عمومی

ورود پیک ششم کرونا طی ۳ هفته آینده قطعی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، شهریار فتحی در جلسه ستاد پیشخوان حضور دارد تاج پادشاهی شهرستان پوناب با بیان اینکه متأسفانه بر اساس گزارش های رسیده این بیماری شیوع پیدا کرده است سمت او یک ویروس کرونای جدید به نام – میکرونیزه شده – در سراسر کشور دارد. اضافه: سمت ویروس جدید به سرعت در حال گسترش است و باید اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار این ویروس در شهر انجام شود.

وی گفت: با وجود گسترش واکسیناسیون و تشویق مردم به واکسیناسیون، متاسفانه تاکنون 13 هزار نفر در شهرستان پوناب از واکسیناسیون خودداری نکرده اند.

رئیس ستاد ضد ویروس تاج پادشاهی شهرستان پوناب با اشاره به اینکه در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، شاهد آغاز موج ششم ویروس کرونا خواهیم بود. وی گفت: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و شیوع بیماری، ناگزیر باید محدودیت ها را بازگردانیم.

فتحی خاطرنشان کرد: کارکنان دولت باید در زمینه واکسیناسیون پیشگام باشند و کارمندانی که هنوز واکسینه نشده اند موظفند هر سه روز یک بار تست PC منفی بدهند. س پیشرفت (PCR)

وی تاکید کرد: تنها مجوز برگزاری مراسم عزاداری محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی است و مساجد حق برگزاری مراسم شب، اربعین و یادبود در مساجد را ندارند.

فرماندار بناب تصریح کرد: مصوبات مقام معظم رهبری در مقابله با کرونا بر اساس دستور مقام معظم رهبری در فصل است. سخنرانی این است، به عنوان یک قاعده، باید اجرا شود.

سمت هاله جدید به سرعت در حال گسترش است

همانطور که مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پوناب در این جلسه گفت: آ میکرون در سراسر کشور سریع است در حال حاضر گسترش است.

بر اساس این گزارش، وحید رضایی افزود: کسانی که دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند نسبت به آن مقاومت بیشتری دارند. سمت جدید به این بیماری مبتلا خواهد شد.

وی تاکید کرد که لازم است از سوی دیگر با همکاری مسئولان شهری و اهالی از ابتلا به این ویروس پیشگیری می شود جشن ها در این تجمعات اعلام شد که همه مردم و مسئولان شهری باید آمادگی کامل برای مقابله با این موضوع را داشته باشند سمت ما بیماری داریم بنابراین موج جدیدی از بستری شدن عروق کرونا در پوناب را شاهد نیستیم.

این مسئول بهداری شهرستان پوناب با اشاره به اینکه کار واکسیناسیون با نوبت سوم در شهرستان پوناب آغاز شده است، خاطرنشان کرد: وی افزود: تاکنون 9 هزار و 623 نفر در شهرستان پوناب نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

رضایی خاطرنشان کرد: تاکنون 13 هزار نفر در شهرستان پوناب با واکسن کرونا واکسینه نشده اند و مطمئناً این افراد بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های جدید عروق کرونا هستند.

وی همچنین 91 درصد دانش آموزان این شهرستان را واکسینه کرد آگاه کردن وی گفت: در حال حاضر حدود 1000 دانش آموز در این شهر همچنان از واکسینه شدن خودداری می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در بخشی دیگر از سخنان خود اذعان داشت: متاسفانه هنوز هم برخی از پزشکان عمومی در این شهرستان کرونا را نوعی سرماخوردگی و از نظر ما هر راهی برای سرماخوردگی می شناسند. Omicron مصدوم باید سریعا تحت مداوا و بستری در بیمارستان باشد.

رضایی گفت: تاکنون 76 درصد از جمعیت بالای 12 سال شهرستان پوناب دو نوبت واکسن دریافت کرده اند.

وی همچنین تاکید کرد: مصوبات ستاد مقابله تاج پادشاهی شهر باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا