پازل‌های گم شده دورکاری کدامند؟ 

پازل‌های گم شده دورکاری کدامند؟ 

در رابطه با شیوع تاج ویروس و لزوم محدود کردن حضور افراد در جامعه ، کار از راه دور در نظر گرفته شده و بستر توسعه آن در نظر گرفته شده است. در همین زمینه ، یک متخصص در حوزه مدیریت ، لزوم تمدید کار از راه دور و تغییرات بعدی در الگوهای مدیریت دستگاه را توضیح داد.

علی رضا تفرشی در مصاحبه با دیباروز ، درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا در تجارت ، مدیریت و روشهای سازمانی گفت: “وقتی ما در مورد دنیای کنونی با کرونا صحبت می کنیم ، برای ادامه فعالیت خود به یک سری الگوهای ذهنی جدید نیاز داریم.” در این زمینه موضوع رهبری یا مدیریت به این صورت مطرح می شود که بتوانیم فرایندی به نام رهبری دیجیتال را هدایت کنیم که پیش از گسترش ویروس ، رهبری دیجیتال مختص رهبران و مدیران سازمان نبود.

وی با بیان اینکه مدیریت دیجیتال یا رهبری دیجیتالی به تعدادی روش و الزامات نیاز دارد و گفت: “یکی از این موارد جدی بودن موضوع کار از راه دور است که بسته به سیاست و ماهیت مشاغل متفاوت است و در این راستا نیاز به تدوین قوانین و مقررات برای کار از راه دور در کشور وجود دارد.” . در حال بودن بحث دیگر در این زمینه ، نحوه ایجاد انگیزه در افراد برای کار از خانه و نحوه شناسایی و به دست آوردن کار از آنها است.

ظهور تیم های مجازی با کار از راه دور

این کارشناس مدیریت افزود: “کار تیمی یا کار تیمی نیز به یک تیم مجازی تبدیل شده است و اعتماد در بین اعضای تیم از راه دور از این نظر مهم است.” همچنین چگونگی تقسیم مسئولیت ها بین اعضای تیم ، چالش دیگری برای تیم فرضی است که برای تغییر رهبری تیم یا مسئولیت ها بین افراد توصیه می شود.

تفرشی درباره نحوه ارزیابی عملکرد کارکنان در حین کار از راه دور توضیح داد: در جهان ، آنها تعدادی برنامه برای مطالعه عملکرد افراد از طریق آنها تهیه کرده اند. بنابراین سازمانهای سنتی اکنون باید این برنامه را در سازمان خود توسعه دهند.

امنیت اطلاعات و پهنای باند مهمترین چالش برای کار از راه دور هستند

به گفته وی ، سلامت روان نیز یکی از مهمترین مباحث مربوط به کار از راه دور است و در کار از راه دور از جمله امنیت اطلاعات ، بسیاری از چالش ها وجود دارد. علاوه بر این ، پهنای باند از این نظر حائز اهمیت است تا روند کار از راه دور را مختل نکند.

تفرشی ادامه داد: نه تنها باید از کیفیت عملکرد کاسته شود بلکه باید به شکلی برای بهبود عملکرد انجام شود ، زیرا در زمینه مدیریت ، وقتی یک موقعیت جدید معرفی می شود ، باید به افزایش مسئولیت پذیری و عملکرد توجه شود ؛ در غیر این صورت ، دلیلی برای کار از راه دور وجود نخواهد داشت.

این کارشناس مدیریت ، بهبود مهارت های کارکنان از جمله توانایی کار با استفاده از فناوری را یکی از الزامات کار در دورکاری دانست و خاطرنشان کرد: “اگر از امروز از طریق حمل و نقل و ارتقاء آن در کشور اقدامات لازم را انجام دهیم ، در روزهای آینده و سایر بحران ها آسیب کمتری خواهیم دید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا