برترین های کسب و کاربین الملل

ویزای شینگن برای راننده ترانزیت

ویزا ترانزیت چیست

درصورتی‌که هر کسی به هر دلیلی قصد سفر به کشوری را داشته باشد و در مسیر، به کشورهای دیگر وارد شود، باید ویزا ترانزیت داشته باشد. پس اگر هنوز نمی‌دانید و چه کسانی باید برای دریافت آن اقدام کنند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. مهمترین افرادی که باید حتما ویزای ترانزیت داشته باشند، رانندگانی هستند که قصد ارسال کالا به کشورهای دیگر را دارند. اما چگونه باید ویزای ترانزیت دریافت کرد؟ در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره این مسئله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فرقی ندارد که شما به چه دلیلی می‌خواهید از کشوری عبور کنید. در هر شرایط، اگر مجبور شوید برای رسیدن به کشور مقصد خود، وارد فرودگاه و یا هر منطقه دیگری از کشور شوید، باید حتما ویزا ترانزیت داشته باشید. این موضوع برای همه افراد صدق می‌کند. همان‌طورکه گفتیم، رانندگان بیشتر از همه به ویزای ترانزیت نیاز دارند. زیرا آنها مجبور می‌شوند برای ارسال کالای بین‌المللی به مقصد مورد نظر خود، از کشورهای مختلف زیادی عبور کنند. در این شرایط، بدون داشتن ویزای ترانزیت به هیچ عنوان امکان عبور از آن کشور را نخواهند داشت.

Schengen visa for transit driver

ویزا ترانزیت چیست؟

درصورتی‌که هنوز به درستی نمی‌دانید ویزا ترانزیت چیست و چه کاربردی دارد، این بخش را حتما مطالعه کنید. ویزای ترانزیت نوعی ویزا است که به افراد مختلف داده می‌شود و در آن، مدت زمان محدودی نگاشته شده است. مسافران بر اساس همین مدت زمان، می‌توانند در یک بازه زمانی خاص درون کشور مورد نظر خود بمانند.

به بیان دیگر، در پاسخ به این سوال که ویزای ترانزیت چیست می‌توان گفت که ویزا ترانزیت در واقع نوعی مدرک برای مسافران غیرمستقیم است. بااین‌حال، باید بدانید که برای دریافت ویزای ترانزیت، سخت‌گیری‌های بسیار زیادی می‌شود و به همین دلیل هم باید شرایط کافی برای دریافت این ویزا را داشته باشید. اغلب مواقع، ویزای ترانزیت دارای اعتبار 24 ساعته است و بعد از گذشت این 24 ساعت، باید فورا خاک کشوری که در آن هستید را ترک کنید.

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که در شرایط خاص، مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت به یک هفته تا 10 روز هم برسد. با این حال، غالبا هیچ‌گونه گزینه‌ای برای تمدید این ویزا وجود ندارد و به محض اتمام اعتبار آن، مسافران باید آن کشور را ترک کنند. اما به نظر شما مهم‌ترین افرادی که باید ویزای ترانزیت داشته باشند، چه کسانی هستند؟

رانندگان بین‌المللی که قصد ارسال کالا به سایر کشورها را دارند، باید حتما ویزا ترانزیت دریافت کرده باشند. این رانندگان باید قبل از رسیدن به کشور مقصد خود، متوجه شوند که در مسیر باید از چه کشورهایی عبور کنند و از قبل برای دریافت ویزای ترانزیت همان کشور‌ها اقدام نمایند. خوب است بدانید که مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت هر یک از کشورها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ویزای ترانزیت ترکیه تنها 2 روز است. این در حالی است که ویزای ترانزیت کشور کویت به 7 روز  می‌رسد. از سوی دیگر، کشورهای مانند عمان، سنگاپور و خیلی از کشورهای دیگر، ویزای ترانزیت را با مدت زمان اعتبار کمتر از 1 روز صادر می‌کنند.

پس اگر شما هم قصد ارسال کالای خود به کشورهای دیگر را دارید، باید مطمئن شوید که راننده از قبل برای دریافت ویزای ترانزیت اقدام کرده است. اگر هم اطلاعاتی درباره این موضوع ندارد و نمی‌داند که ویزا ترانزیت چیست و چگونه باید آن را دریافت کند، به احتمال زیاد نمی‌توانید به آن راننده برای حمل کالای خود اعتماد کنید. زیرا رانندگان بین‌المللی باید بدانند که چگونه ویزای ترانزیت بگیرند و کالا را به کشور مقصد ببرند.

ویزای شینگن رانندگان ترانزیت

درصورتی‌که راننده برای رسیدن به مقصد مجبور شود از کشورهای عضو شینگن عبور کند، باید حتما ویزای شینگن رانندگان ترانزیت را داشته باشد. دریافت این ویزا نسبت به ویزای ترانزیت در کشورهای دیگر نسبتا دشوارتر است. این نوع ویزا برای توقف کوتاه مدت رانندگان در یکی از این کشورها کاملا ضروری است و در صورت نداشتن آن، به هیچ عنوان امکان توقف در کشور مورد نظر خود را نخواهند داشت. مدت زمان اعتبار ویزای شینگن رانندگان ترانزیت هم غالبا 1 روز و یا حتی کمتر از 1 روز است و بعد از گذشت این بازه زمانی، باید خیلی سریع کشور را ترک کنید.

چگونه ویزای ترانزیت بگیریم؟

بعد از این‌که به طور کامل متوجه شدید که ویزا ترانزیت چیست و چه کاربردهایی دارد، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه ویزای ترانزیت بگیریم ؟ برای پاسخ، باید بگوییم که دریافت ویزای ترانزیت نیازمند داشتن شرایط و مدارک خاصی است و در صورت نداشتن یکی از این مدارک، به هیچ عنوان امکان دریافت ویزای ترانزیت را نخواهید داشت. به همین دلیل هم به خوبی به بخش زیر توجه کنید و مطمئن شوید که تمام شرایط و مدارک زیر را دارید.

هزینه ویزا ترانزیت چگونه است؟

بعد از این که متوجه شدید ویزا ترانزیت چیست و چرا باید آن را دریافت کنید، نوبت به آن می‌رسد که درباره هزینه آن نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. هزینه ویزا ترانزیت دقیقاً مدل هزینه ویزای شینگن است. به این معنی که باید برای دریافت ویزا ترانزیت، معادل ۸۰ یورو پرداخت کنید.

به این صورت، می‌توانید تاییدیه ویزای ترانزیت خود را دریافت کنید. البته علاوه بر هزینه ویزا ترانزیت، باید هزینه‌ای برای بیمه مسافرتی نیز بپردازید که بتواند پوشش ۳۰ هزار یورویی داشته باشد. رسید پرداخت تمام هزینه‌ها به همراه بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا ترانزیت ضروری است.

مدارک لازم برای ویزای رانندگان چیست

درصورتی‌که یک راننده بین‌المللی هستید و برای حمل کالای خاصی به یکی از کشورهای خارجی، باید از کشور دیگری عبور کنید، نیازمند داشتن ویزای رانندگان ترانزیت هستید. برای گرفتن این ویزا، به مدارک زیر نیاز دارید.

  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی کامل
  • تکمیل فرم درخواست ویزا ترانزیت
  • ویزای کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی
  • کارت واکسن
  • عکس رنگی سایز 3.5 در 4.5
  • مدارک کامل مربوط به خودرو و گواهینامه بین‌المللی

برای شناخت روش های دریافت گواهی نامه بین المللی به مقاله مراجعه کنید.

شرایط دریافت ویزای ترانزیت

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند به شما در دریافت ویزای ترانزیت کمک کند، این است که شرایط دریافت این ویزا را به خوبی بلد باشید. به خصوص در حال حاضر که خیلی از سفرها با گذشتن از کشورهای حوزه شینگن انجام می‌شوند، این کشورها سخت‌گیری‌های بیشتری درباره ویزای ترانزیت خود در نظر گرفته‌اند.

یکی از مهم‌ترین شرایطی که قبل از دریافت ویزای رانندگان ترانزیت هریک از کشورها باید داشته باشید، کسب اطلاعات کافی درباره نحوه دریافت ویزا و مسیر درست برای رسیدن به مقصد است. زیرا اگر شما به‌گونه‌ای رانندگی کنید که مجبور شوید از کشورهای دیگری هم عبور کنید و ویزای ترانزیت آن کشورها را هممکن است برای سفر به یک کشور، نیاز باشد تا وسیله حمل و نقل و مسیر خود را در کشور دیگر تغییر دهید.

حال اگر کشوری که قرار است وسیله حمل و نقل را در آن عوض کنید، عضو منطقه شنگن باشد، باید ویزای شنگن ترانزیت دریافت کنید. البته دریافت ویزای شینگن ترانزیت برای این منظور بستگی به تابعیت شما نیز دارد. برخی کشورها از اخذ این ویزا معاف هستند. در این مقاله به ویزای ترانزیت شینگن می‌پردازیم و انواع آن را بیان می‌کنیم. سپس در مورد مدارک لازم، هزینه و مدت اعتبار این ویزا توضیح می‌دهیم. در انتها نیز به سوالات متداول در این باره پاسخ می‌دهیم. در ضمن شما می‌توانید مقالات زیر را درباره ویزای شینگن مطالعه کنید:

انواع ویزای ترانزیت شینگن

  • ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی (Airport Transit Schengen Visa)
  • ویزای شینگن ترانزیت برای دریانوردان (Transit Schengen Visa for Seafarers)
  • ویزای شینگن نوع C با وضعیت “ترانزیت” (معتبر تا 5 روز)

تعریف کلی این ویزاها تقریبا از نام آن‌ها مشخص است. در ادامه به توضیح درباره هرکدام می‌پردازیم.

ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی چیست؟

اخذ ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی برای چه کشورهایی اجباری است؟

  • افغانستان
  • اتیوپی
  • ایران
  • اریتره
  • عراق
  • بنگلادش
  • کنگو
  • نیجریه
  • غنا
  • پاکستان
  • سریلانکا
  • سومالی

– اگر پاسپورت دیپلماتیک و رسمی دارید.

– در صورتی که از پرسنل پرواز هستید.

چه مدارکی برای اخذ ویزای شینگن ترانزیت فرودگاهی لازم است؟

فرم درخواست ویزای کوتاه‌مدت را تهیه کنید و آن را با دقت پر کرده، سپس پرینت و امضا کنید.

عکس شما باید مناسب پاسپورت و معتبر برای 3 ماه گذشته باشد. پاسپورت فعلی شما حداقل دو صفحه خالی برای برچسب ویزا داشته باشد. تاریخ صدور پاسپورت نیز از 10 سال گذشته قدیمی‌تر نباشد.

  • مدارک نشان‌دهنده پرواز شما به کشور مقصد نهایی

رزرو بلیط رفت و برگشت (به کشور سوم)، ویزای صادر شده از طرف کشور مقصد نهایی شما (در صورتی که نیاز به ویزای کشور سوم داشته باشید). بیمه مسافرتی شما باید پوشش 30,000 یورو را به خصوص برای فوریت‌های پزشکی داشته باشد. همچنین باید بیمه را از شرکت معتبر دریافت کنید.

  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

معمولا یکی از مدارکی که از شما در سفارت درخواست می‌شود، رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا است.

ویزای شینگن ترانزیت با اعتبار 5 روز

زمانی که شما برای رفتن به کشور مقصدتان (که خارج از منطقه شنگن است)، قرار است از یک یا بیش از یک کشور در این منطقه گذر کنید، باید برای ویزای شینگن با اعتبار 5 روز اقدام نمایید. این ویزا قبلا در دسته بندی جدا یعنی ویزای شینگن نوع B بود. اما اکنون در زیر مجموعه ویزای شینگن نوع C با حالت “ترانزیت” قرار گرفته است.

