اجتماعی

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق طی ۵ روز آتی در برخی نقاط کشور/وزش باد شدید در شرق

مدیرکل هواشناسی ، پیش بینی و هشدار سریع از پیش بینی رگبار و رعد و برق در برخی از نقاط کشور طی پنج روز آینده خبر داد.

صادق ضیاء در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، وی گفت: امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) به ویژه بعد از ظهر و اوایل عصر ، در برخی مناطق جنوب و غرب کرمان ، جنوب و شرق بوشهر ، جنوب فارس ، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق و شرقی هرمزگان شمالی ، احتمال جوشاندن ابرها. رعد و برق موقت و وزش باد شدید وجود دارد.

وی افزود: تا پنج روز آینده متناوب در ارتفاعات البرز مرکزی مازندران ، شرق گیلان ، تهران و سمنان و روزهای جمعه و شنبه (19 و 30 مرداد) در شمال شرقی آذربایجان ، شمال غربی آذربایجان و ارتفاعات اردبیل در بعد از ظهر و گاهی بارش های پراکنده در اوایل شب با رعد و برق و باد انتظار می رود.

و مدیرکل سازمان هواشناسی ، پیش بینی و هشدار سریع ادامه داد: از شنبه تا اواسط هفته آینده به دلیل جریان هوای شمالی در استان های ساحل خور ، به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات ، گاهی باران پیش بینی می شود. رعد و برق. پدیده غالب در شرق کشور ، به ویژه در منطقه زابل ، وزش باد شدید در پنج روز آینده است که گاهی با گرد و خاک همراه می شود. همچنین شرق خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان تا سه روز آینده مواج خواهد بود.

ضیاء درباره هوای تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران در روز جمعه (19 مرداد) صاف ، گاهی طوفانی در بعد از ظهر و نیمه ابری با حداقل دمای 25 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (20 آگوست). هوای صاف تا قسمتی ابری ، وزش باد پیش از ظهر با حداقل دمای 26 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای 37 درجه سانتی گراد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا