اجتماعیبرترین های کسب و کار

ویزاهای کار برای اقامت در هلند کدامند؟

انواع ویزای کار هلند

مهم‌ترین شرط برای ورود به کشور هلند، داشتن ویزای این کشور است. عبارتند از:

ویزای کار هلند (کوتاه مدت)

هر یک از افراد متقاضی برای کار در کشور هلند به ویزای کاری این کشور نیاز خواهند داشت. این ویزا که دارای اعتبار ۹۰ روزه (سه ماهه) است، ویزای کوتاه مدت نام دارد که خود به دو نوع مجزا تقسیم‌بندی می‌شود.

ویزای کار هلند از نوع MVV

اقامت هلند ملک پور: این ویزا جزء ویزاهای بلند مدت محسوب شده و برای آن دسته از افرادی که قصد ملحق شدن به خانواده را دارند، صادر می‌شود، تا در آنجا بتوانند به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند. البته آن دسته از افرادی که شهروند استرالیا یا جزء مردم کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن هستند، نیازی به گرفتن این ویزا ندارند.

ویزای کار هلند از نوع بازگشتپذیر

این ویزا برای افرادی است که قصد دارند در مدت اقامت خود، امکان رفت و آمد و خروج از کشور را داشته باشند و مشکلی برای اقامتش به وجود نیاید. مدت اعتبار این ویزا سه ماه تا یک سال است.

ویزای کار هلند از نوع GVVA

این ویزا فقط به آن دسته از افراد متقاضی که خارج از اتحادیه اروپا (EEA) و سوئیس هستند، تعلق می‌گیرد. دریافت این ویزا نیز زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که شما در کشور هلند کارفرمایی داشته باشید تا او برایتان مجوز کار صادر کند و بتوانید به واسطه آن، این ویزا را دریافت کنید. به طور معمول مدت زمان اعتبار این مجوز سه سال است، در صورتی که بیش از این زمان، قصد ماندن در کشور هلند را دارید، باید حدود سه ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار آن، برای تمدید به سازمان کار و امور مهاجرین کشور هلند مراجعه کنید.

ویزای کار کارمند عادی در هلند

اگر فرد متقاضی بخواهد به عنوان یک کارمند با حقوق معمولی (کارمند مهاجر) در هلند کار کند، به این نوع از ویزای کار هلند نیاز خواهد داشت.

ویزای کار برای کار فصلی در هلند

ویزای کار هلند برای کار فصلی به افرادی اعطا می‌شود که در بخش کشاورزی، کار فصلی در هلند انجام می‌دهند. این ویزا حداکثر برای ۲۴ هفته اعتبار خواهد داشت.

شرایط ویزای کار هلند

با توجه به این که کشور هلند از جمله کشورهایی است که هر ساله تعداد زیادی متقاضی کار از سراسر جهان دارد، شرایط ویزای کار هلند ساده نبوده و اقامت در این کشور کار آسانی نخواهد بود. برخی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای کار هلند، عبارتند از:

شرایط ویزای کار کارمند عادی در هلند عبارت است از:

شرایط ویزای کار برای کار فصلی در هلند عبارت است از:

شرایط ویزای کاری هلند از طریق پیشنهاد کار (Job Offer)

یکی از روش‌های محبوب و مورد علاقه افراد متقاضی دریافت ویزای کار هلند، دریافت پیشنهاد کاری و پیدا کردن کارفرمای هلندی است. دانستن این نکته جالب است که هیچ یک از کارفرمایان کشورهای مهاجرپذیر از جمله هلند، مجوز دادن یک جایگاه شغلی به افراد غیر بومی را ندارند و این امر تنها زمانی امکان‌پذیر است که پُر کردن موقعیت شغلی مورد نظر توسط افراد بومی، امکان‌پذیر نباشد. در این صورت است که کارفرمایان می‌توانند از طریق آگهی، درخواست نیروی کار دهند و افراد متقاضی دریافت کار نیز می‌توانند به واسطه آگهی و سایت‌های کاریابی به دنبال شغل مناسب خود بگردند. متقاضی پس از دریافت دعوت‌نامه کار از طریق کارفرمای حقیقی یا حقوقی در شرکتی معتبر، باید شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای کار هلند را داشته باشد که پیش‌تر به آن اشاره کردیم.

به عبارتی برای دریافت ویزای کار هلند از طریق پیشنهاد کار یا جاب آفر، گذراندن پروسه‌ای لازم است که شامل آگهی شغل مورد نظر به مدت سه ماه در هلند است. در صورت عدم وجود فرد مورد نظر، این آگهی به مدت سه ماه در کل اتحادیه اروپا انجام می‌شود. در صورتی که نیروی کار متخصص برای شغل مورد نظر یافت نشود، فرد متقاضی از هر یک از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله ایران می‌تواند برای مهاجرت از طریق کار اقدام کرده و ویزای کار هلند را دریافت کند.

راحت ترین راه مهاجرت به هلند |شرایط جاب آفر هلند

شرایط ویزای جستجوی کار هلند (Job seeker)

در حال حاضر نمی‌توان بدون داشتن جاب آفر به هلند مهاجرت کرد، اما در اغلب کشورهای مهاجرپذیر رایج و مرسوم است با استفاده از ویزای جستجوی کار هلند، فرصت مناسبی برای متقاضیان مهاجرت از طریق کار فراهم شود. کشور هلند نیز از جمله کشورهایی است که به دلیل نیاز مبرم به نیروی کار متخصص و جوان، از ویزای جستجوی کار برای جذب افراد استفاده می‌کند.

افراد متقاضی ویزای کار هلند می‌توانند با دریافت ویزای جستجوی کار یا همان جاب سیکر، به مدت ۶ ماه در هلند اقامت داشته و به دنبال کار مناسب خود باشند. در طول این مدت پس از دریافت پیشنهاد کاری مناسب، باید ویزای موقت خود را به تغییر دهند. اما در صورتی که متقاضی نتواند در مدت تعیین شده شغل مورد نظر خود را پیدا کند، باید به سرعت کشور را ترک کند زیرا ویزای جاب سیکر قابل تمدید نیست. توجه به این نکته لازم است که صدور ویزای جاب سیکر برای ایرانیان دارای محدودیت‌هایی است. از این رو به صراحت می‌توان گفت که ویزایی به نام ویزای جستجوی کار هلند برای ایرانیان وجود ندارد.

مراحل اخذ ویزای کار هلند

هلند یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی است که برخلاف کشورهایی همچون فرانسه و اتریش، ضرورتی به داشتن تسلط بر زبان هلندی به هنگام مهاجرت نیست. اگرچه شرکت‌های زیادی در هلند وجود دارند که افراد بین‌المللی را استخدام می‌کنند اما درک این نکته مهم است که یافتن شغل در این کشور دشوار است. اولین مرحله برای دریافت ویزای کاری هلند، دریافت پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای هلندی است. پس از این مرحله، نوبت به امضای قرارداد کاری از سوی کارفرماست. با در دست داشتن پیشنهاد کاری امضاء شده توسط کارفرمای هلندی، فرد متقاضی می‌تواند درخواست ویزای کار هلند خود را ثبت کند. دولت پس از بررسی صلاحیت هر دو طرف، در صورت تأیید، نسبت به صدور ویزای کاری هلند اقدام می‌کند.

مدارک لازم برای ویزای کار هلند 

ویزای کار هلند از جمله ویزاهایی است که می‌تواند به فرد متقاضی در گرفتن اقامت هلند مفید واقع شود. البته در صورتی که از مدت زمان کار و اقامت فرد در کشور هلند، پنج سال گذشته باشد و در طول این مدت مالیات خود را به دولت پرداخت کرده باشد. در این شرایط است که می‌تواند درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم ثبت کند. مدارک لازم برای ویزای کار هلند عبارت است از:

هزینه ویزای کار هلند

هزینه ویزای کار هلند ۱۳۴۸ یورو (۱۴۸۸ دلار آمریکا) است. اگر فرد متقاضی شهروند ترکیه باشد، بسته به این که آیا به MVV نیاز دارد یا خیر، این ویزا برای او ۵۷ یورو (۶۳ دلار) یا ۶۶ یورو (۷۳ دلار آمریکا) هزینه دارد. هزینه‌های گفته شده شامل تعیین وقت سفارت، تکمیل فرم ویزای کار هلند، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و ارائه برنامه سفری است، اما اگر اهل سان مارینو باشد، این ویزا رایگان است. اگر برای دریافت ویزای کار هلند به کمک نیاز داشتید، با خدمات مشاوره ویزا و مجوز کار ما تماس بگیرید. کارشناسان و متخصصان ما منتظر ارائه مشاوره به روز هستند.

ویزای کار هلند برای ایرانیان

اگر هم اکنون در ایران زندگی می‌کنید و به فکر کار در هلند و دریافت ویزای کار هلند هستید، چند نکته وجود دارد که باید قبل از هرگونه اقدامی به آن‌ها توجه کنید.

شرایط ورود (ویزا، مجوز کار)

وب سایت خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) به شما می‌گوید، اگر می‌خواهید در هلند کار کنید چه شرایطی را باید رعایت کنید و چه مدارکی را لازم دارید.

شماره خدمات شهروندی (BSN)

اگر قصد دارید در هلند کار کنید، مواردی وجود دارد که باید با مقامات هلند هماهنگ کنید. برای این کار به شماره خدمات شهروندی BSN نیاز دارید.

نکات و جزوات

اطلاعات زیادی در مورد زندگی و کار در هلند وجود دارد که می‌توانید در آنجا بروشورهایی برای شهروندان اروپایی که قصد نقل مکان به هلند را دارند، پیدا کنید.

کمک به اقتصاد، فرهنگ یا علم هلند

در صورتی که شما یک مهاجر بسیار ماهر، یک سرمایه‌گذار یا در حال راه‌اندازی کسب و کار خود باشید و بتوانید به اقتصاد هلند، فرهنگ یا علم این کشور کمک کنید، به احتمال زیاد ویزای کاری شما پذیرفته می‌شود.

مشاغل مورد نیاز در هلند

مشاغل بسیار زیادی را می‌توان در هلند نام برد که همواره به آن‌ها نیاز است،اما مشاغلی هستند که احساس نیاز بیشتری در آن‌ها وجود دارد. در این بخش به مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز در هلند و ارائه توضیحاتی درباره هر یک از آن‌ها پرداخته و تقاضای فعلی و چشم‌انداز شغلی آینده آن‌ها را به اختصار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مهندسان

کشور هلند نیز مانند همسایه خود آلمان، سنت طولانی در مهندسی، نوآوری و علم با فناوری پیشرفته دارد. یک نظرسنجی توسط دفتر استعدادیابی جهانی نشان داده است که هلند با حدود ۱۳ درصد از کل آگهی‌های شغلی در بخش مهندسی، دومین تقاضای مهندسان در سطح جهان را دارد. چه مهندس پروژه، مکانیک یا فنی باشید، حرفه شما مورد تقاضا است. اگر شما یک مهندس آب هستید، هلند مطمئناً مکان مناسبی برای شما برای جستجوی شغل است. همچنین دارای سنت طولانی در کنترل و حفاظت سیل، فناوری لایروبی و مهندسی رودخانه است و به رکن مهمی در ساختمان‌سازی سازگار با آب و هوا تبدیل شده که امکان ساخت خانه‌ها را در مناطق مستعد سیل فراهم می‌کند.

هلندی‌ها با داشتن جایگاهی قوی در زمینه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و موقعیت پیشرو در انرژی باد فراساحلی، پردازش زیست توده و کشاورزی گلخانه‌ای، چالش‌های بلندپروازانه‌ای را برای خود به وجود آورده‌اند. این کشور متعهد شده که تا سال ۲۰۵۰ یک سیستم انرژی قابل اعتماد، پایدار و مقرون به صرفه ایجاد کند که ۴۰ درصد برق خود را از منابع پایدار تولید می‌کند. از این رو کشور هلند سرمایه‌گذاری زیادی در نوآوری، طراحی و مشارکت‌های دولتی و خصوصی انجام می‌دهد.

متخصصان ICT

هلند از جمله کشورهایی است که دارای اقتصادی دانش محور با تمرکز قوی بر صنایع دارای فناوری‌های پیشرفته، نوآوری‌های تکنولوژیکی و بهره‌وری بسیار بالا از نیروی کار است. متخصصان آموزش دیده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در حال حاضر تقاضای بالایی دارند و تعداد مشاغل خالی در این زمینه تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به ۳۷۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده که رشد ۲/۱ درصدی را نشان می‌دهد. این بخش یکی از بخش‌هایی است که سریع‌ترین رشد را در هلند دارد و طیف وسیعی از عملکردهای ICT در این کشور مورد تقاضاست. اگر بتوانید مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را با مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی، به خوبی ترکیب کنید، با نقش‌های متعددی همخوانی کامل خواهید داشت. در حال حاضر، هر ترکیبی از فناوری اطلاعات و ارتباطات با سایر مهارت‌ها (مانند امنیت، بهداشت، آموزش و …) بسیار مورد توجه است.

یک مثال خوب در این زمینه، نقش به نسبت جدید طراحی داخلی الکترونیکی است. امروزه، معماران و کسب و کارها اغلب یک متخصص خارجی ICT را برای مشاوره مناسب در مورد نحوه پیاده‌سازی و استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی و دیجیتالی در ساختمان‌های خود استخدام می‌کنند. علاوه‌بر این، در بازار کار رقابتی امروز، پیشینه ICT نقطه شروع محکمی برای موقعیت‌هایی همچون مدیریت سیستم‌های میانی تا بالاتر است. چه بخواهید در دولت، تجارت یا آموزش کار کنید، داشتن مدرک حرفه‌ای در ICT به طور قطع برای شما، شغلی در هلند ایجاد می‌کند و این به شما بستگی دارد که انتخاب کنید در چه کسب و کاری می‌خواهید کار خود را شروع کنید.

نوآوران در صنایع خلاق

قرن‌هاست که خلاقیت هلندی‌ها الهام‌بخش بوده و به دیگران آموزش داده شده است. نوابغی همچون رامبراند (Rembrandt) و ون گوگ (Van Gogh) دنیای اطراف خود را متحول کردند. استادان هلندی امروزی نمادهایی از نقاط قوت طراحی هلندی را نشان می‌دهند که در آن عمل‌گرا، ذهن باز، مفهومی و خارج از چارچوب بوده و پایبندی به اصول کمتر در آن دیده می‌شود. در طراحی هلندی، نوآوری، خلاقیت و تجارت در هم آمیخته است. همین امر خلاقیت کسب و کار را نوآورتر، رقابتی‌تر و شکوفاتر می‌کند. بیش از دو سوم این متخصصان خلاق، خوداشتغال هستند. اگر می‌خواهید شغلی را در صنایع خلاق شروع کنید، هلند مکان خوبی برای بررسی است.

متخصصان مراقبتهای بهداشتی

با توجه به این که جمعیت در کشور هلند رو به پیری است، شکاف بزرگی بین تقاضا در بخش مراقبت‌های بهداشتی و تعداد کارکنان واجد شرایط، برای پُر کردن آن وجود خواهد داشت. بخش مراقبت‌های بهداشتی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌ها در هلند است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۰ به طور پیوسته رشد کند. در حال حاضر، بیشتر مشاغل خالی در یک دوره معقول پُر می‌شوند، اما در حال حاضر پُر کردن موقعیت‌هایی که به مدرک دانشگاهی (علوم کاربردی) نیاز دارند، سخت‌تر است. از آنجایی که تعداد افراد مسن بالای ۶۵ سال، تا سال ۲۰۴۰ دو برابر خواهد شد، چشم‌انداز خوبی برای فرصت‌های شغلی در بخش مراقبت‌های بهداشتی هلند، برای حداقل سه دهه وجود دارد.

تقاضای خاصی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، دندانپزشکی و مراقبت از سلامت روان وجود دارد اما نباید این نکته را از یاد برد که اکثر حرفه‌های مراقبت‌های بهداشتی در هلند حرفه‌های تحت نظارت هستند. این بدان معناست که دسترسی به این حرفه‌‌ها به واسطه قانون تنظیم می‌شود که برای پذیرش در هر حرفه باید به مرجع مربوطه مراجعه کنید تا تعیین کند که آیا می‌توانید حرفه مربوطه را در هلند انجام دهید یا خیر. نمونه‌هایی از حرفه‌های تنظیم شده در مراقبت‌های بهداشتی، پرستار، دندانپزشک و پزشک هستند.

مشاغل ذکر شده، بیشترین مشاغل مورد نیاز در هلند هستند. سایر مشاغل مورد نیاز شامل افراد متخصص در امور مالی و نیز افراد با تجربه کار در فروش، بازاریابی و خدمات مشتری، متخصصان و فارغ‌التحصیلان مالیاتی، مدیران موقت و آموزش و پرورش است. حقوق واریزی از سوی کارفرما، باید برای شخص و کل اعضای خانواده وی مکفی باشد.

تمدید ویزای کار هلند

اگر شما بنا به هر دلیلی مایل به تمدید اقامت خود در کشور هلند هستید، باید در خواست خود را برای تمدید ویزای کاری هلند از طریق اداره مهاجرت در این کشور به ثبت برسانید. پس از ثبت درخواست، مقامات دلایل شما را برای تمدید ارزیابی کرده و بر اساس دلایل ذکر شده و ملیت شما، ویزای شما را تمدید خواهند کرد. از آنجایی که اعتبار ویزای کاری شما، بسته به نوع آن متفاوت است باید حداقل ۴۵ روز قبل از به اتمام رسیدن مدت زمان ویزا، نسبت به تمدید آن اقدامات لازم را انجام دهید. تنها زمانی شما غیرقابل تمدید خواهد بود که ویزای جستجوی کار یا همان جاب سیکر را دریافت کرده باشید

منبع : https://miemohajerat.net/

دکمه بازگشت به بالا