ویزای ترانزیت فرودگاهی و ویزای ترانزیت با اعتبار 5 روز چه تفاوتی دارد؟

ویزای ترانزیت فرودگاهی به شما اجازه نمی‌دهد که از منطقه تعیین شده به عنوان منطقه ترانزیت بین‌المللی خارج شوید و فقط باید در یک فرودگاه پرواز خود را تغییر دهید. اما ویزای ترانزیت با اعتبار 5 روز به شما این اجازه را می‌دهد که برای رسیدن به کشور مقصد، از یک یا بیش از یک کشور منطقه شینگن عبور کنید.

ویزای شینگن ترانزیت برای دریانوردان

در چه صورت باید برای ویزای شینگن ترازیت برای دریانوردان اقدام کرد؟

اگر کشور تابعیت شما از جمله کشورهایی باشد که برای ورود به منطقه شنگن به ویزا نیاز دارند و یکی از موارد در مورد شما صدق کند، باید ویزای ترانزیت برای دریانوردان را دریافت کنید.

  • اگر به یک کشتی ملحق می‌شوید که در بندر منطقه شینگن هست یا قرار است به آنجا بیاید.
  • از کشتی فعلی به کشتی دیگری می‌روید که در بندر منطقه شنگن هست یا قرار است باشد.
  • به دلایلی مانند پایان قرارداد، بیماری، بازگشت به وطن و موارد اضطراری خانوادگی قرار است در بندرگاه این منطقه، کشتی را ترک کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن ترانزیت برای دریانوردان

این فرم باید به دقت تکمیل و امضا شود.

  • دو قطعه عکس مناسب پاسپورت

عکس باید طبق معیارهای ویزای شینگن باشد.

  • پاسپورت معتبر و کپی از صفحات اطلاعات گذرنامه

پاسپورت شما باید برای حداکثر 10 سال گذشته باشد، همچنین حداقل تا 3 ماه پس از خروج شما از منطقه شینگن اعتبار داشته باشد.

  • اصل و فتوکپی کتاب یادداشت و گزارش دریانورد

این کتاب شامل مشخصات، عکس، آدرس، جایگاه دریانورد و گزارشات حمل و نقل تاکنون است.

  • دعوتنامه از طرف شرکت کشتیرانی در منطقه شینگن

باید برای دریافت ویزا از طرف شرکت کشتیرانی که با شما قرارداد بسته است دعوتنامه دریافت کنید و آن را به عنوان یکی از مدارک همراه خود داشته باشید.

این بیمه باید با پوشش حداقل 30,000 یورو و برای تمامی فوریت‌های پزشکی و حتی برگرداندن در صورت مرگ باشد. در صورتی که استفاده از حمل و نقل هوایی در برنامه کاری و سفر شما باشد، برگه رزرو بلیط خود را همراه داشته باشید. قراردادی که شما به عنوان دریانورد با شرکت کشتیرانی یا سازمانی دیگر برای طی مسیر بسته‌اید، باید ارائه شود.

  • رسید پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا

مدت اعتبار ویزای شنگن ترانزیت برای دریانوردان

دریانوردان با داشتن این ویزا می‌توانند حداکثر تا 5 روز در منطقه شینگن بمانند. همچنین در این 5 روز نمی‌توانند بندرگاه را ترک کنند، مگر آنکه برای ویزای شینگن نوع C (ویزای کوتاه مدت مرسوم) اقدام کنند.

چگونه برای اخذ ویزای شینگن ترانزیت اقدام کنیم؟

1- باید ابتدا بررسی کنید که آیا نیاز به دریافت این ویزا دارید یا خیر. ایران جزء کشورهایی است که اتباع آن برای ورود به منطقه شینگن باید ویزا دریافت کنند.

2- فرم درخواست ویزا را تهیه و تکمیل کنید.

3- مدارک لازم را با توجه به نوع ویزای ترانزیت و آنچه که از شما خواسته شده آماده کنید.

4- رزرو وقت سفارت کشور موردنظر

5- پرداخت هزینه درخواست ویزا

کجا باید برای درخواست ویزای شینگن ترانزیت اقدام کرد؟

در یکی از دپارتمان‌ها یا سازمان‌های زیر برای ویزای ترانزیت درخواست دهید:

  • سفارت کشوری که فرودگاه یا بندر در آن قرار دارد.
  • کنسولگری
  • مرکز صدور ویزای کشور سوم (مقصد نهایی سفر)
  • سفارت یا کنسولگری کشوری که کشور شینگن مورد نظر صدور ویزا را به آن برون‌سپاری کرده است.

هزینه درخواست ویزای شینگن ترانزیت

هزینه ویزای شینگن ترانزیت برابر با هزینه ویزای توریستی (کوتاه مدت) شینگن و 80 یورو است. البته برخی هزینه‌های دیگر مانند ترجمه و آماده‌سازی مدارک را نیز باید در نظر داشته باشید.

برای درخواست ویزای شینگن ترانزیت چه زمانی اقدام کنیم؟

شما باید حداقل 15 روز قبل از شروع سفرتان به منطقه شنگن برای درخواست ویزای شینگن ترانزیت اقدام کنید. توصیه می‌کنیم زودتر از زمان گفته شده برای این ویزا درخواست دهید.

مدت زمان انتظار برای دریافت ویزای شنگن ترانزیت

حدودا دو هفته طول می‌کشد تا ویزای شما صادر شود. در برخی شرایط خاص ممکن است این زمان به 30 تا 60 روز نیز برسد. به همین دلیل بهتر است زودتر از دو هفته قبل از تاریخ عزیمت خود برای ویزا اقدام کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که نمی‌توانید بیش از 3 ماه قبل از ورودتان به منطقه شینگن برای ویزا درخواست دهید.

بسیاری از افراد، برای رفتن یا حمل و نقل به کشوری خارج از منطقه شینگن، از کشورهای حوزه شنگن باید عبور کنند. ویزای ترانزیت برای این اشخاص مناسب است. در این مقاله سعی کردیم درباره ویزای شینگن ترانزیت و انواع آن صحبت کنیم. همچنین شرایط، مدت اعتبار و مدارک لازم برای آن‌ها را بیان کردیم. همچنین گفتیم که این ویزا ممکن است دو هفته‌ای صادر شود و یا در برخی شرایط تا صدور آن 60 روز طول بکشد. در هر صورت توصیه می‌کنیم برای دریافت این ویزا یا کسب اطلاعات درباره آن، با کارشناسان متخصص مشاوره داشته باشید. مفتخر است تا در مسیر دریافت ویزای شینگن، شما را همراهی کند. برای کسب مشاوره تخصصی از کارشناسان ما، با شماره تماس بگیرید. در ضمن، مشاوره ویزای توریستی شنگن در موسسه حامی مهاجر رایگان است.

سخن نهایی

در این مقاله، به طور کامل درباره ویزا ترانزیت و نحوه دریافت آن صحبت کردیم. پس از این‌که متوجه شدید ویزا ترانزیت چیست و چه کسانی باید آن را دریافت کنند، نوبت به آن می‌رسد که برای دریافت این ویزا اقدام کنید. از سوی دیگر، اگر صاحب کالا هستید و می‌خواهید کالای خود را به کشورهای دیگر ارسال کنید، مطمئن شوید که راننده مورد نظر شما اطلاعات کافی درباره دریافت ویزای ترانزیت دارد و می‌تواند با رفتن مسیر درست، از کشورهای مورد نظر خود عبور کرده و به مقصد برسد. اگر شما اطلاعات بیشتری درباره دریافت ویزای ترانزیت رانندگان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دکمه بازگشت به بالا