چشم انداز تیره رشد اقتصادی صفر در ایتالیا

نگرانی های انرژی باعث شد تا انجمن صنعت گران ایتالیا چشم انداز تیره ای را منتشر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دیباروز، بر اساس گزارشی که توسط انجمن صنعتی Confindustria در روز شنبه منتشر شد، انتظار می‌رود اقتصاد ایتالیا در سال 2023 به دلیل نگرانی‌های قابل توجه در مورد عرضه انرژی در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین روسیه و اتحادیه اروپا وارد رکود شود.

لابی اصلی تجاری این کشور پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 از 1.6 درصد پیش بینی شده در آوریل به صفر کاهش داد.

به گفته راشاتودی، اگر تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و روسیه به حدی افزایش یابد که منجر به جهش بیشتر قیمت‌ها و/یا مانع از عرضه گاز شود، اثرات منفی بر فعالیت‌های صنعتی شدیدتر خواهد بود و به معنای رکود بارزتر خواهد بود.

این کاهش یک هفته پس از آن صورت می گیرد که دولت این کشور به دلیل افزایش هزینه های انرژی، پیش بینی رشد خود را برای سال آینده به 0.6 درصد کاهش داد.

با این حال، دولت مستعفی ماریو دراگی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال 2022 به میزان 3.3 درصد رشد کند که در مقایسه با پیش‌بینی 3.1 درصدی در ماه آوریل بیشتر است.

با این حال، Confindustria با اشاره به عملکرد عالی اقتصاد ایتالیا در نیمه اول سال جاری، برآورد خود را برای سال 2022 به 3.4 درصد از 1.9 درصد تغییر داد.

مسکو و بروکسل از زمانی که اتحادیه اروپا طیف وسیعی از تحریم ها را علیه این کشور به دلیل عملیات نظامی در اوکراین اعمال کرد، بر سر تامین گاز طبیعی روسیه با هم اختلاف دارند.

این اقدامات روسیه را مجبور کرده است تا عرضه گاز به بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از فوریه، سهم گاز روسیه در واردات ایتالیا از 40 درصد به نزدیک به 18 درصد کاهش یافته است. با این حال، مقامات می گویند که می توانند با استفاده از منابع سوخت جایگزین، با کمبود مورد انتظار در زمستان امسال مقابله کنند.

همچنین برای کاهش مصرف گاز، دولت طرح صرفه جویی در مصرف انرژی را اتخاذ کرده است که در آن فصل گرمایش 15 روز کاهش می یابد و دمای ساختمان های دارای گرمایش یک درجه سانتیگراد کاهش می یابد.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دهید 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا