بگیرد.

این شرکت کننده در رویداد عصر امید در پاسخ به این سوال که آیا نمونه اختراع داخلی دارد یا خیر. وی گفت: این اختراع هیچ شباهتی درونی ندارد. در هیچ کجای دنیا چنین قوانین و طرح هایی برای والیبال روی میز نداریم.

وی درباره نحوه ورودش به این نمایشگاه گفت: ایده ای داشتیم و از طریق دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام به این نمایشگاه آمدیم. محمد المنصوری بازیکن سابق تیم ملی والیبال اکنون مربی تیم جوانان ایران است و پس از مشورت با ما تصمیم گرفتیم این پروژه را در نمایشگاه های بین المللی یا داخلی به نمایش بگذاریم. بنابراین از طریق دانشگاه آزاد معرفی شدیم که پروژه خود را انتخاب کردیم و در نمایشگاه عصر امید ارائه کردیم تا سرمایه گذار جذب شود و از وزیر ورزش کمک بخواهیم. این یک ورزش ایرانی کاملا منحصر به فرد در نوع خود در جهان است.

انتهای پیام/4057/4062/

دکمه بازگشت به بالا