علمی و پزشکی

چهار محور اصلی برنامه های هلال احمراعلام شد

رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه هیئت مدیره جمعیت هلال احمر به تشریح برنامه های خود برای اداره جمعیت هلال احمر با محوریت چهار محور اصلی امدادرسانی با توجه ویژه به گام دوم انقلاب، مسائل اقتصادی و بین المللی پرداخت. .

با توجه به دندان های ما به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ جلسه هیئت مدیره هلال احمر صبح امروز با حضور مدیران ستادی در ساختمان السلام و با حضور ویدئو کنفرانس مدیران ارشد هلال احمر در فرمانداری ها برگزار شد.

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم با تقدیر از اعتماد رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه به جمعیت هلال احمر و اعضای شورای عالی کشور، افزود: در سال 1380، به عنوان رئیس جمهور و نماینده ولی فقیه به جمعیت هلال احمر و اعضای شورای عالی این کشور اعتماد کردند.

کليوند با اشاره به حضور در هفته بسيج و اينکه اين هفته يکي از يادگارهاي تاثيرگذار امام خميني (ره) است و مقام معظم رهبري بر اين امر تاکيد ويژه دارند، افزود: رنگ ها در هلال احمر نسبت به گذشته بيشتر شده است.

وی همچنین از خدمات و زحمات دکتر همتی رئیس سابق جمعیت هلال احمر تقدیر کرد و گفت: دکتر حامتی تلاش زیادی کردند تا فعالیت ها در هلال احمر به بهترین نحو انجام شود و به مردم خدمت کنند. “

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با سلام خدمت تمامی اعضای جمعیت هلال احمر. امدادگران، داوطلبان و جوانانی را که در شرایط سخت و با روحیه جهادی هستند، بدون مزد و توقع خدمت به مردم به اقصی نقاط ایران بیاورید.

تدوین برنامه هلال احمر به مدت 5 سال با محوریت 4 محور

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله این جمعیت گفت: این برنامه با محوریت 4 حوزه امداد و نجات در بلایا با توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب به دلیل توانمندی های بالای هلال احمر در این زمینه در مسائل اقتصادی، پزشکی و لجستیکی و حوزه بین المللی متمرکز خواهد بود. امداد و نجات ماموریت اصلی هلال احمر است. در گام دوم بیانیه انقلاب، دوستان باید آنقدر سرعت عمل را افزایش دهند تا اعتماد مردم و سایر دستگاه ها را جلب کنند. در حوزه اقتصاد، دارو و تدارکات پزشکی برای بهبود روند کار باید از همه اعضا از کوچکترین امدادگر و داوطلب گرفته تا بالاترین مقام کمک گرفت. در صحنه بین‌المللی، ما باید قوی‌تر، داغ‌تر و درخشان‌تر از گذشته قدم برداریم و در اتحادیه اثر خوبی بر خود بگذاریم. همچنین باید همکاری های چندجانبه را با سایر کشورها گسترش دهیم.

از توانایی مدیریت زنان در سطوح مختلف بهره مند شوید

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: کار در جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی است و انتظار دارم بدون توجه به شرایط، فعالیت ها در جامعه با بالاترین کیفیت انجام شود. ما باید منویات مقدس رهبر انقلاب را روشن کنیم و بر اساس بیانات گام دوم انقلاب، نیروهای مؤمن، جوان و انقلابی را برای آینده کشور بسیج و تربیت کنیم.

کولیوند گفت: قطعا انتصابات از درون جمعیت و از اعضای جوان است تا همیشه طراوت و شادابی در هلال احمر وجود داشته باشد. از ظرفیت های اداری خواهران نیز باید بهره برد و با نگاه مثبت و جدی به خواهران می توانیم این توانایی را ارتقا دهیم.

ارتباطات و تعامل با دستگاه های شریک را تقویت کنید

کولیوند همچنین بر لزوم گسترش و تقویت ارتباط و تعامل بین مدیران جامعه و دستگاه های همکار تاکید کرد و افزود: ارتباط با سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، نظامی، انتظامی، بسیج و … باید حفظ شود. گسترش همکاری های متقابل به طور منظم.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از همه توانمندی ها در هلال احمر افزود: منابع نیرو در هلال احمر فراوان است و باید از همه امکانات آن نهایت استفاده را کرد. سرمایه اصلی و منبع قدرت در هلال احمر نیروهای مردمی، داوطلبان و خیرین هستند.

در ادامه ویدئو کنفرانس روسای سازمان های امدادی و جوانان هلال احمر گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند. مدیران ارشد استان های هرمزگان و خوزستان همچنین روند خدمات رسانی به زلزله زدگان بندرعباس و اندیکا را تشریح کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا