واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما به تفاوت بین سه واکسن اصلی که برای درمان CHD تولید شده اند نگاه خواهیم کرد و به برخی از سوالات متداول پاسخ خواهیم داد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن های کرونا چه خصوصیاتی دارند؟

در حال حاضر سه نوع واکسن در سه شرکت دارویی وجود دارد بیونیک شرکت فایزر، نوین و AstraZenka ساخت اروپا و آمریکا است و اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی بین این سه واکسن را ارائه می دهد.

در زیر جزئیات بیشتر مشخصات این واکسن ها را مطالعه خواهیم کرد.

یک واکسن مدرن

در تاریخ 16 نوامبر ، خبر تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و حدود 94٪ اثر دارد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن تازه را می توان تا 30 روز در دمای اتاق نگهداری کرد و تا 2 ماه در دمای -20 درجه سانتیگراد نگهداری کرد. در حقیقت ، می توان آن را با یک فریزر معمولی حفظ کرد. 20 میلیون واحد از این واکسن تا پایان امسال تولید می شود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل حاد بیماری نیز مثبت است و در افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. شرکت مدرن به دنبال سود بزرگ است!

واکسن Astraznka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) ، کاملاً بر خلاف دو واکسن معمولی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که بر اساس ویروس سرد شدن شامپانزه ساخته شده است. این ویروس برای انسان کاملاً بی خطر است و تنها عامل تحریک سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka از 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق بستگی دارد. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

هرکسی از هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و همان اثر را دارد. نکته جالب در مورد واکسن آکسفورد این است که باعث کاهش شیوع و انتقال بیماری همه گیر می شود.

3 تا 4 دلار هزینه دارد که از نظر سهولت حمل و نقل نسبت به دو مورد قبلی برتر است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نباید از تأثیر کمتر آن چشم پوشی کرد! تا پایان سال 2020 ، حدود 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا گفت که پس از پایان اپیدمی کرونا در حال بررسی سودآوری است.

آیا مقاله ای دارید که به نظر شما واجد شرایط حضور در مجلات برجسته علمی باشد؟ از آنجا که حتی یک املا یا غلط املایی کوچک می تواند تمام تلاش شما را تلف کند ، ترجمه مقاله علمی خود را برای متخصصان بگذارید تا آنها بتوانند آن را به زبان مورد نظر شما ترجمه کنند. بدون شک بهترین نتیجه از بهترین و تخصصی ترین بهترین روش ها به دست می آید: Transis یک بستر تخصصی ترجمه آنلاین است که به شما امکان می دهد از خدمات ترجمه فارسی ، انگلیسی ، خدمات ترجمه متن و مقاله (ISI) بهره مند شوید.

واکسن Biontech – Pfizer

در 9 نوامبر ، فایزر اعلام کرد که واکسن کرونا را با موفقیت تولید کرده است.

تفاوت واکسن های کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار دارد. این دسته ها حاوی مواد ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که برای ساخت این نوع واکسن به ویروس واقعی نیاز نیست ، میزان تولید آن بسیار زیاد است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

تأثیر این واکسن مشخص نیست ، یعنی نمی توان با اطمینان گفت که بدن را در برابر شکل شدید بیماری محافظت می کند یا نه. یک عیب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل و نقل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و 20 دلار هزینه دارد. Pfizer دوست دارد از این طریق سود خوبی کسب کند. تا پایان سال 2020 ، حدود 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد آلوده به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری ویروس کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید منتظر بهبودی کامل باشند. این مورد در مورد کسانی که با بیمار در قرنطینه بوده اند نیز صادق است. تا زمانی که احتمال ابتلای فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بماند و بعد از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا می خواهید درباره زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و آخرین تحولات کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید بیشتر مقالات معتبر و تأثیرگذار در مورد توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را به روز نگه دارند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به مترجمان حرفه ای بسپارید!

تفاوت بین مترجم متخصص زیست شناسی و مترجم عمومی در ترجمه تخصصی متون زیست شناسی مشهود است. Transis شما را در این مسیر همراهی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را تزریق کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود ، به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که از آلرژی رنج می برند یا قبلا شوک آنافیلاکتیک یا واکنش های شدید آلرژیک داشته اند ، ممکن است از واکسیناسیون جلوگیری کنند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید فوراً واکسینه شود که این امر خطر بیماری شدید ویروس کرونا قلب را افزایش می دهد.

استفاده از واکسن های کرونا برای یک زن باردار هیچ مشکلی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را تخمین زده و در صورت لزوم واکسن بزنید.

عوارض جانبی واکسن های کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم در محل تزریق ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب از عوارض جانبی آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. اگر این عوارض جدی تر شوند ، فرد باید با مرکزی که تزریق تزریق شده تماس بگیرد تا اقدامات بیشتری برای درمان سریعتر انجام شود.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا